Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
S/H fremkaldeudstyr
Fra : Martin Larsen

Dato : 13-10-11 09:42

Jeg har ryddet op i skuret og der dukkede en kasse op med diverse S/H
fremkaldeudstyr, såsom en Rondimax fremkaldetank, en dagslysopspoler,
måleglas, pincetter mm.

Er den slags til at komme af med (bortgives) eller skal det bare på
lossepladsen?

Fra : Langgaard

Dato : 13-10-11 06:56

On 13 Okt., 10:42, Martin Larsen <martin+spamfree+lar...@bigfoot.com>
wrote:
> [...]
> m leglas, pincetter mm.
>
> Er den slags til at komme af med (bortgives) eller skal det bare p

Hej

Hvis du skrotter det, så husk at kemikalierne, hvis der er sådanne, er
rimelig giftige og skal behandles som sådan!

Er der en god optik, er den fin til macro, hvis du gider at lege med
sådan noget, du kan købe ringe så du kan montere på et DSLR

Resten er nok bare til skrot, eller en genbrugsbutik.

--
Langgaard

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-10-11 19:52

Langgaard wrote:

> Resten er nok bare til skrot, eller en genbrugsbutik.

Det hele ryger til skrot. Der er hverken kemikalier er optik. Kun
diverse tanke, opspolere, fade, måleglas, mørkekammerpære mm.

Jeg savner det faktisk ikke. Jeg kan huske at jeg fik ondt i halsen af
dampene i mørkekammeret.

Det er nok betydeligt sundere at "fremkalde" digitalt. Her er det vist
kun musearmen man skal passe på :)

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 20-10-11 16:52

Martin Larsen wrote:

> Det hele ryger til skrot. Der er hverken kemikalier er optik. Kun
> diverse tanke, opspolere, fade, måleglas, mørkekammerpære mm.

har du smidt det ud?
ellers er jeg aftager!

Rasmus

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 20-10-11 18:25

"Rasmus Jensen" <den-er-bare-hemmelig@anonym.net> wrote:

>har du smidt det ud?
>ellers er jeg aftager!

Jeg har os en masse fremkalderudstyr, bla.a. et opemus forstørrelsesapparat med
farvefilterskuffe samt filtre, fremkaldertanke og skåle. Alt lige til museum,
men nænner ikk at smide det ud. Sig T hvis det har interesse.

Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com
(Danmarks kedeligste hjemmeside)

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 21-10-11 08:15

Ole Braad-Sørensen wrote:

> Jeg har os en masse fremkalderudstyr, bla.a. et opemus
> forstørrelsesapparat med farvefilterskuffe samt filtre,
> fremkaldertanke og skåle. Alt lige til museum, men nænner ikk at
> smide det ud. Sig T hvis det har interesse.

Hej Ole,

hmm... det jeg er mest interesseret i var skåle, måleglas osv.
Det er næsten synd at skille det ud fra din fine museumssamling... ;)

Rasmus

Fra : Grethe Hoff

Dato : 13-10-11 17:20

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> måleglas, pincetter mm.
>
> Er den slags til at komme af med (bortgives) eller skal det bare på

fotomuseum?
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK