Ladestyrke, Nokia
Fra : Leif Neland

Dato : 17-10-11 08:29

Jeg har en autolader fra T Hansen til mobilen.

Men når jeg kører navigation og internet med f.ex. waze er det som om at
laderen ikke kan holde trit med forbruget.
Der står ikke nogen effekt på laderen, men er det mon laderen eller mobilen,
der sætter begrænsningen?

Er der forskel på laderes styrke?

Leif

Fra : Gamle

Dato : 17-10-11 15:31

Leif Neland wrote:
> [...]
> at laderen ikke kan holde trit med forbruget.
> Der står ikke nogen effekt på laderen, men er det mon laderen eller

Ja hvor mange milliampére den giver.

/Torben

Fra : John N. H.

Dato : 17-10-11 18:50

> [...]
> laderen ikke kan holde trit med forbruget.
> Der står ikke nogen effekt på laderen, men er det mon laderen eller

Ja, den lader, der følger med en ny Nokia telefon, lader typisk med 8-900
mA.
T. Hansens autoladere kan typisk lade med 25-40% af dette.

Derfor er det meget sandsynligt, at autoladeren ikke kan følge med, når du
har et par programmer kørende.

John N. H.
; -)

Fra : Leif Neland

Dato : 20-10-11 09:23

"John N. H." <ganske@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, den lader, der følger med en ny Nokia telefon, lader typisk med 8-900
> mA.
> T. Hansens autoladere kan typisk lade med 25-40% af dette.

Nu har jeg bestilt to "originale" ladere, der skulle kunne give 800ma. Så
får vi se, om det hjælper.
Måske er de så også mere solide i stikket; hvorfor kan Nokia 5800 dog ikke
oplades pr USB; de er dog mere solide.

Leif

Fra : Anders Majland

Dato : 26-10-11 14:55

> Måske er de så også mere solide i stikket; hvorfor kan Nokia 5800 dog ikke
> oplades pr USB; de er dog mere solide.

Den kan da oplades FRA et usb stik - men rigtignok kun TIL det lille runde
stik.

Standard for usb foreskriver at man kun må trække 500ma fra et usb stik, og
5800kan nemt bruge mere strøm end det så man på trods af opladning reelt
aflader batteriet. F.eks har jeg brugt en 5800 som 3g router hvor wifi + 3g
og router programmet tilsammen slugte en forfærdeligt masse strøm.

Fra : Leif Neland

Dato : 26-10-11 22:31

Den 20-10-2011 10:23, Leif Neland skrev:
> [...]
> får vi se, om det hjælper.
> Måske er de så også mere solide i stikket; hvorfor kan Nokia 5800 dog ikke

Øv, det ser ud til at de "originale" ladere ikke kan klare at lade
Nokia'en op, de er begge holdt op med at lade.

De burde da ikke lade sig genere af at der er et dobbelt-størrelse
batteri på telefonen?

Nå, det er vist en bytter.

Leif