Hvor stor skal en HDD være til win7
Fra : P.N.

Dato : 14-10-11 16:47

Har købt ny bærbar, jeg finder den noget langsom, så løsningen er en SSD
testede en 30 GB SSD og installations programmet skrev af HDD var for lille,
nu er spørgsmålet hvor mange GB skal man bruge, selv win7 fylder 16-20 GB
men maskinen danner selv en partition på 2 dvs C-D kan jeg evt nøjes med 60
GB da jeg har set en SSD på 60 GB til 500 kr

Fra : Torben

Dato : 14-10-11 16:57

"P.N." <245@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> 16-20 GB men maskinen danner selv en partition på 2 dvs C-D kan jeg evt
> nøjes med 60 GB da jeg har set en SSD på 60 GB til 500 kr

Jeg sidder her med en dualboot bærbar Acer med 32GB SSD 768 MB Ram, Win 7
Ultimate på 18 GB og Win XP Pro på 10 GB kører upåklageligt +et lille
datadrev.
jeg vil tro at det burde kunne lade sig gøre at installere på 30 GB SSD.

--
/Torben

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-10-11 17:02

P.N. skrev:

>Har købt ny bærbar, jeg finder den noget langsom, så løsningen er en SSD
>testede en 30 GB SSD og installations programmet skrev af HDD var for
>lille,

Hvilket installationsprogram ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : P.N.

Dato : 14-10-11 19:19

> Hvilket installationsprogram ? --
> Ivan V. Klattrup

En USB nøgle med 6,3 GB Win 7

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-10-11 19:53

P.N. skrev:

>n USB nøgle med 6,3 GB Win 7

Hvordan er installations-disken med win 7 vokset til 6,3 GB

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-10-11 08:16

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> crashed Echelon writing

> Hvordan er installations-disken med win 7 vokset til 6,3 GB

Måske en OEM, med 20 andre MS produkter (Office), Symantec 360 Security osv
osv.

--
Bjarke Andersen

Fra : jk

Dato : 14-10-11 21:02

On Fri, 14 Oct 2011 17:47:01 +0200, "P.N." <245@mail.dk> wrote:

> [...]
>men maskinen danner selv en partition på 2 dvs C-D kan jeg evt nøjes med 60
>GB da jeg har set en SSD på 60 GB til 500 kr

Jeg har ialfald installeret på 60 Gb ssd på een PC. win7 64. Det kan
lade sig gøre. Men 80 er nok bedre.

mvh

John

Fra : Henning

Dato : 14-10-11 22:20

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/system-requirements

Fra : Villy57

Dato : 15-10-11 06:16

> [...]
> 16-20 GB men maskinen danner selv en partition på 2 dvs C-D kan jeg evt
> nøjes med 60 GB da jeg har set en SSD på 60 GB til 500 kr

Kører win 7 ultimate 32 bit på en 64 GB SSD.
Har installeret Office 2007, avast samt et par tegneprogrammer, og nu er der
38 GB ubenyttet plads på C:
Win7: 64 GB er fin til mit brug, men det ville knibe med 32 GB

(Kører en tilsvarende 'belagt" WINXPPRO på en anden PC - her er brugt 16 GB,
så her ville 32 GB SSD være fint til mig)

Mvh Villy