Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
keine hexerei - det er bare photoshop
Fra : ;o)-max-

Dato : 19-10-11 02:29

Fra : Langgaard

Dato : 19-10-11 02:19

On 19 Okt., 03:29, "-max-" <smileymaxph...@gmail.com> wrote:
> http://tv.adobe.com/watch/max-2011-sneak-peeks/max-2011-sneak-peek-im...
> -max-

Hej

Lidt fantastisk!

Men de viste eksempler var jo "kun" rystede/bevægelsesuskarpe
billeder. Teknikken kommer nok til kort når det drejer sig om at fokus
ikke er indstillet korrekt?

--
Langgaard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-10-11 10:07

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
>
> Men de viste eksempler var jo "kun" rystede/bevægelsesuskarpe
> billeder. Teknikken kommer nok til kort når det drejer sig om at fokus

Og var der ikke noget med at de til demo'en havde taget skarpe billeder
og blurret dem i photoshop inden ?

/thomas

Fra : ;o)-max-

Dato : 19-10-11 10:17

On 19-10-2011 11:06, Thomas von Hassel wrote:

> Og var der ikke noget med at de til demo'en havde taget skarpe billeder
> og blurret dem i photoshop inden ?

Yep - skide smart måde at få endnu mere opmærksomhed på!
Vi elsker skandaler men i dette tilfælde viser det
sig at snyderiet i virkeligheden er ret cool, at man kan
kopiere en algoritme der fikser bevægelses skarphed på
et billede og bruge den baglæns på et andet - så ja det
var en skandale der ikke var en skandale, bare lidt blær.

Mht. mis fokus, så vil jeg da gætte at de også kunne skabe
en algoritme der fikser det - mindblowing..
-max-
-max-

Fra : Langgaard

Dato : 19-10-11 05:09

On 19 Okt., 11:16, "-max-" <smileymaxph...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Mht. mis fokus, så vil jeg da gætte at de også kunne skabe
> en algoritme der fikser det - mindblowing..

Hej

Jeg mener at huske at politiet/FBI fik nakket en de havde forbrudt sig
mod børn, netop ved at "tilbagestille" et billede hvor han havde
sløret sit eget ansigt.

--
Langgaard

Fra : Langgaard

Dato : 19-10-11 05:30

Fra : TGJ

Dato : 19-10-11 21:50

"Langgaard" skrev i meddelelsen

Jeg mener at huske at politiet/FBI fik nakket en de havde forbrudt sig
mod børn, netop ved at "tilbagestille" et billede hvor han havde
sløret sit eget ansigt.

Han havde brugt swirl tool
/Thomas

Fra : thl

Dato : 23-10-11 13:13

On 19 Okt., 10:18, Langgaard <langga...@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
>
> Men de viste eksempler var jo "kun" rystede/bevægelsesuskarpe
> billeder. Teknikken kommer nok til kort når det drejer sig om at fokus

Der er dog nogen der har fundet ud af at fokusere efterfølgende med
dette kamera
https://www.lytro.com/living-pictures/183
mvh
Thorbjørn