Opeth
Fra : Ukendt

Dato : 21-10-11 18:31

Jeg faldt lige over Opeth's nye album, og hvilken glædelig oplevelse:

http://www.youtube.com/watch?v=G1pi7Dn87mY

Det er jo næsten 70'er progressiv rock, og det lede Hammond sender gåsehud
ned ad ryggen.

/Alex

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-10-11 18:53

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> Jeg faldt lige over Opeth's nye album, og hvilken glædelig oplevelse:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=G1pi7Dn87mY

Et helt igennem fantastisk album ... jeg kan ikke finde noget negativt
at sige om det, selv om jeg kan høre gamle Opeth "fans" brokke sig i
internettets skumle kroge ..

> Det er jo næsten 70'er progressiv rock, og det lede Hammond sender gåsehud
> ned ad ryggen.

Spændende om deres nye tanget mand har samme evner når de kommer så
langt som til at indstille næste skive ..

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-11 19:19

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Et helt igennem fantastisk album ... jeg kan ikke finde noget negativt
> at sige om det, selv om jeg kan høre gamle Opeth "fans" brokke sig i
> internettets skumle kroge ..

Ja jeg brokker mig ikke. Hold dog op hvor er der meget Richie Blackmore-arv
og lyd i mange af numrene, specielt Slither.

/Alex

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-10-11 21:24

> [...]

> Ja jeg brokker mig ikke. Hold dog op hvor er der meget Richie Blackmore-arv
> og lyd i mange af numrene, specielt Slither.

har du set den dokumentar der var med to disk udgaven ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-11 08:32

> har du set den dokumentar der var med to disk udgaven ?

Nej, jeg har "kun" hørt den på TDC Play

Fra : Ralph

Dato : 23-10-11 17:51

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> Jeg faldt lige over Opeth's nye album, og hvilken glædelig oplevelse:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=G1pi7Dn87mY

Er det en langsom Leslie som bliver "optaget" og sendt til en hurtig? (i
starten og igen ved 2:12)

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-11 19:07

> Er det en langsom Leslie som bliver "optaget" og sendt til en hurtig? (i
> starten og igen ved 2:12)

Jep, det er en Leslie der går fra langsom til hurtig, og tilbage, tilsat en
masse overdrive. Det lyder for fedt.