Hund uden snor, er det en forbrydelse?
Fra : Børge

Dato : 18-10-11 07:47

Vi har masser af skov i området, og hunden kommer i skoven
hver dag. Han har masser af krudt i røven, og få altså bedst
motion ved at rende uden snor - og jeg har fuldt styr på dyret.

Der står ganske vist et skilt ved indgangen til de fleste stier
med et symbol med hund i snor, ingen bilkørsel eller teltning,
men hvem skal egentlig håndhæve disse regler?

Forleden kom en varevogn ud ad skoven i samme øjeblik som
vi startede turen. Manden i bilen rullede vinduet ned og råbte
at jeg skulle have hunden i snor. Hunden var 30 meter foran
mig, og var i gang med at lægge en lort i skovkanten, det
skulle han lige være færdig med, så jeg sagde ja-ja, og gik
roligt videre.

Manden for ud af bilen og skældte mig huden fuld, fordi jeg
ikke tog hunden i snor med det samme. Jeg ved ikke hvem
han er, han præsenterede sig ikke, men jeg kunne se at han
havde foderposer til fasaner bag i bilen, så han er nok den der
fylder foderanlæggene op.

Nå, hunden kom i snor, men blev sluppet løs igen så snart
manden var ude af syne, jeg kan ikke se det som den store
forbrydelse. Spørgsmålet er så om fodermesteren har en form
for bemyndigelse til at påtale forholdet? Han kan jo ikke
kontrollere alle skovstrækninger, og vi kommer mange
forskellige steder.

Hvad er jeres holdning til den slags ulydighed?

--
Børge Jensen

Fra : John

Dato : 18-10-11 14:56

Børge formulerede tirsdag:

> Hvad er jeres holdning til den slags ulydighed?

Principielt er jeg tilhænger af at overholde
landets love.
Har selv min i snor med mindre det er på stranden
og ingen andre er i nærheden.

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk / www.wp-theme.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-10-11 22:48

Børge har bragt dette til os:
> Hvad er jeres holdning til den slags ulydighed?

At det ikke er rart at møde løse hunde hvor man ikke venter det.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Børge

Dato : 18-10-11 18:13

On 18 Okt., 23:48, Hans Paulin (6310) <m...@privacy.net> wrote:
> Børge har bragt dette til os:

> At det ikke er rart at møde løse hunde hvor man ikke
> venter det.

Det er jeg klar over, men spørgsmålet gik mere på om
en skovarbejder har myndighed til at påtale forholdet?

Jeg troede da at der var stor debat om dette emne i en
ellers skrantende gruppe?

--
Børge Jensen

Fra : John

Dato : 19-10-11 08:59

Børge formulerede onsdag:

> Det er jeg klar over, men spørgsmålet gik mere på
> om en skovarbejder har myndighed til at påtale
> forholdet?

Har vi ikke alle det ?
Min egen hund kan ikke lide andre hunde der blot
kommer farende, og det påtaler jeg da for ejerne.

Noget andet er at skovarbejderen jo formentlig er
ansat og på den måde føler ansvar over skovens
vildt og formentlig er i sin gode ret til at påtale
det for dig

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-10-11 11:06

"Børge" <boerge_jensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Børge...

Vi skal jo starte et sted....

Der står din hund skal være i snor, så som udgangspunkt, skal din hund jo så
naturligvis være i snor... Det er hvad der skal til, for at du overholder
loven... Så er det så op til dig, hvor meget af loven du vælger, at du vil
overholde....

Punkt 2...

Jamen enhver, er vel i sin gode ret, til at gøre dig opmærksom på, at din
hund skal være i snor...

Så kommer vi til de sjovere punkter...

Der var også et ( Ifølge dig ) skilt der sagde Ingen Bilkørsel...
Dette gælder også, selv om man skal fodre fasaner...

Det må være en Privat skov, da Camping er blevet tilladt i Statsskove...

Men selv private skovejere, skal overholde de af dem selv fastsatte forbud.

Det at henvende sig til andre, på en pæn og ordentlig måde, giver som regel
de bedste resultater... Så måske skulle du anbefale ham et kursus i God Tone
& Etikette.. Det lyder til at kunne sænke den arme mands blodtryk
betydeligt, og dermed forlænge hans liv

Men jeg kender det... Har selv prøvet at blive overfuset, for at komme med 3
trådløse hunde, og forskrække en stakkels hundeejer og dennes lille, lige så
trådløse hund.... Det lykkedes dog efter megen møje og besvær, at få gjort
manden opmærksom på, at det gør vi hver dag... Af flere grunde, dels er
grunden indhegnet, og så er jeg så i den heldige situation.... At grunden er
min... Et lille argument, men dog et, der lige som gør at jeg syntes det er
OK at jeg lader mine hunde løbe frit der... Og altså, hvis han da ellers
kunne lade være med at brokke sig så inderligt, kunne der nok også blive
plads til hans hund... Men ligefrem at skulle høre på hans brok også, der
syntes jeg trods alt... Grænsen går.

Har da også prøvet at blive overfuset på stranden... Det sjoveste ved det,
er at Ingen af os, burde være der, for der er ganske generelt "
Adgangsforbud " det pågældende sted... Noget som vel et par hundrede
mennesker, vælger at overse, hver eneste dag, året rundt... Ja om sommeren
er det nok tusinder... Men det ændrer jo ikke på... At der reelt ikke burde
være en levende sjæl på stranden.... Så hvem er egentligt berettiget til at
brokke sig... Det overtrædes så let, så folk ligefrem kører derind, med
deres MobilHomes... Lige forbi et KÆMPESKILT, hvor der står ADGANG FORBUDT -
LIVSFARE.

Hvad der er endnu værre, ofte lader de deres små børn løbe frit, og pjaske i
de små vandhuller... Og det er sjovt nok... præcist der, LIVSFAREN er... da
mange af disse, er Uhyggeligt dybe... Så skiltet er altså ikke helt
grundløst... Eller jo, det er selvfølgelig det, det er, der er ingen grund
under vandet )... Man kan vel i den forstand godt sammenligne dem med
Hestehuller... De er bare langt over 100 meter fra strandkanten, når man kan
gå der... Men de er stadig lige dybe.

Så problemet er... Det er let at se alle de fejl andre begår... Men langt
sværere at se dem, man selv begår... Så lad dette være en opfordring til
alle... Det gør ikke spor, at fortælle andre, at de gør noget, de ikke må...
Men gør det dog på en pæn måde... Der er jo, præcist som på stranden jeg
omtalte, ingen der siger, man selv har helt lovlig sand under fødderne... og
hvem ved, det var måske lige det der manglede, for at komme i snak og med
lidt held... Blive venner...

M.V.H....Benny..
Undskyld det blev lidt langt... Men det kan vel ikke genere trængslen
herinde

Fra : John

Dato : 19-10-11 15:25

Benny Mortensen forklarede den 19-10-2011:

> Undskyld det blev lidt langt... Men det kan vel
> ikke genere trængslen herinde

Næ tvært i mod, men kan vi blive enige om at det
han spørger om vel egentlig er ubetænksomhed
nærmere end det er en egentlig forbrydelse.

Selvfølgelig kan det være ubehageligt at blive sat
på plads af andre, men det er vel nærmere ens ego
man skal arbejde med B-)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-10-11 09:02

"John" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Selvfølgelig kan det være ubehageligt at blive sat på plads af andre, men
> det er vel nærmere ens ego man skal arbejde med B-)

Hej John

Jo det kan vi godt blive enige om... Fra alle parter...

Indrømmet, jeg føler mig da bestemt ikke som nogen forbryder, når jeg lader
alle mine rende trådløst. Jeg har vænnet mig til, at hvis nogen råber af
mig, går jeg hen til dem... Og jeg siger ikke et ord, før jeg er så tæt, at
jeg kan røre dem. Af uforklarlige årsager, er de fleste løbet, inden jeg
kommer så tæt på... Så jeg plejer at sige, at det er folk der skjuler deres
egen frygt, under en påtaget forargelse...

M.V.H....Benny..

Fra : Børge

Dato : 19-10-11 13:18

On 19 Okt., 12:06, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:

> Jamen enhver, er vel i sin gode ret, til at gøre dig
> opmærksom på, at din hund skal være i snor...

Jamen, jeg ved det jo godt i forvejen, jeg kan bare
ikke lide at folk råber ad mig.

> Der var også et ( Ifølge dig ) skilt der sagde Ingen
> Bilkørsel... Dette gælder også, selv om man skal
> fodre fasaner...

For et par år siden var jeg i en anden skov, også med
hunden uden snor. Her var der slet ikke noget skilt,
der var kun et skilt der hvor vi gik ud, efter at have
gået i en stor bue inde i skoven.

Her mødte vi en mand med bil, han var i gang med
en spraydåse for at afmærke de træer der skulle
fældes, og han brokkede sig også højlydt over at
hunden var løs.

Jeg gik stille og roligt over til ham og fortalte at der
slet ikke er noget skilt hvor vi gik ind - og så kunne
jeg jo anmelde ham for at køre bil i skoven - og også
at udøve grafitti på de stakkels træer. Manden hilste
på min meget rolige hund, og vi snakkede roligt
sammen inden vi gik videre, stadig uden snor.

I dag var vi på samme sti, der er fortsat intet skilt.

> Det må være en Privat skov, da Camping er
> blevet tilladt i Statsskove...

Ja, det er privat skov, uden at jeg ved hvem der er
ejer af den, det er ikke nemt at finde ud af.

> Det at henvende sig til andre, på en pæn og
> ordentlig måde, giver som regel de bedste resultater

Det mener jeg også.

> Så problemet er... Det er let at se alle de fejl andre
> begår... Men langt sværere at se dem, man selv
> begår... Så lad dette være en opfordring til alle...

Jeg ved jo godt at det er forkert, men der der nogen
sanktionsmuligheder? Kan en skovejer eller en der
arbejder for skovejeren udsteder bøder eller andet,
eller er der kun mulighed for at anmelde forholdet
til rette myndighed?

> Undskyld det blev lidt langt...

Det gør ikke noget, tak for en god historie!

--
Børge Jensen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-10-11 09:31

On 19 Okt., 12:06, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:

Hej Børge

Alle overtræder mindst 10 love, hver eneste dag...
Ingen nævnt, ingen glemt...
Men du kender jo allerede din den 1'ste ...

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-10-11 09:50

Benny Mortensen sendte dette med sin computer:
> Alle overtræder mindst 10 love, hver eneste dag...

Kan vi få dén uddybet lidt? :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-10-11 10:08

> Benny Mortensen sendte dette med sin computer:
>
> Kan vi få dén uddybet lidt? :)
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Uh, Helst ikke, jeg kunne jo kriminalisere mig selv ) Men prøv bare en
dag, at tælle sammen... Vi skal nok hver især kunne finde 10 små
overtrædelser, det kan nemt være sådanne små nogle små nogle, som man
egentligt aldrig har overholdt... Men ved nærmere eftertanke, er der godt
nok en lov der forbyder det....

Det være sig alt, fra at køre lidt for hurtigt, lave en lidt tvivlsom
parkering, lufte hund trådløst... Glemme at samle op efter samme, ramme ved
siden af affaldsposen, når den tomme øldåse bortskaffes, nå for slet ikke at
tale om dem, der bare ryger ud af vinduet... Vi lufter jo F.eks 3 hunde,
alle trådløse, mindst 3 gange dagligt. Det var allerede 9 Stk.... Så er der
kun en tilbage... Det kunne jo så F.eks være en død høne i
affaldscontaineren...

M.V.H....Benny..

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-10-11 11:35

Den 21-10-2011 11:08, Benny Mortensen skrev:
> [...]
> alle trådløse, mindst 3 gange dagligt. Det var allerede 9 Stk.... Så er der
> kun en tilbage... Det kunne jo så F.eks være en død høne i

og den døde høne under du ikke dine hunde?
Sikken dog en hundeejer

PS: Ironi kan forekomme i ovenstående.

--
Uffe Bærentsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-10-11 08:58

"Uffe Bærentsen" <leiti_FJERNES_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> og den døde høne under du ikke dine hunde?
> Sikken dog en hundeejer
>

> PS: Ironi kan forekomme i ovenstående.
>

> --
> Uffe Bærentsen

Jo da, men dem de får, har vi som regel selv gjort et hovede kortere...
Og vi piller fjerene af... Mest for ikke at opfordre til selvbetjening.
Vores høns er jo fritgående... Så muligheder har de masser af..

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 22-10-11 18:01

Benny Mortensen kom med følgende:
> Glemme at samle op efter samme

Her i sognet mener jeg det ikke er påbudt ved lov at skulle samle
hundelort op efter ens egen hund :D

Tvivlsomme parkeringer laver jeg aldrig, jeg gør hvad jeg kan for at
overholde fartgrænserne og jeg smider aldrig noget ud af vinduet;
bliver "forarget" hvis jeg ser nogen gøre det :)

Luftede Blackie i dag uden snor hvor der var et skilt med hunde i snor,
men havde ikke set det og satte så snoren på :)

Hold k*ft hvor er jeg egentlig go! lol

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-10-11 08:28

> [...]
>
> Luftede Blackie i dag uden snor hvor der var et skilt med hunde i snor,
> men havde ikke set det og satte så snoren på :)

Hej Hans

Ja jeg ville have sendt dig en Glorie, men kunne ikke lige finde noget
selvlysende )))

M.V.H....Benny..

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-10-11 13:04

Den 23-10-2011 09:28, Benny Mortensen skrev:
> "Hans Paulin (6310)"<me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Hej Hans
>
> Ja jeg ville have sendt dig en Glorie, men kunne ikke lige finde noget
> selvlysende )))

Hans skal da bare børste tænder i Colgate, så tror alle det blot er
glorien der er faldet ned.....

de' gas, då ka' taw'e

--
Uffe Bærentsen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-10-11 17:10

Den 23-10-2011, skrev Uffe Bærentsen:
> Hans skal da bare børste tænder i Colgate

I min alder er der ikke noget der hedder tænder!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-10-11 17:10

Benny Mortensen forklarede den 23-10-2011:
> kunne ikke lige finde noget selvlysende )

Det er tanken der tæller som manden sagde da han gav sin kone en
gennemsigtig natkjole!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Verner

Dato : 21-10-11 15:26

On Tue, 18 Oct 2011 06:46:42 -0700 (PDT), Børge
<boerge_jensen@get2net.dk> wrote:

>... og jeg har fuldt styr på dyret.

En udtalelse jeg ofte har hørt fra hundeejere med et rigtigt stort
ego, og meget lidt "styr på dyret" når det endelig gjaldt...

Forbudet er til for at beskytte skovens vilde dyr - så simpelt er det
!

En hund der får færten af en fasan f. eks. er normalt uden for ejerens
"styr på dyret" rækkevidde - det er derfor der er skilte ved
indgangen.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-10-11 09:00

"Verner" <renrev@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> En hund der får færten af en fasan f. eks. er normalt uden for ejerens
> "styr på dyret" rækkevidde - det er derfor der er skilte ved

Jamen bare rolig, vi ved godt, hvorfor skiltene er der...

Vi ved også, at argumenterne ikke holder vand..

M.V.H....Benny..

Fra : Verner

Dato : 22-10-11 14:27

On Sat, 22 Oct 2011 10:00:05 +0200, "Benny Mortensen"
<bfm@tdcadsl.inv> wrote:

>Jamen bare rolig, vi ved godt, hvorfor skiltene er der...
>
>Vi ved også, at argumenterne ikke holder vand..

....så det er altså op til enhver at fortolke hvordan skilte skal
forståes og efterleves ?

Igen - find dog en hundeskov, hvor I kan dyrke jeres underlige
tilbøjeligheder lovligt !

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-10-11 08:27

> ...så det er altså op til enhver at fortolke hvordan skilte skal
> forståes og efterleves ?
>
> Igen - find dog en hundeskov, hvor I kan dyrke jeres underlige
> tilbøjeligheder lovligt !

Sådan vil jeg nu ikke udtrykke det... Men når man sætter et forbud, og
sætter en grund på, så bør man da i det mindste sikre sig, at denne grund
holder vand, og det gør den altså ikke

Og altså, tænk lige på, hvad jeg skrev før... Alle overtræder mindst 10 love
hver dag... Vi går til bekendelse med en del af vores... Så lad os høre
nogle af dine, så vi også ved hvor underlig du er.... Lovligt eller ulovligt

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-10-11 09:11

> [...]
> forståes og efterleves ?
>
> Igen - find dog en hundeskov, hvor I kan dyrke jeres underlige

Jamen hvorfor skulle jeg... Jeg har da min egen skov... Men det får altså
ikke argumenterne til at holde bedre..

M.V.H....Benny..

Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 28-10-11 04:28

helt enig, og det er så kun en side af sagen.
Nu har jeg desværre en ret agressiv hund, der altid er i snor(jeg har styr
på ham), derfor er det ikke rart at møde trådløse hunde der hvor de ikke må
være, og så er det mig der må stå med balladen fordi deres "køter" kommer
hen til os, og sandsynligvis får nogle på lampen.

Fra : Børge

Dato : 21-10-11 16:59

On 21 Okt., 16:26, Verner <ren...@mail.dk> wrote:

> En hund der får færten af en fasan

Fasaner kan flyve - det kan hunde ikke, det lærer de
meget hurtigt.

--
Børge Jensen

Fra : Verner

Dato : 22-10-11 08:39

On Fri, 21 Oct 2011 15:59:04 -0700 (PDT), Børge
<boerge_jensen@get2net.dk> wrote:

>Fasaner kan flyve -

Jamen, det kan et rådyr ikke..

Se nu at få dit kræ i line, eller find dig en hundeskov hvor du kan
dyrke din frihedstrang lovligt ...

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-10-11 09:01

> Jamen, det kan et rådyr ikke..
>
> Se nu at få dit kræ i line, eller find dig en hundeskov hvor du kan
> dyrke din frihedstrang lovligt ...

Jeg tror du skal lære lidt om Rådyr... Så er jeg sikker på,
du bliver klogere...

M.V.H....Benny..

Fra : Børge

Dato : 22-10-11 15:53

On 22 Okt., 19:00, Hans Paulin (6310) <m...@privacy.net> wrote:

> Her i sognet mener jeg det ikke er påbudt ved lov at skulle samle
> hundelort op efter ens egen hund :D

Vores hund skider KUN i skoven, men aldrig midt på en skovsti,
han trækker altid ind i noget højt græs eller inde mellem nogle
træer - så er han jo med til at gødske de nye planter.

> og jeg smider aldrig noget ud af vinduet; bliver "forarget" hvis jeg
> ser nogen gøre det :)

Jeg samler flasker og dåser op i skoven, som andre har smidt, det
giver en krone hver gang, og jeg er tilfreds med at gøre noget.

> Luftede Blackie i dag uden snor hvor der var et skilt med hunde
> i snor, men havde ikke set det og satte så snoren på :)

Kylling!

--
Børge Jensen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-10-11 06:40

Børge forklarede den 22-10-2011:
> Kylling!

Gider ikke andres løse hunde hvor det er forbudt, så dét! ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Børge

Dato : 22-10-11 16:07

On 22 Okt., 15:26, Verner <ren...@mail.dk> wrote:

> Igen - find dog en hundeskov, hvor I kan dyrke jeres underlige
> tilbøjeligheder lovligt!

Det er ikke underlige tilbøjeligheder, det er hundens natur at
rende løs, det får den også den bedste motion af, som jeg har
været inde på tidligere.

Om det er lovligt eller ulovligt, har vi været inde på, men jeg
har fortsat ikke fået afklaring om sanktionsmuligheder, hvem
kan anmelde hvem og hvorfor, og hvad koster det?

--
Børge Jensen

Fra : Verner

Dato : 23-10-11 08:52

On Sat, 22 Oct 2011 15:06:54 -0700 (PDT), Børge
<boerge_jensen@get2net.dk> wrote:

>...det er hundens natur at rende løs..

Enig, men så find dog et sted hvor det ikke generer andre mennesker og
dyr, som ikke ønsker tvungen omgang med din hund.

>og hvad koster det?

Det koster 2000 kroner.

http://www.juraeksperten.dk/straf_for_hundejere.html

Fra : John

Dato : 23-10-11 14:38

Den 23-10-2011, skrev Børge:

> Det er ikke underlige tilbøjeligheder, det er
> hundens natur at rende løs, det får den også den
> bedste motion af

Nu er der jo en grund til at hunde ikke må rende
løs i skovene.
Hvert år ser man skambidt vildt.
Det er så hunde uden fører forhåbenlig.
Løse hunde er også en pestilens for os der cykler.
Har tit haft sådan en i røven når jeg cykler med
min klub. B-)

Fra : Verner

Dato : 23-10-11 16:34

On Sun, 23 Oct 2011 15:37:32 +0200, John <admin@jp-web.invalid> wrote:

>Løse hunde er også en pestilens for os der cykler.
>Har tit haft sådan en i røven når jeg cykler med
>min klub. B-)

Ja det kan jo så ikke være nogle af skribenterne i denne tråd - de har
jo altid helt styr på deres kræ

Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 28-10-11 04:32

jeps, min hund synes osse at cyklister er jordens bedste bidelegetøj; derfor
snor.

Fra : DMCN 721

Dato : 23-10-11 12:19

"Børge" <boerge_jensen@get2net.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Hej Børge og alle andre.
Jeg vil lige give et besyv med her i diskussionen.
Jeg har konsekvent aldrig snor på min hund!!!
Undtagelser:
I byen med mange biler, hvor hunden kan bliver forvirret.
På markeder eller festival, hvor der er rigtig mange mennesker.

Jeg har snoren hængende på mig, så jeg kan bruge den, men det har ikke vist
sig nødvendigt.
Skulle folk begynde at diskutere med mig eller skælde mig ud, så skal de
lige snakke med hunden først.
Mvh
Jarl
-
Der er ikke nogen diskussion, jeg gider ikke diskutere - USO!

Fra : Verner

Dato : 23-10-11 12:55

On Sun, 23 Oct 2011 13:19:21 +0200, "DMCN 721" <ingen@mail.invalid>
wrote:

> [...]

>Jarl
>-
>Der er ikke nogen diskussion, jeg gider ikke diskutere - USO!

Du virker nu heller ikke, som om du overhovedet er i stand til at læse
et skilt !

Selvglad og stor mund..

Fra : DMCN 721

Dato : 23-10-11 18:24

> Du virker nu heller ikke, som om du overhovedet er i stand til at læse
> et skilt !

Jo da :)

> Selvglad og stor mund..

Antijanteloven - jeg ved jeg er noget :) Om ikke andet selvglad og
stormundet. Og med en stor møgkøter, der gør som far siger...

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-10-11 09:31

"DMCN 721" <ingen@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jarl
> -
> Der er ikke nogen diskussion, jeg gider ikke diskutere - USO!

Ja se det kan jeg jo så godt forstå, men at man ligefrem selv begynder at
lægge op til, at folk skulle være bange for hunden... Så er det man begynder
at forstå dem, der føler sig utrygge... Men altså helt ærligt, her lyder det
som om det var HUNDEN, der burde have sin ejer i snor...

Jeg syntes egentligt Lars Lilholt siger det så flot i Kald det kærlighed....

Fortæl mig ikke hvad jeg må og bør,
men fortæl mig om dig selv, hvis du tør...

M.V.H....Benny..

Fra : DMCN 721

Dato : 24-10-11 12:39

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
> begynder at forstå dem, der føler sig utrygge... Men altså helt ærligt,
> her lyder det som om det var HUNDEN, der burde have sin ejer i snor...

Du er åbenbart typen der for enhver pris kræver din ret. Hvis du står sådan
over for mig og forsøger at skælde mig ud, ja, så er det altså en af
grundene til at jeg har en hund der osse kan forsvare mig. Jeg er før blevet
óverfaldet af selvhøjtidelige selvretfærdige personer og disse personer er
altså ikke bange for opføre sig faretruende. Gør de det når jeg har hunden
med, så roser jeg min hund og siger hun skal passe på sin far. Og hvis det
er dig der står og flipper sådan, ja så jager vi dig bare væk, for jeg gider
ikke høre på sådan et fjols som dig. Ude på stranden skal du nok holde din
kæft, men her bag skærmen er du åh så farlig.

Ja, du kan ikke engang gøre mig vred, men højst vække min foragt. Forståelse
kan jeg godt finde for dig, men den skal nok findes langt tilbage i din
barndom. Men en ting er helt sikkert!!! Spørger du mig pænt om jeg vil tage
min hund i snor, så gør jeg det gerne, i så fald at jeg er påbudt at gøre
det. Men kommer du som en politimand eller voldsforbryder og farer frem i
hovedet på mig, samt skælder og virker faretruende, ja, så får du hunden
lige i fjæset og det skal ikke være nogen hemmelighed. Nok hellere hunden
der kan skræmme dig lidt, for hvis jeg ikke har hunden med i den situation,
hvor du står og skaber dig, ja så får du med mig at bestille og det er
heller ikke nogen hemmelighed. Man får hvad man giver.

Konklusionen må være at man snakker pænt til hinanden og ikke provokerer
unødigt. Kommer jeg i skoven og ser en ejer med løs hund og han har styr på
hunden, så kunne jeg aldrig drømme om at blande mig. Har han ikke styr på
sin hund, vil jeg spørge pænt om ikke hunden skal have sin snor på. Har jeg
selv løs hund med, sætter jeg min hund på pladsen og kigger på at den anden
ejer forsøger at få styr på sin hund. Får han ikke det og hans hund begynder
at true min hund og mig, så siger jeg til ejeren at jeg slipper min hund
fri. Dette foregår i en pæn tone. Men bliver jeg råbt af og svinet til, så
kan de rende mig et vis sted *

Og i øvrigt Benny, så er min hund 8 år gammel, vant til babyer, børn og unge
samt andre hunde. Hun er trænet og dresseret i mange år, samt trænet til
sporing og vagt. Så det er ikke hende der svigter. Det er mig der giver
hende kommandoen og hun gør ikke noget før hun får besked på det. Men står
du sådan over for mig, så beder jeg hunden om at snakke pænt til dig :) Og
så gør hun ad dig samt smiler. Og hun logrer med halen og hun synes at det
er sjovt, så hun er ikke agressiv, blot meget veltrænet.
Mvh
Jarl

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-10-11 07:12

> [...]
> væk, for jeg gider ikke høre på sådan et fjols som dig. Ude på stranden
> skal du nok holde din kæft, men her bag skærmen er du åh så farlig.

Ja selvfølgelig kræver jeg da min ret... Det gør alle vel, eller hvad ?

Står hvordan ????... Det var da dig, der gjorde dig selv faretruende, bare
gennem din hund... Uha dog nej, jeg er blevet overfuset, men aldrig
overfaldet... Så langt er der endnu ikke nogen der er gået.... At jeg nævnte
stranden, var faktisk kun for at vise den dybe ironi i, at alle kunne se,
det var en fejl, at mine hunde ikke var i snor... Men de kunne ikke se det
forkerte i, at de slet ikke burde have opdaget dette, da ingen af os, rent
lovmæssigt set, overhovedet burde være der...
Og altså bare lige for at rette en lille misforståelse... Jeg er præcis den
samme på stranden, som bag skærmen... Og altså, skulle vi mødes på stranden,
og det er med den lyd på, så vil jeg håbe, din hund er så fornuftig, så den
tager dig i snor, og trækker dig væk....

> [...]
> i den situation, hvor du står og skaber dig, ja så får du med mig at
> bestille og det er heller ikke nogen hemmelighed. Man får hvad man giver.

Jeg har endnu ikke prøvet, at vække hverken din vrede, eller foragt... Så
hvis det allerede spirer, så har du da virkeligt noget til gode... Jeg har
indtil videre kun udtrykt, bedrøvelse over, at du allerede har udnyttet din
hund, som et potentielt våben... Og det er utroligt skuffende, at du
fortsætter i den dur...
Endnu mere ærgerligt, hvis du selv begynder at tro på, at enten du, eller
din hund virker skræmmende på mig...

> [...]
> min hund fri. Dette foregår i en pæn tone. Men bliver jeg råbt af og
> svinet til, så kan de rende mig et vis sted *

Det var vist sådan Ca mine ord om igen, var det ikke ?

> [...]
> dig :) Og så gør hun ad dig samt smiler. Og hun logrer med halen og hun
> synes at det er sjovt, så hun er ikke agressiv, blot meget veltrænet.

Det er egentligt sjovt nok, det var præcist, hvad den sidste sagde til
mig... Af en eller anden forunderlig grund, er det meget længe siden jeg har
set ham, og altså jeg må da lige skyndsomt indskyde... Jeg har ikke gjort
noget, ved hverken ham, eller hans hund.... Men jeg vil tro, han er rykket
tilbage på træningsbanen, af en eller anden grund, forsvandt han
skamfuldt... Og det gjorde vel kun ondt værre, at jeg bare hilste pænt på
ham ))...

Jamen selv er jeg en ren nybegynder... Mine hunde lige nu, er 10 - 7 - 2 år
gamle.... Den sidste er ikke andet end et kæleklappedyr endnu, men viser dog
allerede vagtsomme tendenser... Men de skal først blomstre om Ca 1½ år, når
den er fuldt udvokset... De to gamle, fungerer rimeligt tilfredsstillende...
Men der er plads til forbedringer...

M.V.H....Benny..

Fra : DMCN 721

Dato : 25-10-11 11:04

> "DMCN 721" <ingen@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja selvfølgelig kræver jeg da min ret... Det gør alle vel, eller hvad ?

Ikke for enhver pris. Regel nummer 1 er at undgå kamp. Regel 2, der er
aldrig en vinder i en slåskamp.

> [...]
> stranden, og det er med den lyd på, så vil jeg håbe, din hund er så
> fornuftig, så den tager dig i snor, og trækker dig væk....

Hvis du taler pænt og ordentligt, gør jeg det samme. Hvis du er opfarende og
grov, ja så er hunden så følsom at den kan mærke din vrede!!! Min opdragelse
af hunden sørger for at hunden intet foretager sig, før den får besked på
det. Jeg er blevet overfaldet og min hund har hjulpet mig. Uden at gøre
andet end blot at være til stede. Denne farlige verden kræver at vi har en
der kan passe på os. Og jeg gider ikke at slås, så den præventive virkning
ved hundens blotte tilstedeværelse, er tilfredsstillende. Husk at jeg gerne
bøjer af på en diskussion, men du skal ikke være en idiot lige op i mit
hoved, så får du den da tilbage igen.

> [...]
> fortsætter i den dur...
> Endnu mere ærgerligt, hvis du selv begynder at tro på, at enten du, eller

Hvis du overfalder mig, så garanterer jeg at du skal have nye underbukser :)

> Det var vist sådan Ca mine ord om igen, var det ikke ?

???

> [...]
> rykket tilbage på træningsbanen, af en eller anden grund, forsvandt han
> skamfuldt... Og det gjorde vel kun ondt værre, at jeg bare hilste pænt på

Ja, dem møder jeg osse. Kan godt lide at de lærer blot ved at se hvordan jeg
styrer hunden trådløst og at jeg har givet mange gode råd videre, så hundene
kan mødes i parken, uden at overfalde hinanden, men blot lege istedet.

> [...]
> 1½ år, når den er fuldt udvokset... De to gamle, fungerer rimeligt
> tilfredsstillende... Men der er plads til forbedringer...

Jeg har haft hund i 45 år!!! Min lille Chihuahua havde lige så udviklede
vagt gener som min Rox har idag. Rox er bare 20 gange så stor ;) Min gamle
Schaefer var politihundekåret og udelukkende trænet af mig, så ved da godt
lidt om hvad jeg laver og osse lidt om hvad jeg gider at finde mig i. God
weekend.
Jarl

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-10-11 12:43

> Ikke for enhver pris. Regel nummer 1 er at undgå kamp. Regel 2, der er
> aldrig en vinder i en slåskamp.

Uh jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været i en sådan, men det er
vist et par dage siden.

> [...]
> tilfredsstillende. Husk at jeg gerne bøjer af på en diskussion, men du
> skal ikke være en idiot lige op i mit hoved, så får du den da tilbage

Jamen det mener jeg jo sådan set, jeg altid har gjort...
Derfor undrede det mig, at din hund pludseligt var blevet dit forsvar..
Endda før du var blevet angrebet... Besynderligt

> Hvis du overfalder mig, så garanterer jeg at du skal have nye underbukser
> :)

Hvorfor dog det, er du så skrækkelig at se på....

> ???

??????

> [...]
> jeg styrer hunden trådløst og at jeg har givet mange gode råd videre, så
> hundene kan mødes i parken, uden at overfalde hinanden, men blot lege

Nå nej da da... Jeg brillerede skam ikke, ingen af mine hunde var i
nærheden... Det var bare hans egen, der pludseligt bekendte kulør, og
afslørede, at den var slet ikke så god, som han selv gik og troede... Og det
afslørede han så, at det var han heller ikke, for han panikkede faktisk mere
end hunden. Og så skulle man altså bare væk i en fart....

> [...]
> lidt om hvad jeg laver og osse lidt om hvad jeg gider at finde mig i. God

Jo Tak, i lige måde... Politihundekåret... Er det noget særligt, eller hvad
?
Og er det noget man selv bestemmer, hvad man vil finde sig i.... ???
Dem jeg har nu, er bare Vovhunde, med lidt færdigheder...
Så har jeg vist ikke lovet mere, end de kan holde )

M.V.H....Benny..

Fra : John

Dato : 25-10-11 14:41

DMCN 721 frembragte:

> Denne farlige verden kræver at vi har en
> der kan passe på os.

Sikken dog en gang vrøvl. Hvad er det for en verden
du lever i

> Hvis du overfalder mig, så garanterer jeg at du
> skal have nye underbukser :)

Du er ikke rask

> Jeg har haft hund i 45 år!!! Min lille Chihuahua
> havde lige så udviklede vagt gener som min Rox
> har idag. Rox er bare 20 gange så stor ;) Min
> gamle Schaefer var politihundekåret og
> udelukkende trænet af mig

I hvilken klasse var den kåret, og hvorhenne ?
Sorry jeg tror med dine øvrige udtalelser at du
slet ikke er her fra jorden men en anden planet.
B-)

Fra : John

Dato : 24-10-11 15:37

Den 24-10-2011, skrev Benny Mortensen:

> Men altså helt ærligt, her lyder det som om det
> var HUNDEN, der burde have sin ejer i snor...

For mig lyder det nærmere som om ejeren ikke burde
have hund overhovedet.

jeg har da selv en rimelig skarp hund, og ved at
folk generelt ville være utryg ved at den rendte
hen til dem, derfor tager jeg selvfølgelig det
hensyn at jeg altid har ham i snor blandt andre
mennesker.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-10-11 07:27

> [...]
> utryg ved at den rendte hen til dem, derfor tager jeg selvfølgelig det
> hensyn at jeg altid har ham i snor blandt andre mennesker.

Mine er bestemt ikke mere skarpe, end sådan nogle skal være... Og det vil
sige, normalt er de både søde og charmerende... Men de skal jo trods alt,
kunne sætte sig i respekt ved dyr, der kan være op til 10 gange deres egen
størrelse / vægt.... Og være blide nok, til at kunne håndtere dyr der vejer
mindre end 10% af dem selv.... Og samtidigt have så meget energi, så folk
tror de har ild i røven.... Nå ja, så er der Dunderklumpen... Men hun er jo
stadig bare et kæmpe klappedyr. Men hun har da vist, at hun kan fastholde
sin mening, så jeg tror hun bliver god, når hun gror til... Men lige nu,
skal hun styrkes mentalt, for der er vist en, der ikke rigtigt var klar
over, hvad han havde med at gøre... Sikkert derfor, hun skulle væk igen

M.V.H.....Benny..

Fra : DMCN 721

Dato : 25-10-11 11:07

"John" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen

> For mig lyder det nærmere som om ejeren ikke burde have hund overhovedet.

Tror ikke du mener hvis du lærer hunden at kende. Ingen hund finder sig i at
dens ejer bliver truet og det er dens pligt i min verden!

> jeg har da selv en rimelig skarp hund, og ved at folk generelt ville være
> utryg ved at den rendte hen til dem, derfor tager jeg selvfølgelig det
> hensyn at jeg altid har ham i snor blandt andre mennesker.

Egentlig er det jo ligegyldigt når hunden er kendt i lokalområdet som
kærlig, veldresseret og børnevenlig, men hundens ejer rører man bare ikke og
så er den diskussion vel egentlig ikke længere :)

Fra : John

Dato : 25-10-11 14:34

DMCN 721 formulerede tirsdag:

> Tror ikke du mener hvis du lærer hunden at kende.
> Ingen hund finder sig i at dens ejer bliver truet
> og det er dens pligt i min verden!

Hvad er det for en verden du lever i hvor man kan
føle sig truet og derfor skal have en hund.

--
Mvh John

Fra : Verner

Dato : 25-10-11 15:47

On Tue, 25 Oct 2011 15:34:10 +0200, John <admin@jp-web.invalid> wrote:

>Hvad er det for en verden du lever i hvor man kan
>føle sig truet og derfor skal have en hund.

Alt hans ordskvalder i denne tråd, viser tydeligt at manden lever i
sin egen forkvaklede fantasiverden - og er uden for pædagogisk
rækkevidde..

Fra : DMCN 721

Dato : 25-10-11 23:40

> [...]

Har du haft indbrud i hjemmet? Har du haft hjemmerøveri? E du blevet
frarøvet dine penge og mobiltelefon på gaden?

> Alt hans ordskvalder i denne tråd, viser tydeligt at manden lever i
> sin egen forkvaklede fantasiverden - og er uden for pædagogisk
> rækkevidde..

Jaja.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-10-11 09:51

> "Verner" <renrev@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Har du haft indbrud i hjemmet? Har du haft hjemmerøveri? E du blevet
> frarøvet dine penge og mobiltelefon på gaden?

> Jaja.

Det kan jeg kun svare nej til....

Hvis du kan svare ja, hjalp det altså slet ikke, at du havde hund

M.V.H....Benny..

Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 28-10-11 04:36

hvis du anstrenger dig, kan du så blive mere arrogant?!

Fra : DMCN 721

Dato : 28-10-11 09:25

"news.inet.tele.dk" <s.lund@c.dk> skrev i meddelelsen
> hvis du anstrenger dig, kan du så blive mere arrogant?!

Vi er alle forskellige og har forskellige hunde. Jeg har ingen problemer med
agressive hunde! Min hund bliver sat på pladsen og så kan den anden hund
skabe sig i sin ejers snor. At han bliver sur på mig og min hund, fordi vi
står og kigger, ja det kan da godt være at det er arrogant, men det er meget
overbevisende. Fordi jeg bliver ofte spurgt hvordan jeg kan have så meget
styr på min hund og så lærer jeg lidt fra mig. Det er jo virkeligheden,
arrogant? Ja måske, hvis man ikke har styr på sin egen hund. I 6½ år har hun
aldrig svigtet mig, så hvorfor skulle hun gøre det nu?

Fra : Børge

Dato : 23-10-11 15:58

On 23 Okt., 13:19, "DMCN 721" <in...@mail.invalid> wrote:

> Jeg har konsekvent aldrig snor på min hund!!!

Det er også sådan jeg har det.

> Undtagelser:
> I byen med mange biler, hvor hunden kan bliver forvirret.
> På markeder eller festival, hvor der er rigtig mange mennesker.

Vi kommer aldrig så fine steder, vi bor på landet med marker
på alle sider.

> Jeg har snoren hængende på mig, så jeg kan bruge den, men
> det har ikke vist sig nødvendigt.

Jeg har også snoren hængende rundt om halsen, men det er
meget sjældent vi møder andre. I dag mødte vi nogle polske
pyntegrøntklippere, det gav ikke anledning til problemer.

> Skulle folk begynde at diskutere med mig eller skælde mig
> ud, så skal de lige snakke med hunden først.

God ide.

> Der er ikke nogen diskussion, jeg gider ikke diskutere - USO!

Hvad betyder USO, er det hundens navn?

--
Børge Jensen

Fra : DMCN 721

Dato : 24-10-11 07:19

> [...]

> ud, så skal de lige snakke med hunden først.

God ide.

> Der er ikke nogen diskussion, jeg gider ikke diskutere - USO!

En dansk rapper fra Århus, hans navn er USO :) Et af hans hit hedder: Ingen
diskussion :)

Som sagt kan jeg sagtens bruge snoren til min hund og jeg har den med mig,
men jeg bruger den kun som nødstilfælde. Det er ret fedt at se en stor grim
schaefer stå og flippe helt ud i ejerens snor og min hund reagerer ved at
sætte sig på pladsen og bare sidde og glo på flaphovedet. I den situation
oplever jeg at den anden hundeejer bliver skide sur på mig, men jeg er
sikker på at det er fordi han er midsundelig, han har jo slet ikke tjek på
sin hund og viser sin tydelige frustration, ved at lade det gå ud over en
hund fri ved fod :) Og jeg hygger mig :)
Jarl

Fra : Børge

Dato : 28-10-11 17:08

On 23 Okt., 09:51, Verner <ren...@mail.dk> wrote:

> Enig, men så find dog et sted hvor det ikke generer andre
> mennesker og dyr, som ikke ønsker tvungen omgang med
> din hund.

Jamen, hunden generer ingen, han er fuldstændig ligeglad
med fasaner og rådyr og andet vildt.

Skoven ligger så langt ude at vi meget sjældent møder
andre, og står der en bil med et hundetæppe i bagagen,
kører vi bare et andet sted hen, der er masse af muligheder.

Den eneste det generer er ham der fodrer dyrene i skoven,
ham der altid råber ad mig.

> Det koster 2000 kroner.
>
> http://www.juraeksperten.dk/straf_for_hundejere.html

Der står desværre ikke noget om hvem der kan udstede
sådan en bøde. Det er altså fortsat uafklaret om enhver
borger, skovejer, fodermester eller skovansat har mandat
til at udskrive en bøde.

Jeg har heller ikke kunnet finde retspraksis på området.

Vedkommende skal vel også kunne dokumentere at jeg
har hund i en bestemt skov uden snor - de kan jo tage et
billede i gerningsøjeblikket, men de har aldrig noget kamera
med.

Chancen for at blive "opdaget" er derfor utrolig lille - og jeg
render fortsat med hunden uden snor, det har han bedst af.

Er det politiet der skal ind over her?

At det er forbudt, er allerede uddebatteret. At det er moralsk
forkert, skal vi heller ikke hønse mere i - jeg ved det godt, men
hvem kan ramme mig i denne "forbrydelse"?

--
Børge Jensen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-10-11 10:16

> [...]

forkert, skal vi heller ikke hønse mere i - jeg ved det godt, men
hvem kan ramme mig i denne "forbrydelse"?

Mig bekendt, er det kun Politiet der kan udstede bøder...
Er du ikke tilfreds med bøden, kan du undlade at betale...
Så vil du blive indkaldt til Retten, som så vil træffe en afgørelse.
Baseret på både Politiets og din forklaring...

Men mon ikke din hund skal have begået værre forbrydelser,
end bare gå uden snor, før de gider reagere.

Men altså, kommer de tilfældigt forbi, og ser det... Såe....

Nu ser scenariet noget mere speget ud...
For som jeg har forstået dig... Er det følgende tilfældet :

1: Et hjemmelavet skilt, forbyder løse hunde....
2: Et hjemmelavet skilt, forbyder bilkørsel....

Loven om hunde skal være i snor... Gælder kun i Byen...
Så generelt er det altså IKKE forbudt, at lufte trådløst.

Det er normalt heller ikke forbudt at køre i skoven...

Så vi snakker om 2 selvbestaltede forbud...

Hvor du omgås det ene, og ejer eller anden person
omgår det andet...

Skal jeg sige min mening : Politiet ville aldrig komme derud.
Og skulle det ske, og ejer eller tredieperson fastholder sin klage,
gætter jeg på i hver vil få en bøde, og Politiet vil sige.... :

SÅ KA'DE LÆRE DET KA'DE ))

Men jeg tror i vil kunne høre dem grine i meget lang tid

M.V.H....Benny..

Fra : John

Dato : 29-10-11 11:32

Børge frembragte:

> Er det politiet der skal ind over her?
Ja da det er de eneste der har myndighed til noget
sådant