Stafetten: musik på farten
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-10-11 08:46

Her tænker jeg på musik som i bruger når i løber, cykler, kører bil etc.
etc.

Her er et par eksempler fra min "drive" playliste:

(Det er hele albums, for så kan man sætte det på som en cd og ikke rode
for meget med radioen når man først er igang)

Machine Head - The Blackening
<http://www.youtube.com/watch?v=eYu931YZDco>

Dark Tranquily - We are the void
<http://www.youtube.com/watch?v=1JTtN0FCIjQ>

Katatonia - Night is the new day
<http://www.youtube.com/watch?v=moZwgUex4aA>

Fra : Jan Kronsell

Dato : 19-10-11 10:15

"Thomas von Hassel" skrev i meddelelsen

[...]

Jeg har nogle cd'er som jeg hører når jeg kører bil. Det er typisk cd'er med
blandet musik, men jeg har også nogle "rene", det vil sige sammme kunstner
men taget fra forskellige albums. Nogle af dem, jeg har lyttet en del til på
det seneste kommer her.

Blackmore's Night er en af mine favoritgrupper. Deres folk rock er efter
min mening uovertruffen (hvis man ellers kan lide den slags). Fra en CD med
blandede Blackmore's Night numre har jeg valgt The Way to Mandaly

http://www.youtube.com/watch?v=jTXp0reTaQM

Et andet band, som jeg ofte hører er de i Danmark forholdsvis ukendte,
schweiziske Dead Brothers. Deres genre er svær at identificere og navngive,
men de hart selv på et tidspunkt defineret det som "voodoo rock". Også dem
har jeg mixet en cd med fra forskellige albums og herfra har jeg valgt
nummeret Dead Brother's Stomp. Gruppens forsanger bruger ofte en megafon til
at forvrænge stemmen. Det høres ikke så tydeligt her, men ellers lyt til
deres version af Trust in me fra filmen Junglebogen.
http://www.youtube.com/watch?v=-r2tHr_JGyQ&feature=related

Og sidst men ikke mindst noget mere bedaget musik. Igen fra en CD med musik
blandet fra flere albums. Vi skal til tresserne og til Holland og lytte til
Mariska Veres og gruppen Shocking Blue. Jeg har valgt et "kørenummer",
nemlig Long and lonesome road, som jeg elsker at lytte til, når jeg kører på
en sådan "long and lonesome road" et sted i USA.
http://www.youtube.com/watch?v=d88iwmIpVUg

Jan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-10-11 11:20

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> (Det er hele albums, for så kan man sætte det på som en cd og ikke rode
> for meget med radioen når man først er igang)

Uha da da... Så forstår jeg sgu bedre, når nogen kører råddent..

Selv foretrækker jeg noget langt mere beroligende...
Det kunne som her være Lobo - Stoney

http://www.youtube.com/watch?v=MeHv2Wd5ezg

Eller samme Lobo med Me and you, and a dog named Boo..

http://www.youtube.com/watch?v=AUF5R1QvVpk

Eller måske Teddy & Chano, Jan og John - Jeg vil bo på Vesterbro.

http://www.youtube.com/watch?v=EBUfBUTK6IE

Alt i alt, bare for at minde mig om, at specielt da når jeg færdes i
trafikkens vrimmel - Så er afstanden kort, mellem jord og himmel.

M.V.H....Benny..

Fra : Eva Schmidt

Dato : 19-10-11 16:04

> [...]
>
> Alt i alt, bare for at minde mig om, at specielt da når jeg færdes i
> trafikkens vrimmel - Så er afstanden kort, mellem jord og himmel.

Dig tør jeg godt køre med Benny - dejlig musik, du hører imens

Jeg undrer mig sommetider over bilister, der har meget larmende musik i
højeste styrke på afspilleren - de kan sgisme da ikke høre
udrykningskøretøjer.

mvh Eva

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-10-11 17:47

Eva Schmidt <safeni@gfnet.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg undrer mig sommetider over bilister, der har meget larmende musik i
> højeste styrke på afspilleren - de kan sgisme da ikke høre

man skal jo holde øje med vejen, spejlene ...

/thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-10-11 09:43

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg undrer mig sommetider over bilister, der har meget larmende musik i
> højeste styrke på afspilleren - de kan sgisme da ikke høre

Hej Eva

Det får mig til at mindes, inden jeg selv flyttede op på disse kanter, der
boede en bekendt heroppe, bare inde i byen... Der kom, alle de gange jeg
besøgte ham, som som regel var om natten, en Skoda, med defekt udstødning...
Men det var nu ikke den der generede... Det var hans musik...

Og altså, lige for en god ordens skyld... Min kammesjuk boede på Tredie
sal...

Alle andre biler, kunne passere ubemærket... Stereoanlægget var helt
sikkert... Mere Værd End Bilen ))

Egentligt tror jeg, de bruger deres musik, for at gøre sig bemærket... Men
indrømmet, det står for min egen regning... Jeg syntes min musik gør at jeg
bliver mindst lige så bemærket... Bare med modsat fortegn... De fleste vil
ikke langt væk fra min bil, før nummeret er forbi..

Det nummer, som har fået flest til at henvende sig, for at få titel /
artist, er Blue eyes crying in the rain, med Olivia Newton John...
Men også Midnight Blue... Med Louise Tucker, har fået mange forespørgsler...

M.V.H....Benny..

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-10-11 18:40

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.inv> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Uha da da... Så forstår jeg sgu bedre, når nogen kører råddent..
>
> Selv foretrækker jeg noget langt mere beroligende...

Nu kører jeg oftest tidligt om morgenen og om aftenen, og dine forslag
ville få mig til at falde i søvn inden jeg nåede ned til motorvejen ;)

/thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-10-11 09:50

> Nu kører jeg oftest tidligt om morgenen og om aftenen, og dine forslag
> ville få mig til at falde i søvn inden jeg nåede ned til motorvejen ;)
>

> /thomas

Hej Thomas

Hvilket fortæller mig, at du formodentligt slet ikke burde køre bil...
Så forhåbentligt var dette kun en dårlig joke....

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-11 09:52

> [...]

> Hvilket fortæller mig, at du formodentligt slet ikke burde køre bil...
> Så forhåbentligt var dette kun en dårlig joke....

Du må efterhånden have lært at man ikke skal tro på alting man læser på
internettet ....

/thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-10-11 10:37

> Du må efterhånden have lært at man ikke skal tro på alting man læser på
> internettet ....
>
> /thomas

Du skal ikke undskylde overfor mig... Har du Børn, Kone, Mor & Far... Det er
formodentligt dem, der kommer til at lide mest, den dag du måske ikke kommer
hjem igen, fordi du glemte et par sider fra teoribogen.... Jeg kan så bare
håbe på, hvis det er samme sted, som jeg er, at jeg så på det tidspunkt er
stor og tung nok, til bare at feje dig af vejen... Så jo, jeg tror ikke på
alt jeg læser... Men lige netop dette, er en af de ting jeg tror på...
Rigtigt mange, kører hver eneste morgen til deres job... Flere timer før, de
er klar til det... Nogle af dem, burde måske endda slet ikke være kørt hjem,
dagen før...

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-11 11:01

> [...]

> er klar til det... Nogle af dem, burde måske endda slet ikke være kørt hjem,

Hvis du lægger mærke til så skriver jeg faktisk i starten af staffetten
at jeg fortrækker CD'er i bilen som jeg kan holde til at høre fra enden
til anden uden at skulle zappe og skifte cd og andet der kan distrahere.

Jeg tager min kørsel meget alvorligt ...

/thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-10-11 11:20

> [...]
> til anden uden at skulle zappe og skifte cd og andet der kan distrahere.
>
> Jeg tager min kørsel meget alvorligt ...

CD'er bruger jeg kun, hvis jeg har glemt USB nøglen... Min kan efterhånden
ikke læse SD kort mere... Så jeg er nok ved at trænge til en ny radio...
passer egentligt ganske godt, for en ny kan sikkert også læse de større
nøgler / kort... Så kan der jo være op til 50 skiver på en enkelt nøgle, og
man kan skifte med et enkelt tryk...

Det håber jeg da alle snart lærer at gøre... Men bare ikke helt på samme
måde som de gør i dag... Jeg så gerne trafikkulturen blev væsentligt
forbedret... Jeg ser skam mange, der tager deres kørsel meget alvorligt...
Bare på en højst forunderlig og somme tider også lidt farlig måde.... Lidt
lige som de cyklister, der kun føler de lever, når de er på højre side af en
lastbil...

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-11 11:07

> [...]

> er klar til det... Nogle af dem, burde måske endda slet ikke være kørt hjem,

Jeg skruer også meget ned for muskken hvis jeg kører i by og/eller
ukendte områder for bedre at kunne koncentrer mig ...

/thomas

Fra : P. Petersen

Dato : 19-10-11 11:21

[...]

Hej Thomas.
Der er og har været en del af den slags. Fed musik til landevejen.
Men jeg valgte den nemme løsning, tog de 3 cd'er der lå øverst i bunken i
bilen.

Social Distortion. Live at the Roxy.
Story of my life.
http://www.youtube.com/watch?v=V0rGWm3CI3Y

Madrugada. Industrial Silence.
Vocal.
http://www.youtube.com/watch?v=pSWlTlJa3QU

Tool. Ænima.
Stinkfist.
http://www.youtube.com/watch?v=07pLGIgyfjw&feature=fvwrel

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Michel Sanomi

Dato : 19-10-11 05:10

On 19 Okt., 09:46, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> Her tænker jeg på musik som i bruger når i løber, cykler, kører bil etc.
> etc.

Er man diskvalificert, hvis man blot trasker en tur med mp3-
afspilleren?

Her mine tre instrumentale bud:

Frank Duval: "Mystic Love" - http://www.youtube.com/watch?v=N5ekbythNKM

Jeg synes, den er formidabel. Han skrev i øvrigt det meste af musikken
til "Derrick" og "Der Alte".

Rondo Veneziano: "Sinfonia per un addio" - http://www.youtube.com/watch?v=8B-Iyj-XwEI

Den er meget smuk og mere end fem minutter lang, og hvis man kan holde
den ud, så eksploderer den omkriing 2.35, hvor der bliver sat rytmer
på.

Sweet People: "A Wonderful Day" - http://www.youtube.com/watch?v=w_hOF2zIKYM

Som et lige sidespring, så havde DR, da jeg var 16 et program om
eftermiddagen en udsendelse, hvor en lytter i 27 minutter bestemte og
via telefonen introducerede musikken. Jeg kunne ikke dy mig, så jeg
sendte forslag om en udsendelse udelukkende med blød
instrumentalmusik. Det kom virkelig bag på dem, at en teenie sender et
sådant forslag, så dagen efter blev jeg ringet op, og jeg sagde
naturligvis ja til at medvirke. Den første melodi var "A Wonderful
Day".

Mange hilsner
Michel

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-10-11 12:52

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> wrote:

> Er man diskvalificert, hvis man blot trasker en tur med mp3-
> afspilleren?

Absolut ikke! :)

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-11 18:19

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse
> Her tænker jeg på musik som i bruger når i løber, cykler, kører bil etc.
> etc.

Så får du opvarmningsintervallet, fra et af mine bikeprogrammer:

Depeche Mode med "Dream On": http://www.youtube.com/watch?v=0fy6mGRAtEw
Carlos Santana feat. Chad Kroeger med "Into The Night":
http://www.youtube.com/watch?v=X4x6Ruz6qTU
Bon Jovi med "We got it going on":
http://www.youtube.com/watch?v=NOR0qz6Fll0
Gotthard med "I don't mind": http://www.youtube.com/watch?v=XrlkQ9QRAJQ

128 stigende til 134 BPM.

Enjoy

/Alex

Fra : ASKF

Dato : 20-10-11 15:22

Thomas von Hassel ytrede sig i
> [...]

>(Det er hele albums, for så kan man sætte det på som en cd og ikke rode
>for meget med radioen når man først er igang)

Du lytter jo bare til pop metal

Pt lytter jeg til
Wumpscut: Schrekk & Grause (2011)
Links til det "gamle" med dem:
>http://lyrics.wikia.com/Wumpscut:Boneshaker_Baybee>

Lidt pop fra min side også:
Van Canto -- Break the Silence
http://www.youtube.com/watch?v=ZNOBO2fB0UM
Video fra Wachen i år

Jeg har et problem med at fjerne dette fra min mobil/hoved:
<http://www.youtube.com/watch?v=J5jJygn71Jc>
Shape of Despair
Faktisk mener jeg at deres 7 albums og andre udgivelser er noget af det
bedste Doom Metal nogensinde.

Ud over det kører Marduk i hovedtelefonerne, men de har jo ikke udgivet
noget for nyligt. Lyt dog til dem på Wacken
<http://www.youtube.com/watch?v=UQ61cos1WHs>

Hvad jeg eller altid lytter til at Eintstürtzende Neubauten
Strategies.....
bliver aldrig træt af dem...
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-11 16:00

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse

> Lidt pop fra min side også:
> Van Canto -- Break the Silence
> http://www.youtube.com/watch?v=ZNOBO2fB0UM
> Video fra Wachen i år

Hey, jeg står et eller andet sted i den crowd der

Fra : ASKF

Dato : 20-10-11 17:01

Alex Linaa ytrede sig i <4ea0377b$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>
med dette:

>"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse

>Hey, jeg står et eller andet sted i den crowd der

Det gør min nabo også, og da han kom hjem fortalte han mig om en "så fed
koncert" han havde med et for ham "ukendt" band.
Han kunne ikke huske navnet, men efter en halv time /vi var ikke ædrug)
fik han forklaret mig at det nye fantastiske band jeg skulle finde på
youtube var Van Canto - og til hans store overraskelse fandt jeg
musikvideo frem på min server og et par cder også

Ved du at det er tæt på at være udsolgt til næste år nu?

Jeg har brugt for mange penge i år, nye AudioVector højtalere, og nye
lædersofaer. så min økonomi er præsset men hvis billeter stadig er til
salg i december, så køber jeg en og lægger gerne også ud for min nabo og
en anden fan af metal som dig

Hvis du har kendskab til nogen som har købt og tilbyder reservation via
bus, vil jeg meget gerne høre om det - dem jeg taler med har som jeg
ikke penge nu og vi søger at finde bil/bus fra sønderborg.

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-11 17:41

> Ved du at det er tæt på at være udsolgt til næste år nu?

Jep, men jeg tager ikke derned næste år. Vi tager til "Rock Am Ring" i
stedet tror jeg.

> Hvis du har kendskab til nogen som har købt og tilbyder reservation via
> bus, vil jeg meget gerne høre om det - dem jeg taler med har som jeg
> ikke penge nu og vi søger at finde bil/bus fra sønderborg.

Desværre ikke, men jeg skal nok poste det, hvis et eller andet kommer mig
for øre.

/Alex

Fra : ASKF

Dato : 20-10-11 23:12

Alex Linaa ytrede sig i <4ea04f1a$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>
med dette:

>"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse

>Jep, men jeg tager ikke derned næste år. Vi tager til "Rock Am Ring" i
>stedet tror jeg.

Ok jeg tænker på Metalfest i Amstrad som alternativ.

>Desværre ikke, men jeg skal nok poste det, hvis et eller andet kommer mig
>for øre.

Lyder godt

Husk nu i DK næste måned:
http://site.aalborgmetalfestival.dk/

For mig er det Arch Enemy og Gorgoth som er primære "targets"
Har hørt at Gorgoth styrer 100x mere end Marduk live og som mine naboer
har observeret er jeg ret glad for Marduk

Sjovt nok må jeg skrue højere op for metal og industrial elecronica, end
for Eintsturtzende Neubauten, måske fordi Strategies against
Arkiteckture II er min favorit

Der spilles dog mest David Bowie i mit hjem nu, pga. ny indkøb af 24bit
remastering ... Gad godt alt digitalt musik blev udgivet i den kvali,
det hamler fint op med vinyl og er uden støj.

Det eneste de aldrig opnår er at sælge os er live stemningen,da den er
personlig, kunne dog være sjovt med optag af egen oplevelse og
genafspilning af det.
-- Tror jeg har set for meget Fringe på det seneste :.-D

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-11 10:38

> Husk nu i DK næste måned:
> http://site.aalborgmetalfestival.dk/

Ser sgu spændende ud, men desværre på et dårligt tidspunkt for mig

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-10-11 14:44

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> "ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse

> Ser sgu spændende ud, men desværre på et dårligt tidspunkt for mig

Og, programmet sidste år var meget bedre (til min smag ... :)

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-10-11 07:28

ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

> [...]
> Shape of Despair
> Faktisk mener jeg at deres 7 albums og andre udgivelser er noget af det

Ah yes, jeg manglede noget godt doom jeg ikke havde hørt før så den
vinder du :)

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-11 11:05

> Ah yes, jeg manglede noget godt doom jeg ikke havde hørt før så den
> vinder du :)

Det lader til at Allan har glemt staftetten, eller bare ikke er her så meget
som vi andre. Måske skulle du finde en anden vinder?

Fra : ASKF

Dato : 06-11-11 16:11

Thomas von Hassel ytrede sig i
<1k9hbi5.1fqdl2z4bthieN%thomas@elements.dk> med dette:

>Ah yes, jeg manglede noget godt doom jeg ikke havde hørt før så den
>vinder du :)

Hvis du også kan lide growl så lyt til Worship:
<http://www.youtube.com/watch?v=cz4_j86KPOA>

Advarsel, det er dark funeral doom og skifter meget ie. experimental
musik
Transform Eintstürtzende Neubauten til Funeral Doom og du har Worship!