lille kode stort problem
Fra : Per Juul Larsen

Dato : 13-10-11 21:48

hej

jeg forsøger at generere et antal strenge med tilfældige tal således:

dim tal(48)

For I = 1 To Val(Text1) * 6

Om:

Randomize
t = Int(48 * Rnd) + 1

For j = 1 To 48

If t = Tal(j) Then
GoTo Om 'tjekker for dublett
End If

Next

nr = nr + 1
streng = streng + Format$(Trim$(Str$(t)), "00") + " "
If nr = 6 Then
Print #1, streng
streng = Empty
nr = 0
End If

Next

min streng undgår alligevel ikke at få dubletter altså to ens tal.
Hvad er det lige jeg gør forkert her...!

Fra : Rado

Dato : 14-10-11 13:49

On Thu, 13 Oct 2011 22:47:54 +0200, Per Juul Larsen <juul@larsen.dk>
wrote:

Nu er jeg ikke så meget inde i Visual Basic, men efter hvad jeg kan se
glemmer du at fylde de generede tal på "tal" array'en. Dvs. du tjekker
en tom array for dubletter, og så bliver der selvfølgelig ikke fundet
nogen.

>hej
>
>jeg forsøger at generere et antal strenge med tilfældige tal således:
>

>dim tal(48)
>
> For I = 1 To Val(Text1) * 6
>
>Om:
>
>Randomize
> t = Int(48 * Rnd) + 1
>
> For j = 1 To 48
>
> If t = Tal(j) Then
> GoTo Om 'tjekker for dublett
> End If
>
> Next

Fyld t på tal array her

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 15-10-11 19:46

tak for hurtigt svar mvh