Installerere BCM43xx driver i XBMC live
Fra : Peter Bohn

Dato : 17-10-11 20:34

Hej!
Jeg har en ældre bærbar computer - Acer Extenca 5420 - som jeg nu har
installeret XBMC live på.
Alt virker efter bogen, undtagen trådløst netværk.

Tidligere kørte maskinen Ubuntu 10.04 LTS (som XBMC Live også er bygget
over) med Gnome desktop og dengang var det bare at installere og aktivere
driveren via System > Administration > Hardware/Additional Drivers

Jeg fandt så googlet lidt og faldt bl.a. over denne:
https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/bcm43xx

men går selvfølgelig i stå under punkt 2, da jeg jo ikke har nogen Gnome
desktop.

Forslag ?

VH Peter Bohn

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-10-11 13:00

Peter Bohn wrote:

> Forslag ?

Drivere er kernel moduler. Blacklist den driver som du ikke vil bruge ved
at tilføje 'blacklist xxx' i /etc/modprobe.d/blacklist.conf, og tving
load af den driver som du ønsker ved at tilføje den til /etc/modules.

--
Jesper Lund

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 21-10-11 10:13

On 18 Oct 2011 12:00:19 GMT
Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote:

> Drivere er kernel moduler. Blacklist den driver som du ikke vil bruge ved
> at tilføje 'blacklist xxx' i /etc/modprobe.d/blacklist.conf, og tving
> load af den driver som du ønsker ved at tilføje den til /etc/modules.

eller

jag@jag-tp$ grep ata_generic /etc/modprobe.d/00local.conf

options ata_generic all_generic_ide=0
install ata_generic /sbin/modprobe -s ata_piix ; /sbin/modprobe \
--ignore-install ata_generic

jag@jag-tp$

så fejler det ikke hvis ata_piix ikke kan loade, så loader ata_generic.

//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (apparent) e-mail address. Instead Use
//e-mail : jgaarde <at> gmail <dot> com
<http://www.linkedin.com/in/jacobgaarde>