Lamme kølle dagen der på
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-10-11 23:31

ja jeg kan ikke finde på en bedre overskrift - men sådan en kølle koster
normalt omkring 150 kr hvad den bestemt også er værd så sådan en køber
jeg tit når jeg skal have gæster den passer meget godt til 4 mennesker -
men når man bare er 2 så er lidt over halvdelen som regel tilbage som
jeg så stiller i køleskabet det er lidt forskelligt hvad jeg bruger det
til har prøve at lune det på panden med kartofler (men jeg synes det
bliver tørt)tørt kød det går bare ikke jeg kan sgu ikke li det ...så det
ender som regel med hunden for det der er tilbage og det kan hun da så
også få et par dage til at gå med at komme til bunds i- satans køter af
en eller anden grund så havner det altid i min seng.

men er der nogen der har et bud på hvordan man laver noget der faktisk
smager godt af det der er tilbage af stegen ?

tænkte man måske kunne varme det op i en stege pose ?

--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : Preben

Dato : 15-10-11 08:43

Den 15.10.2011 kl. 00:30 skrev Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com>:

> [...]
>
> men er der nogen der har et bud på hvordan man laver noget der faktisk
> smager godt af det der er tilbage af stegen ?

Biksemad er godt på lammekød. Ellers som pålæg på et stykke rugbrød evt.
med lidt fedt under og et drys salt på kødet.

--
mvh/Preben

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-10-11 13:54

Den 15-10-2011 09:42, Preben skrev:

> Biksemad er godt på lammekød.

bestemt skal bare steges varsom eller bliver det tørt (hvad er smuttet
for mig nogen gange)

> Ellers som pålæg på et stykke rugbrød evt.
> med lidt fedt under og et drys salt på kødet.

lyder også godt

--
Mv. Bo M Mogensen

The Genius Of The Crowd
http://alturl.com/nbj6g Charles Bukowski

http://www.youtube.com/watch?v=OZMy7qG-Ukw

Fra : Cykelsmeden

Dato : 15-10-11 09:54

Den 15-10-2011 00:30, Bo M Mogensen skrev:
> [...]
> smager godt af det der er tilbage af stegen ?
>
> tænkte man måske kunne varme det op i en stege pose ?

Jeg udbener som regel køllen, helst uden at "skære den op" Så fylder jeg
den med lidt godt eks. feta og hvidløg, binder den sammen, lægger det i
en plastpose med lidt vin, mindst nogle timer, gerne natten over. Vi
steger den så som "et stykke lammekød" på nogle rodfrugter..

Vi spiser de skiver som passer. og lægger resten i et hel stykke i
køleskabet, som så stadig er lækkert et par dage mere.
- også fint til pålæg!

//finn

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-10-11 13:53

Den 15-10-2011 10:53, Cykelsmeden skrev:
> [...]
> en plastpose med lidt vin, mindst nogle timer, gerne natten over. Vi
> steger den så som "et stykke lammekød" på nogle rodfrugter..

Det lyder godt nok til at være den løsning jeg leder efter
også kan hunden få benet råt

> Vi spiser de skiver som passer. og lægger resten i et hel stykke i
> køleskabet, som så stadig er lækkert et par dage mere.
> - også fint til pålæg!

jamen hvis du så vil varme det op - gør du det i ovnen og hvis hvor
længe og ved hvilken temperatur ?

Fra : Fred Thiesen

Dato : 15-10-11 11:12

Den 15.10.2011 00:30, skrev Bo M Mogensen:
> [...]
> smager godt af det der er tilbage af stegen ?
>
> tænkte man måske kunne varme det op i en stege pose ?

Jeg har med godt resultat nogle gange "lavet den om" til en karryret.
Reststeg skåret i terninger - restsovs tilsettes
karry/rosiner/banan/ananas/fløde eller hvad man nu har/bedst kan lide.
Kødterningerne kommes så i sovsen. Dertil kogte ris.

mvh

FredT

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-10-11 13:55

Den 15-10-2011 12:11, Fred Thiesen skrev:
> [...]
> karry/rosiner/banan/ananas/fløde eller hvad man nu har/bedst kan lide.
> Kødterningerne kommes så i sovsen. Dertil kogte ris.

det må jeg prøve en dag - det lyder næsten som det har taget noget Thai
køkken til sig

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-11 05:32

Bo M Mogensen wrote:

> ...er der nogen der har et bud på hvordan man laver noget der faktisk
> smager godt af det der er tilbage af stegen ?

Hvis det sådan rigtig er dagen derpå, skal det rosastegte lam spises koldt
med chilikartofler og en dåse baked beans - eventuelt med myntegele eller
syltetøj som kontrast til chilien.