Finde netværksprinter i Ubuntu 10.10?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-10-11 22:44

Hvordan får jeg kontakt med en netværksprinter i Ubuntu 10.10 -
printeren er tændt; XP og Vista har kontakt til den, men Ubuntu søger
uden at finde noget?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-10-11 22:49

Hans Paulin (6310) skrev:

>men Ubuntu søger uden at finde noget?

Hvilken printer ?
fx kan det godt være et problem med maskiner fra canon

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-10-11 23:32

Hans Paulin (6310) kom med følgende:
> Hvordan får jeg kontakt med en netværksprinter i Ubuntu 10.10 - printeren er
> tændt; XP og Vista har kontakt til den, men Ubuntu søger uden at finde noget?

Er kommet så vidt at jeg på Ubuntumaskinen via Samba kan se WORKGROUP
og printer :) - mangler bare at udskrive en testside, men
Ubuntumaskinen (min kones) kommer nu med en dialogbox hvori der står:

"Godkendelse påkrævet for at udskrive dokument"

Under "Username" foreslås min kones navn - password er fri, men skriver
jeg hendes adgangskode kommer dialogboxen igen med blankt felt i
password.

Prøver jeg med mit eget navn og password eller en blanding af alle 4
nytter det heller ikke :)

Så tæt på, men alligevel :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-10-11 01:36

Følgende er skrevet af Hans Paulin (6310):
> Så tæt på, men alligevel :)

Prøvede med en XP i stedet for en Vista og undgik username og pw; kan
nu printe, men kun når XP'en er tændt ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk