Gl. Nokia 5310, hvordan overføres nr. fra ~
Fra : Spørgeren

Dato : 21-10-11 07:38

Skal have ny telefon og derfor nyt simkort.
Har en Nokia 5310.
Hvordan overføres nemmest alle ilagte tlf.nr fra gl. simkor til nyt
simkort??
Er ikke så teknisk begavet, så løsningen skal helst være enkelt og
uden omkostninger!!
Kører Windows 7, 64 bit.

På forhånd tak.

Fra : Ralphk

Dato : 21-10-11 15:49

Hej.

Du installerer Nokia PC-suite og gør det gennem det program eller også
overfører du alle numre til gammel telefon, isætter nyt simkort i gammel
telefon, kopierer alle numre fra telefon til SIM og derefter sætter det i ny
telefon.
Har du ikke en med teknisk snilde der kan hjælpe dig?
Hvor i landet bor du?

RK

Fra : Leif Neland

Dato : 22-10-11 13:19

Den 21-10-2011 15:37, Spørgeren skrev:
> Skal have ny telefon og derfor nyt simkort.

Hvorfor egentlig nyt simkort?
Hvis det er samme selskab, så kan du få forlænget det eksisterende
abonnement med bindingsperiode svarende til et nyt abonnement.

Men det kan selvfølgelig være et nyt selskab.

Ret mange tænker ikke på enten at forlænge abonnementet eller få flyttet
nummeret med. Men det er selvfølgelig en måde at slippe af med forsmåede
ekskærester og kreditorer

Leif

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-11 10:04

Spørgeren skrev:

> Skal have ny telefon og derfor nyt simkort.
> Har en Nokia 5310.
> Hvordan overføres nemmest alle ilagte tlf.nr fra gl. simkor til nyt
> simkort??

Jeg har kun kendskab til SE-mobiler.

Hvis jeg kopierer kontakter fra simkortet til mobilen, får jeg
noget rod som det tager tid at rydde op i.

Hvis jeg overfører fra én mobil til en anden via Bluetooth, får
jeg en liste i den nye mobil der er identisk med den i den gamle.

--
Bertel

Fra : Ralphk

Dato : 23-10-11 10:46

> [...]

>Hvis jeg overfører fra én mobil til en anden via Bluetooth, får
>jeg en liste i den nye mobil der er identisk med den i den gamle.

Det er rigtigt.
Se modeller har det svært med at finde ud af hvad der er fornavne og
efternavne.
Det problem har jeg ikke set hos Nokia.
Men efter som han ikke svarer igen, så har han nok fundet en løsning, eller
også er han pænt meget ligeglad.

Desværre..

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-11 13:01

Ralphk skrev:

> Det er rigtigt.
> Se modeller har det svært med at finde ud af hvad der er fornavne og
> efternavne.

Det er ikke der problemet ligger. Hvis jeg har registreret et
hjemmenummer, et mobilnummer og en mailadresse på samme person,
ligger det som én indgang i listen.

Hvis jeg gemmer på simkortet og henter igen, ligger det som tre
separate indgange hvor der til navnet er føjet /H, /M og /E (med
forbehold for om bogstaverne er rigtige).

Hvis jeg ikke ryddede hukommelsen først, ligger den oprindelig
indgang der stadig som den fjerde.

Det er til at leve med. Jeg har i hele min mobilkarriere aldrig
været tvunget til at hente en reservekopi ind fra hverken
simkortet eller min ekstramobil.

--
Bertel

Fra : Spørgeren

Dato : 25-10-11 14:14

On 23 Okt., 14:00, Bertel Lund Hansen
<splitteminebrams...@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>
> Det er til at leve med. Jeg har i hele min mobilkarriere aldrig
> været tvunget til at hente en reservekopi ind fra hverken

Mange tak for svarene.
Er netop landet efter ferie.
Problemet er løst, så endnu engang tak.

Fra : Ralphk

Dato : 27-10-11 00:26

>Mange tak for svarene.
>Er netop landet efter ferie.
>Problemet er løst, så endnu engang tak.

Fint og du skal endelig ikke give nogen melding tilbage om hvor vidt det vi
kom med hjalp dig eller hvad.
Ligegyldighed er den bedste løn.

Fra : Spørgeren

Dato : 27-10-11 07:15

On 27 Okt., 01:26, "Ralphk" <Kyedmember(fjern)@gmail.com> wrote:

> Fint og du skal endelig ikke give nogen melding tilbage om hvor vidt det vi
> kom med hjalp dig eller hvad.
> Ligegyldighed er den bedste løn.

Næste gang jeg takker for indløbne svar, skal jeg nok pointere og gøre
opmærksom på, hvem som kom med det gyldne svar.
Nej, jeg udviser ikke ligegyldighed med svarene på spørgsmålet.
Så endnu engang: takker alle ærbødigst for svar, men især: Ralph, som,
d. 21.10, kl. 16.49, kom med et fremragende råd.
Jeg fik mit barnebarn til at hjælpe.
Så derfor mange tak: Ralph.

Fra : Ralphk

Dato : 27-10-11 14:39

> [...]
>opmærksom på, hvem som kom med det gyldne svar.
>d. 21.10, kl. 16.49, kom med et fremragende råd.

Gruden til mit provokerende indlæg er at når man spørger i et forum som
dette, så er det en stor hjælp
til den der kommer med rådgivning, at få tilbagemeldinger. Mindst lige så
stor en hjælp som den spørgeren modtager.
Dels finder vi nye løsninger på problemer men vi ande lærer også ting ved at
læse andres forslag til løsning af problemer, men især om
hvad der skal til når problemet løses.

Men jeg er glad for at kunne hjælpe dig

Og jeg er IKKE sur...Haha...
RK

Fra : Spørgeren

Dato : 27-10-11 08:53

On 27 Okt., 15:39, "Ralphk" <Kyedmember(fjern)@gmail.com> wrote:

> [...]
> Dels finder vi nye løsninger på problemer men vi ande lærer også ting ved at
> læse andres forslag til løsning af problemer, men især om

Jeg er da heller ikke sur.
Gode råde er altid gode.
Jeg skal nok fremover husk at svare på om hvordan, hvorvidt eller ej
rådet gav pote.