Jeg søger en speciel APP
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 15-10-11 16:17

Jeg var for ikke så længe siden på kursus sammen med en gut der havde
en APP, hvor han, hvis han bare indtastede en anden mobils
telefonnummer, på et øjeblik kunne se hvor den befandt sig.

Hvad hedder den APP?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leif Neland

Dato : 15-10-11 16:25

Den 15-10-2011 17:17, folmer@rasmussen.dk skrev:

> [...]
> en APP, hvor han, hvis han bare indtastede en anden mobils
> telefonnummer, på et øjeblik kunne se hvor den befandt sig.

Forhåbentlig er det en hoax.

Leif

Fra : Mogens

Dato : 15-10-11 16:27

> [...]
> en APP, hvor han, hvis han bare indtastede en anden mobils
> telefonnummer, på et øjeblik kunne se hvor den befandt sig.

Var det et kursus ved PET?

Mogens

Fra : Chano Andersen

Dato : 16-10-11 10:12

> [...]
> en APP, hvor han, hvis han bare indtastede en anden mobils
> telefonnummer, på et øjeblik kunne se hvor den befandt sig.

Jeg har kun set den slags i fake udgaver, hvor den blot bruges til at
demonstrere hvor den man viser den til er, derefter tager den sin egen
position og viser den.

- Chano Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-10-11 08:12

folmer@rasmussen.dk crashed Echelon writing

> [...]
> en APP, hvor han, hvis han bare indtastede en anden mobils
> telefonnummer, på et øjeblik kunne se hvor den befandt sig.

Den findes der mange af.

Google Latitude er blandt andet én af dem, men baserer sig ikke direkte på
telefonnumre, men på en "venne"-liste.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarne Toft

Dato : 17-10-11 18:34

Som Bjarke Andersen gør opmærksom på, findes der f.eks. Android Latitude.
Programmets muligheder for at finde en lokalitet hvor telefonen befinder sig
, forudsætter at "vennen" har accepteret. I min lille kreds har vi haft
fornøjelse af at kunne følge "vennernes" tur til f.eks. Italien o.l. ( F or
et år siden afprøvede jeg systemet ved at udsætte en flaske vin på hvem der
hurtigst kunne se hvor jeg og familien befandt mig - efter ca. 5 minutter
indløb sms om at jeg var til fodboldkamp i Verona - Det var tæt på men ikke
helt rigtig - vi var ca. 20 km derfra.)
Der findes apps som kan klare det samme, MEN de forudsætter ALLE at
indehaveren af telefonnummeret har accepteret at kunne blive lokaliseret.
Både for Latitude og andre programmer gælder naturligvis at muligheden for
at finde destination kan afbrydes, når det passer een.
M.h.t Latitude/HTC finder jeg det interessant at jeg til enhver tid vil
kunne se hvor min telefon befinder sig. (Gælder sikkert også Iphone m.m)
Hvis den bliver stjålet kan jeg spore den via min pc. Jeg kan endvidere
sætte den til at ringe for højeste lyd. Også rart hvis den er glemt i en
sofa.

Venlig hilsen
Bjarne Toft

Fra : Mogens

Dato : 17-10-11 18:52

Den 17-10-2011 19:34, Bjarne Toft skrev:

> M.h.t Latitude/HTC finder jeg det interessant at jeg til enhver tid vil
> kunne se hvor min telefon befinder sig. (Gælder sikkert også Iphone m.m)
> Hvis den bliver stjålet kan jeg spore den via min pc.

Så er det en meget dum tyv der ikke sørge for at slette det, men det kan
de selvfølgelig også være.

Mogens

Fra : Bjarne Toft

Dato : 17-10-11 20:10

Kære Mogens

Du har ikke forstået ret meget - du er sikkert et rart menneske - punktum.

Fra : Mogens

Dato : 17-10-11 20:21

Den 17-10-2011 21:10, Bjarne Toft skrev:
> Kære Mogens
>
> Du har ikke forstået ret meget - du er sikkert et rart menneske - punktum.

Det er dig der tror at du kan finde din telefon via nettet hvis den
bliver stjålet. Men du skal nok klogere.

Mogens

Fra : Chano Andersen

Dato : 20-10-11 18:06

Den 17-10-2011 21:20, Mogens skrev:

> Det er dig der tror at du kan finde din telefon via nettet hvis den
> bliver stjålet. Men du skal nok klogere.

Det er faktisk oftest muligt, i en kortere periode. Før eller siden
løber den naturligvis tør for strøm, og så er løbet oftest kørt,
specielt hvis den er beskyttet af en kode.

Men det er set i flere tilfælde, at mobiler er blevet fundet vha. de
indbyggede sporingsfunktioner, eller 3. parts programmer.

Det er oftest ikke de klogeste kriminelle der stjæler mobiler fra
tilfældige på gaden. Så derfor vil du kunne finde den nemt indtil den
bliver afsat til en der er lidt klogere.

- Chano Andersen

Fra : Mogens

Dato : 20-10-11 18:16

Den 20-10-2011 19:05, Chano Andersen skrev:

> [...]
> tilfældige på gaden. Så derfor vil du kunne finde den nemt indtil den
> bliver afsat til en der er lidt klogere.

Jeg skrev også først at der findes dumme (mindre kloge) tyve.

Jeg håber da også at det er sådan en der stjæler min Andorid, hvis det
skulle ske. Men jeg gør mig ikke de store forhåbninger at min
anti-tyveri software vil virke til den tid.

Mogens