Navigation på Experia mini
Fra : John

Dato : 22-10-11 13:00

Hejsa og så måske et tåbeligt ?

Kan se at min Experia komunikerer med min Google
konto, og kan hente rutevejledningerne fra mine
lagrede rutevejledninger inde i Google maps.

Nu kommer så mit ? Når man navigerer via Experia
koster det så, altså som om man ringer. I så fald
er det jo en dyr fornøjelse.
Eller lagres ruten i telefonen således at det
virker som en almindelig GPS a la TomTom eller
Garmin.

Håber at spørgsmålet er til at forstå, syntes ikke
jeg kan finde informationer andre steder.

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk / www.wp-theme.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-11 15:58

> Nu kommer så mit ? Når man navigerer via Experia koster det så, altså som
> om man ringer. I så fald er det jo en dyr fornøjelse.

Selve GPS-modtageren er gratis men kortet henter den fra Google.
Det er altså ikke telefontrafik (til minuttakst) men datatrafik (som ofte er
per MB der hentes)
Prisen på datatrafikken afghænger af dit abonnement.
Hvis du bruger telefonen som GPS i udlandet kommer du til at betale
udlands-datatrafik-takst. Det er dyrt.

Per.

Fra : John

Dato : 22-10-11 16:07

Per Olsen:

> Hvis du bruger telefonen som GPS i udlandet
> kommer du til at betale udlands-datatrafik-takst.
> Det er dyrt.

Ok men når ruten er hentet lagrer den den ikke så
på mobilen, og bruger den så datatrafik medens den
bruges som GPS ?

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-11 19:25

Jeg mener den henter dele af kortet løbende, altså et aktuelt kortudsnit der
hvor du befinder dig. Selve ruten må den jo hente i starten af
turen/navigationen, men den skal jo hele tiden kontrollere om du
"overholder" ruten og komme med ændringer undervejs.
Jeg har ikke brugt navigationen særlig meget, har en Tomtom i forvejen som
fungerer i hele europa og er rimelig huskendt i KBH og omegn (så jeg plejer
bare at finde adressen med googlemaps og så kan jeg som regel godt finde
derhen)

Per.

Fra : John

Dato : 23-10-11 19:34

Per Olsen sendte dette med sin computer:
> [...]
> dig. Selve ruten må den jo hente i starten af
> turen/navigationen, men den skal jo hele tiden
> kontrollere om du "overholder" ruten og komme med

Takker for svaret som bekræftede min mistanke.
Holder mig til alm GPS