NetGear N600 (WNDR3800) og problemer med F~
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 14-10-11 12:41

Hej

Jeg har købt en sådan router. Den sidder på en Stofa 50/5 kabelmodem forbindelse.
Jeg har et par hjemmesider med fotoalbum på (3500 og 8500 billeder), så jeg har en del FTP upload jævnligt. Det duer bar æ, med den her router.. Efter 1-2 minutter får jeg timeout og forbindelsen stopper eller hænger. Har prøvet med flere FTP programmer og resultatet er det samme.
Jeg har prøvet alle tilgængelige FW versioner og med samme problem.
Hvis jeg derimod kobler min PC direkte på stofa modemet, så kører det bare derud af. Jeg havde slet ikke dette problem med min tidligere router.

Har åbnet en supportsag hos netgear, men de har ikke rigtig nogen løsning på problemet.

Nogen der har oplevet lignende?

mvh Lars

Fra : Glenn

Dato : 14-10-11 21:30

On 14/10/11 20.40, Lars Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Har åbnet en supportsag hos netgear, men de har ikke rigtig nogen løsning på problemet.

Hej Lars

Virker anden trafik f.eks. www - eller routeren "frosset"?

Kig på:

http://www.google.dk/search?q=ftp+problems

The File Transfer Protocol (FTP) and Your Firewall / Network Address
Translation (NAT) Router / Load-Balancing Router:
http://www.ncftp.com/ncftpd/doc/misc/ftp_and_firewalls.html

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 15-10-11 12:16

> Virker anden trafik f.eks. www - eller routeren "frosset"?

Hej

Nej routeren virker på alle måder bortset fra FTP. Programmerne låser faktisk ofte når problemet opstår og er dermed nød til at slå dem ihjel.
Tak for linket. Har nu prøvet passiv mode, på begge ftp konti. Det havede ikke nogen indvirkning. Fejler stadig. Så prøvede jeg keep a live på 90 sec. Nu er det lykkedes mig at uploade hele den store billede samling i et hug uden timeout. Den mindre billedsamling kørte i lang tid uden problemer, men så hang den. Dog ikke på samme måde som ellers, så måske et andet problem (generelt stofanet dropout måske).
Men underligt at keep alive ser ud til at virke på en forbindelse der i højeste grad er i live i forvejen. Tester videre og ser om den holder.

mvh Lars

Fra : Jan Strægaard

Dato : 16-10-11 13:04

On 15-10-2011 20:15, Lars Rasmussen wrote:
> Men underligt at keep alive ser ud til at virke på en forbindelse der i højeste grad er i live i forvejen. Tester videre og ser om den holder.

Kontrolkanalen (på port 21) sker der ikke noget på, mens et billede
overføres, så derfor kan den time ud.

Mvh
Jan