Velproduceret musik?
Fra : Michel Sanomi

Dato : 16-10-11 15:48

Hej,

Meget musik er i mine ører lidt sjusket.

Har I bud på noget velproduceret inden for alle genrer.

Denne vil mange nok hade. da det vist er "dansband". Det er BAO (de to
ABBA-hanner og det står for Benny Anderssons Orkester), der har
skrevet denne, og den vokser i mine ører med Helen Sjölholm i
forgrunden. Hvis I orker at høre den, så læg mærke til, at der
undervejs kommer flere og flere instrumenter ind. Det kendetegner for
mig en god produktion. Også hendes stemme.

http://www.youtube.com/watch?v=CU5wo2lq_xg

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-10-11 23:29

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
[...]

James Last er jo uovertruffen indenfor den instumentale almindelig
underholdningsmusik
http://www.youtube.com/watch?v=9qdUyLD_x_I&feature=related

Andre Rieu - Her hører vi "Il Silenzio". han er jo uovertruffen indenfor
den populær-klassiske afdeling.
Ingen andre når ham til sokkeholderne i kvalitet, indenfor den genre
http://www.youtube.com/watch?v=H4l3Rgq-L1M

Semino Rossi - Das Tor zum Himmel ist die Liebe 2011. Han synger jo så
fuglene synger, selv om der ingen fugle er i miles omkreds. Tanter i Gammel
Holte ville udtrykke det
sådan; Han synger smukt.
http://www.youtube.com/watch?v=cc5Y6Z0B8yA&feature=related

Andy Borg - Keep on smiling 2011. Han har topkvbalitet på, inforfor den
almindelige kendte slager-genre. det er meget meget høj kvalitet
http://www.youtube.com/watch?v=EDSYlRBWKiY&feature=related

Indenfor børne-slager er Quirin Weber jo som bekendt den nye stjerne på
stjernehimlen. Både musik og sang er i top.
http://www.youtube.com/watch?v=FVTqrSKWnis

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-10-11 23:33

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

Denne vil mange nok hade.

Øhhhhh...... undskyld, hvorfor skulle vi lige hade det, mere end popmusic.
Det lyder mærkeligt ?n - Jeg forstår ikke hvad du mener ? - nå pyt med det.

[...]

Man må sige at det er musikalsk topkvalitets-produkt. Der er ikke antydning
den kendte bankelyd, som vi kender fra popmusic. Her er alle instrumenter
vel-afstemt efter hinanden - og
der er nok af dem. Det var et rigtigt godt stykke høj-kvalitetsmusik.

Hilsen Åge

Fra : Michel Sanomi

Dato : 16-10-11 22:37

On 16 Okt., 23:47, Michel Sanomi <fant...@webspeed.dk> wrote:
> Hej,
>
> Meget musik er i mine ører lidt sjusket.
>
> Har I bud på noget velproduceret inden for alle genrer.

Nu svarer jeg mig selv. Og tak til Åge for svaret!

Phil Spector var genial. Han var angiveligt mennesky, men et musikalsk
geni fra 60'erne, der tog alle instrumenter i brug.

The Chrystals: "Da doo run run" - http://www.youtube.com/watch?v=dqgtsai2aKY

Han skruede op for samtlige instrumenter med et formidabelt lydtabet
til følge. Hans jule-cd er i cd-afspilleren hele december og kæmper
med Boney M's, der nok er favoritten.

Lidt tidligt men det er virkeligt julekonfekt:

Boney M: "Mary's Boychild / Oh my Lord" - http://www.youtube.com/watch?v=hxm1FlLSfe4

Jeg er solgt, når jeg hører den simple "Oh my Lord" selv om jeg er
ateist. Det er øreguf!

Mange hilsner
Michel

Fra : Peter Heide

Dato : 17-10-11 18:42

> [...]

Han skruede op for samtlige instrumenter med et formidabelt lydtabet
til følge. Hans jule-cd er i cd-afspilleren hele december og kæmper

SVAR : Helt ENIG omkring Phil Spector. Der er lige udkommet et box-set med
ham i dag . Købte den TP-Musik på Frederiksberg for 299 kr. med 7 CDer. Dog
kunne hele boksen sikkert været presset ned på 2 CDer !

Hér lidt info :
http://www.imusic.dk/cd/0886979278226/v-a-2011-phil-spector-presents-the-phillies-album-collection-cd

Og om 14 dag kommer denne hér :
http://www.imusic.dk/cd/5099902765822/beach-boys-2011-smile-sessions-cd

Den kommer til at koste ca. 1400,- kr i TP. DEN har jeg fanme ventet på i
20 år !!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-10-11 07:35

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Det skræmmer da i hvert fald ikke nogen væk... BA har jo også altid stået
for " God Musik " både før / under / efter ABBA... Så det kan vel ikke
rigtigt komme bag på nogen, at alle også ville kunne holde ham ud nu.... Så
derfor kvitterer jeg da også med en, med vel ca lige så mange år på bagen,
indenfor branchen... Men dog nok ikke nær så kendt.... De fleste ville vel
også kalde det Schlager... Men det gør nu ikke mig noget... Udo Jürgens har
altid haft en høj stjerne hos mig, så her er han med Merci Cherie... Dog i
en 1980 udgave...

http://www.youtube.com/watch?v=1iaROib5Wb0&feature=related

M.V.H....Benny..

Fra : Carl Drud

Dato : 17-10-11 22:11

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> writes:

> Phil Spector var genial. Han var angiveligt mennesky, men et musikalsk
> geni fra 60'erne, der tog alle instrumenter i brug.

Når nu du nævner 60'erne så lad os ikke glemme George Martin.

The Beatles - All You Need is Love
http://www.youtube.com/watch?v=r4p8qxGbpOk

--
Carl

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-11 23:05

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

>Har I bud på noget velproduceret inden for alle genrer.

Så må det være "Owner Of A Lonley Heart" med Yes:
http://www.youtube.com/watch?v=lF6D5Dis8gA
Jeg kender ikke mange andre muskstykker, hvor der i den grad er kælet for de
små detaljer, lige fra sprøde guirarløb til horn-fills. Alt i alt, norget
nær den perfekte produktion, i mine ører.

/Alex

Fra : ASKF

Dato : 20-10-11 14:30

Michel Sanomi ytrede sig i
<08c46e2f-aa74-473a-89ee-7d4ba6b99ee0@h5g2000vbf.googlegroups.com> med
dette:

> [...]
>undervejs kommer flere og flere instrumenter ind. Det kendetegner for
>mig en god produktion. Også hendes stemme.

Lidt drilleri ;-P

Velproduceret + god stemme
for mig er det ligegyldig musik men næppe for hvad ønske i denne tråd:
Melodi startern først efter 2:40, men dem som er til melodigranprix har
den tid til at komme i stemning (lidt af Gry og derefter præsentation af
komponist , tekstforfatter, dirigent for det Israelske bidrag).
>http://www.youtube.com/watch?v=_f7TkIpodzU&feature=related>

Jeg var vild med noget at det Ofra Haza lavede senere og som Kim
Shumacher spillede i foråret i "Pop 84" : Ofra Haza - Im Nin'alu
(Original Version - 1984)
>http://www.youtube.com/watch?v=pkr1V9RZpi8&feature=related>

Faktisk indspillede de det også i 1978
<http://www.youtube.com/watch?v=O2xNTzlFSk0>

Jeg leder stadig efter originalen... -)

En netven-og jeg har talt og at lave 8 eller 16 bit sample af det på
hans Amstad
Min netven er Funkinspace <http://www.youtube.com/user/FunkinSpace> og
alle som ikke er til gammel firser comp. lyd skal holde sig væk fra det
link
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Kert Rats

Dato : 20-10-11 18:35

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg var vild med noget at det Ofra Haza lavede senere og som Kim
> Shumacher spillede i foråret i "Pop 84" : Ofra Haza - Im Nin'alu

Jeg har original-cd'en (et eller andet sted), og den må du da gerne købe.

Venligst

Kert Rats

Fra : ASKF

Dato : 21-10-11 00:03

Kert Rats ytrede sig i <4ea05ba5$0$295$14726298@news.sunsite.dk> med
dette:

>"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg har original-cd'en (et eller andet sted), og den må du da gerne købe.

Vinyl versionen fra 1978 som maxi-single, kan ikke bruge den remasterede
cd til noget, den CD fra 1988 er et af de tidlige eksempler på
maltraktering af lyd - <http://www.youtube.com/watch?v=3Gmex_4hreQ>
/Loudness War eksemple alle bør og må kende).

Ofta Haza er en stor inspiratiaon for Dead Can Danse:
<http://www.youtube.com/watch?v=QJhVM930YXY>
-- The Host Of Seraphim

Har du OH eller DCD original vinyl kan vi måske handle, hvis det er
nogle af vinylerne jeg er ligeglad med, kan vi nemt finde ud af at
overspille dem så du har dem digitalt, uden det kommer til at koste dig
noget ud over ventetid /bliver dog i år)

Fra : ASKF

Dato : 21-10-11 00:14

ASKF ytrede sig i <5d81a7pc6clljrube2outtk8ue8jm3o21j@4ax.com> med
dette:

> [...]
>overspille dem så du har dem digitalt, uden det kommer til at koste dig
>noget ud over ventetid /bliver dog i år)

Glemte at sige jeg bor i Ålborg, og jeg leder stadig efter svaret på
hvordan den analoge "sjæl" kan overføres til et digitalt medie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-10-11 10:24

> [...]
> "When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he
> can hear you only through the filter of the paradigm he holds."

Du skal have fat i en Philips brænder... Til Stereo anlægget...

Som de også skrev i beskrivelsen af den på nettet... Philips kan noget med
CD, som de har holdt for sig selv... CD til CD er den som alle andre... Men
fra Vinyl til CD... Superb.... Min er desværre defekt for tiden... Den har
nogle problemer med strømmen... Indrømmet, det er en gammel sag, som de
desværre har valgt at udfase af programmet... Men så vidt jeg ved, den
eneste der nogensinde har været...

M.V.H....Benny..

Fra : ASKF

Dato : 06-11-11 15:13

Benny Mortensen ytrede sig i
<4ea13a25$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>nogle problemer med strømmen... Indrømmet, det er en gammel sag, som de
>desværre har valgt at udfase af programmet... Men så vidt jeg ved, den

Hvilken Philips er det?

Udskift af trafo og/eller lyt kan være nok - de var jo ret stabile...

Post det i dk.teknik.lyd og det kan være at mogen i nærheden af hvor du
bor vil hjælpe med at fikse den

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-11-11 11:09

> [...]
> "When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he
> can hear you only through the filter of the paradigm he holds."

Hej Allan

Så vidt jeg husker, hedder den CDR 775

Fejlen ligger et sted i strømforsyningen... Og Værksteder i dag, påstår jo
de har RadioTeknikere... Men det eneste de kan finde ud af, er at skifte en
hel strømforsyning... Ikke reparere en defekt... Det begreb findes åbenbart
ikke mere... Og da den er udgået, føres den ikke længere som reservedel...

Jamen man da da også sige, den har været rimeligt stabil, for den har da
efterhånden nogle år på bagen... Men jeg skal jo nok ikke prøve på noget,
med mine gamle Weller loddekolber i den... De gør vist mere skade end gavn,
nu om dage... De er vist ikke til selv halvgamle IC kredse... De havde vist
deres tid dengang TTL kredse var nærmest umulige at aflive .... Ja selv
mit gamle Hansen Multimeter, er vist mere til fare end gavn for elektronik
af idag, eller for den sags skyld, også af i forgårs... Det er vist kun 35
år gammelt, eller noget i den retning ... Ikke at det ville hjælpe at
købe nyt, for dem smule viden jeg havde på området, forsvandt efter nogle
operationer, og er aldrig kommet tilbage... Men det kunne da måske være værd
at prøve... For jeg vil godt nok gerne have den op at køre igen.

M.V.H....Benny..

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 07-11-11 19:21

Benny Mortensen wrote:

> [...]
> er at skifte en hel strømforsyning... Ikke reparere en defekt... Det
> begreb findes åbenbart ikke mere... Og da den er udgået, føres den
hvor i landet er du?
i nærheden af Silkeborg, så kan jeg godt kigge lidt på den...

Rasmus

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-11-11 16:03

"Rasmus Jensen" <den-er-bare-hemmelig@anonym.net> skrev i en meddelelse

> hvor i landet er du?
> i nærheden af Silkeborg, så kan jeg godt kigge lidt på den...
>
> --
> mvh
> Rasmus

Tja, jeg er en slat længere nordpå, lidt nord for Brønderslev... Men jeg
kommer da af og til, et smut til Silkeborg... Da vi har familie dernede.

M.V.H....Benny..

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 11-11-11 19:46

Benny Mortensen wrote:

> Tja, jeg er en slat længere nordpå, lidt nord for Brønderslev... Men
> jeg kommer da af og til, et smut til Silkeborg... Da vi har familie
> dernede.
altså jeg har også travlt med alt muligt, men du kan jo stille den her og så
hente den engang du er forbi igen...
skriv til rasmus snab ela elvis punktum d k

Rasmus

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-11-11 10:12

> [...]
> så hente den engang du er forbi igen...
> skriv til rasmus snab ela elvis punktum d k

Takker for tilbuddet, og skriver til dig, for evt udveksling af adresser /
telefonnumre..

M.V.H....Benny..

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 20-10-11 23:25

Michel Sanomi wrote:

> Meget musik er i mine ører lidt sjusket.

gætter på det her falder ind under din ovenstående bemærkning, men jeg synes
disse to udgaver er virkelig gode...

Elvis Presley - In the Ghetto
http://www.youtube.com/watch?v=2Ox1Tore9nw

Elvis Presley - Just Pretend
http://www.youtube.com/watch?v=CuuaXIA4A-A

begge live fra de gode Las Vegas shows i 1970...

Rasmus