Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
erfaringer dye sub printere
Fra : ;o)-max-

Dato : 21-10-11 11:12

Nogle der har lyst til at dele erfaringer med de
små fotoprintere - jeg har fået en Canon CP800
og vil høre hvad andres oplevelse er med lignende
- inden jeg skriver en anmeldelse.
-max-

Fra : Grethe Hoff

Dato : 21-10-11 15:27

"-max-" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogle der har lyst til at dele erfaringer med de
> små fotoprintere - jeg har fået en Canon CP800
> og vil høre hvad andres oplevelse er med lignende
> - inden jeg skriver en anmeldelse.
> -max-
---------------------------------
Du skal vel skrive en anmeldelse av >dine< opplevelser med produktet, ikke
andres? ;)
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : ;o)-max-

Dato : 22-10-11 07:40

On 21-10-2011 16:27, Grethe Hoff wrote:

> Du skal vel skrive en anmeldelse av>dine< opplevelser med produktet, ikke
> andres? ;)

Ja da - min mening skal jeg nok skrive, er bare interesseret
i andres erfaringer - eks skriver Mogens at printeren holder
til 2-3000 print, det er ikke såen lige at teste selv
-max-

Fra : Mogens Hansen

Dato : 22-10-11 08:41

"-max-" <smileymaxphoto@gmail.com> wrote in message

> Ja da - min mening skal jeg nok skrive, er bare interesseret
> i andres erfaringer - eks skriver Mogens at printeren holder
> til 2-3000 print, det er ikke såen lige at teste selv

Jeg tror at farvebåndsfremføringsmekanismen blev slidt.
Den åd et farveband og var ikke til at rense, og ville formodentlig gøre det
igen.
Der skal ikke mistes så mange farvebånd før det er dyrere end at købe en ny
printer.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Anders Houmark

Dato : 29-10-11 14:26

"-max-" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja da - min mening skal jeg nok skrive, er bare interesseret
> i andres erfaringer - eks skriver Mogens at printeren holder
> til 2-3000 print, det er ikke såen lige at teste selv
> -max-

Det er i hvert fald ikke min erfaring med dem.
Jeg har printet en hel del på Sony UPXC200 (tror jeg modellen er.. der
findes også en 100 og en 300 udgave). Der er printet over 125.000 print på
een maskine, og den har været til rep efter den havde kørt 100k billeder,
fordi den ikke kunne løfte de sidste 3-5 ark papir som lå i bakken. Vi har
også et Sony Snap Lab til hurtige print, og den får også kørt en masse
print..
Man skal huske at rense dem en gang i mellem. For hver bakke papir lægger
der et rensepapir med. Vi gør det måske en gang hver halve år, ca. når der
begynder at komme streger på printene :)

Vi har også solgt en del Sony DPP-FP55 til børnehaver, og de kører så vidt
jeg ved stadig..

Ud over det, så har jeg nogle kollegaer som brugte nogle Canon Selphy til at
printe fotos med, og de har efterhånden printet rigtig mange også.. også
hundrede tusinder.
Printerne er så billige, at man skulle tro det var løgn de kunne køre så
længe.
Jeg har aldrig haft en reperation af sådan en. Måske fordi de når at blive
for gamle inden de går i stykker, eller måske fordi de er så billige at folk
ikke gider lede efter deres kvittering?

Mvh Anders

Fra : ;o)-max-

Dato : 29-10-11 14:48

On 29-10-2011 15:25, Anders Houmark wrote:

> [...]
> blive for gamle inden de går i stykker, eller måske fordi de er så
> billige at folk ikke gider lede efter deres kvittering?

Tak for input - Ind til videre er jeg rimelig tilfreds med min
cp-800 - s/h er så ikke dens stærkeste side Men den er lille
og jeg har den med i min fotovest, så jeg altid lige kan levere
et print (kører på batteri) - ja det er et lille mirakel -
Sjovt nok er printeren billigere end batterierne - LOL..
-max-

Fra : Valdemar

Dato : 30-10-11 06:56

-
>Sjovt nok er printeren billigere end batterierne - LOL..
>-max-

Ja originalbatteri fra Batteribyen koster 799 kr. og 519 kr. hos Photoshop.dk ; men der fås piratudgaver til 285 kr.,
bl.a. hos http://www.batterychampion.dk/products.php?assortmentProductId=90735673&shopGroupId=27551739

Hvad koster det i Thailand?

mvh

Valdemar

Fra : ;o)-max-

Dato : 30-10-11 08:48

On 30-10-2011 06:55, Valdemar wrote:
> [...]
>

> Ja originalbatteri fra Batteribyen koster 799 kr. og 519 kr. hos Photoshop.dk ; men der fås piratudgaver til 285 kr.,

Jeg ved ikke hvad de koster i Thailand - men mon ikke man
kan finde dem i Chinatown, Panthip Plaza eller MBK centeret
i BKK. Det er ikke så almindeligt et batteri, så det kan måske
være svært at finde ? Men jeg så på nettet at papir og toner
er en del billigere der ude..

Jeg købte mine batterier på amazon.co.uk og har vidst gjort
en fornuftig handel, i forhold til de priser du citerer
- btw jeg købte printeren via edbpriser -- der var et godt
tilbud

Er du interesseret i Thailandske priser, så brug google chrome
til at oversætte de forskellige web butikker:
http://www.bangkoksite.com/Photography/DigitalCamShops.htm
http://www.thebangkokshoppingguide.com/where_to_buy_a_camera_in_bangkok
-max-

Fra : Mogens Hansen

Dato : 21-10-11 17:33

> [...]
> Nogle der har lyst til at dele erfaringer med de
> små fotoprintere - jeg har fået en Canon CP800
> og vil høre hvad andres oplevelse er med lignende

Jeg syntes de er gode.

Den er nemme at bruge, og jeg syntes de laver et flot og holdbart resultat.
Fidusen er at man hurtigt kan lave nogle print, og dele ud af dem. Jeg har
nogle gange brugt den til at printe postkort, til stor glæde for de børn som
har fået billederne.

Den første blev slidt op efter 2-3000 billeder. Det er ok, for de ikke så
dyre i indkøb - til gengæld er de lidt dyre i drift.

En af de spøjse ting er at det koster det samme at printe et billede uanset
om der er lidt eller meget farve på det - for man bruger en stribe
farvebånd. Det gør også at papir og farvebånd hører sammen - og der findes,
så vidt jeg ved, ikke uoriginale papirer.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : ;o)-max-

Dato : 22-10-11 07:38

On 21-10-2011 18:33, Mogens Hansen wrote:
> [...]
> farvebånd. Det gør også at papir og farvebånd hører sammen - og der findes,
> så vidt jeg ved, ikke uoriginale papirer.

Tak for indputtet Mogens - den med postkort lyder godt, men det papir
jeg har - har Canon logoer på bagsiden, så det egner sig ikke specielt
godt til det -
Ja print prisen er lidt i den tunge ende, jeg søgte alle steder efter
billigt papir, det billigste jeg kunne finde var ca 2,5 kr pr print -
men hvis man sammenligner med med de gamle Polaroid, så er det jo
rørende - Polaroid laver også en printer, men den laver ultra små
billeder, som ikke rigtig gør sig imo.
-max-

Fra : Mogens Hansen

Dato : 22-10-11 08:41

"-max-" <smileymaxphoto@gmail.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Tak for indputtet Mogens - den med postkort lyder godt, men det papir
> jeg har - har Canon logoer på bagsiden, så det egner sig ikke specielt
> godt til det -

De papirer som hedder KP-???IN har printet Canon på bagsiden, mens dem som
hedder KP-???IP har printet "postkort linier" på bagsiden.
KP-???IP er sværere at få fat på. Jeg har også prøvet at bestille IP og fået
tilsendt IN papirer.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : ;o)-max-

Dato : 22-10-11 11:00

On 22-10-2011 09:40, Mogens Hansen wrote:
> [...]
> hedder KP-???IP har printet "postkort linier" på bagsiden.
> KP-???IP er sværere at få fat på. Jeg har også prøvet at bestille IP og fået

Ja jeg har fundet dem - IP koster 30-40% mere end IN - hmm
men nu bruger jeg lige de pakker jeg har, så får vi se -
Tak for info!
-max-