Stafetten: Astronomi
Fra : Max

Dato : 12-10-11 21:59

Hej

En af de interesser jeg har plejet gennem årene har været astronomi.
Så nu skal vi lige have en stafet der beskæftiger sig med astronomiske
emner på den ene eller anden måde.

Jeg vil lægge ud med en af mine favorit bands, nemlig:

Jethro Tull - Astronomy
http://www.youtube.com/watch?v=4kKuKorhVng

Og så en der sammenligner sin kone med Nord stjernen, som han
fejlagtigt får omtalt som den mest lysende stjerne, en smuk tanke.
Et dejlig afslappende nummer forøvrigt.

Gerry Rafferty - Right Down the Line
http://www.youtube.com/watch?v=NSfOB8ANdWU

Og så et nummer der vel indvarslede menneskets kommercielle
indtog i rummet

The Tornados - Telstar
http://www.youtube.com/watch?v=YuA-fqKCiAE

Kom frit frem med andre små historier.

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-10-11 22:18

> Kom frit frem med andre små historier.

Hvilken sang kan være mere nærliggende end EIEN STERN?. Her er den med både
Ützien og Hr. P: http://www.youtube.com/watch?v=DKnKH0OJYXU
.......og på dansk DET ER DIT NAVN SOM STÅR PÅ STJERNEN. Så er der sukker
til alle: http://www.youtube.com/watch?v=GZWvufnb62k

Under stjernerne på himlen:
http://www.youtube.com/watch?v=-RDa1AUl8lE&feature=related
Solen, månen og stjernerne, med Gusses søn:
http://www.youtube.com/watch?v=ZpyOMpiWRTA&feature=related
Bare der sol i dine øjne, med Gussemanden selv:
http://www.youtube.com/watch?v=mS_E7uvR2Vo&feature=related
Sol sol kom igen: http://www.youtube.com/watch?v=4p9sFcuIb58
Hej hej sol skin på mig:
http://www.youtube.com/watch?v=1sdgL_k7Lag&feature=related
Vi får vel sol igen engang?:
http://www.youtube.com/watch?v=8yMIDcCaoIg&feature=related
Det er sommer - det er sol og det er søndag:
http://www.youtube.com/watch?v=VNOPrfnXV1s
Sommer og sol: http://www.youtube.com/watch?v=RDGNMXd21SY&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Michel Sanomi

Dato : 12-10-11 17:30

On 12 Okt., 22:58, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej
>
> En af de interesser jeg har plejet gennem årene har været astronomi.
> Så nu skal vi lige have en stafet der beskæftiger sig med astronomiske
> emner på den ene eller anden måde.

Vi må en tur ud i universet med lidt instrumentalmusik:

Milkways: "Galactic Reaction" - http://www.youtube.com/watch?v=o8jTJzJZzhw

Og lidt længere ud (de har lavet andet end "Weekend"):

Earth and Fire: "Andromeda Girl" - http://www.youtube.com/watch?v=AGokWjvOuJc

Og så lidt tilbage til jorden og vores drabant:

Claire Hamill: "The Moon is a Powerful Lover" - http://www.youtube.com/watch?v=fTpcO0Sox9Q

Det var lige disse tre, der faldt mig ind. Jeg synes, det er ekstremt
flot musik, men nok ret ukendt.

Mange hilsner
Michel

Fra : Michel Sanomi

Dato : 12-10-11 18:12

> Earth and Fire: "Andromeda Girl" -http://www.youtube.com/watch?v=AGokWjvOuJc

Sangen er i al ubeskedenhed 12 minutter lang, og mit link er til den
orkestrale version, som slutter efter fire minutter.

Her er den mere rockede del. Earth and Fire startede i øvrigt i 1969,
og de havde et mindre hit med "Memories" i 1972, Men det var først i
1979, at de slog igennem med "Weekend". De kan nok kaldes et "one hit
wonder", men de har lavet meget god musik.

Earth and Fire: "Andromeda Girl (part 2)" - http://www.youtube.com/watch?v=kYl02qChwUo

Og helt uden for stafetten får I lige et par af deres perler:

Earth and Fire: "Memories" - http://www.youtube.com/watch?v=0wWBgLl70FI

Earth and Fire: "Weekend" - http://www.youtube.com/watch?v=ajssp2wHpRk

Det er popmusik i høj klasse!

Mange hilsner
Michel

Fra : Max

Dato : 13-10-11 11:45

Hej Michel

> Det var lige disse tre, der faldt mig ind. Jeg synes, det er ekstremt
> flot musik, men nok ret ukendt.

Jeg kan kun give dig ret i at det er ret ukendt, men det var da bud.

Max

Fra : Kert Rats

Dato : 13-10-11 10:10

> [...]
>
> Gerry Rafferty - Right Down the Line
> http://www.youtube.com/watch?v=NSfOB8ANdWU
>
> Og så et nummer der vel indvarslede menneskets kommercielle

Her er en sang fra et animeret Star Trek-univers: Star Trekking.
Lyt og se med på: http://www.youtube.com/watch?v=FCARADb9asE

Her er en til af slagsen:
http://www.youtube.com/watch?v=7X_fu6DJBeI

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 13-10-11 11:47

Hej Kert Rats

> Her er en sang fra et animeret Star Trek-univers: Star Trekking.

Ja, de måtte jo komme fra dig :)

Max

Fra : Kert Rats

Dato : 13-10-11 12:47

> Hej Kert Rats

> Ja, de måtte jo komme fra dig :)

Netop

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-11 11:27

> En af de interesser jeg har plejet gennem årene har været astronomi.
> Så nu skal vi lige have en stafet der beskæftiger sig med astronomiske
> emner på den ene eller anden måde.

Så kan jeg jo passende spille en af de store gamle croonere, nemlig Frank
Sinatra med "Fly me to the moon": http://www.youtube.com/watch?v=5VXieTCqWzc

Jeg ved ikke hvor bogstaveligt du mener det, men "Stairway To Heaven" kommer
da deropad. Og det er et astronomisk godt nummer ;)
http://www.youtube.com/watch?v=w9TGj2jrJk8

Til slut en række fra et fantastisk album, menlig "Eye In The Sky" med Alan
Parsons Project:
Sirius: http://www.youtube.com/watch?v=yCR85u9QngQ
Gemini: http://www.youtube.com/watch?v=ejeo9k8qmnk
Eye in the sky: http://www.youtube.com/watch?v=-1IXQ1pKl_Q

/Alex

Fra : Max

Dato : 13-10-11 11:56

Hej Alex

> Så kan jeg jo passende spille en af de store gamle croonere, nemlig
> Frank Sinatra med "Fly me to the moon":

Ja, Frank lavede den nogle år før man besøgte vor rejsekammarat.

> Jeg ved ikke hvor bogstaveligt du mener det, men "Stairway To Heaven"
> kommer da deropad. Og det er et astronomisk godt nummer ;)

Op eller ned, man har vel venner begge steder ;)

> Til slut en række fra et fantastisk album, menlig "Eye In The Sky"
> med Alan Parsons Project:

En LP jeg faktisk har slidt op, herlige numre.

Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 13-10-11 12:57

"Max" skrev i meddelelsen

[...]

Richie Blackmore er næsten altid god. Her er han med Rainbow og nummeret
Stargazer.
http://www.youtube.com/watch?v=t6W7jMURpGU

Legendary Pink Dots med deres fantastiske Andromeda Suite.
http://www.youtube.com/watch?v=lIa4jfclguY&feature=related

og til sidst David Bowied med Life on Mars
http://www.youtube.com/watch?v=v--IqqusnNQ&ob=av3e

Jan

Fra : Max

Dato : 13-10-11 20:42

Hej Jan

Træls program du bruger til usenet.

> Richie Blackmore er næsten altid god. Her er han med Rainbow og
> nummeret Stargazer.

Et godt nummer fra den tid hvor heavy metal blev noget
andet end trompeter :)

> Legendary Pink Dots med deres fantastiske Andromeda Suite.

Ikke mig, men tak for forslaget.

> og til sidst David Bowied med Life on Mars

Ja, den hører naturligvis med i sådan en stafet, han er
bare genial og har lært os meget gennem årene.

Max

Fra : P. Petersen

Dato : 13-10-11 16:28

"Max" skrev i meddelelsen

[...]

Hej Max.
Så må vi da lige ha' et par numre med Blue Oyster Cult.
Dem støder vi ikke på så tit her.

Astromony.
http://www.youtube.com/watch?v=7xXEtO3bEe0

The Great Sun Jester.
http://www.youtube.com/watch?v=MYg3vvVwj4Y

Workshop of Telescopes.
http://www.youtube.com/watch?v=vOZhVZPDvbI

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Eva Schmidt

Dato : 13-10-11 18:10

> [...]
>
> En af de interesser jeg har plejet gennem årene har været astronomi.
> Så nu skal vi lige have en stafet der beskæftiger sig med astronomiske

Så må vi have fantastiske Creedence Clearwater Revival med "Bad moon rising"
http://www.youtube.com/watch?v=5BmEGm-mraE

"Good morning starshine" m. Oliver fra musicalen "Hair"
http://www.youtube.com/watch?v=hw3oxJvSRj0

"Seasons in the sun" m Terry Jacks i en version fra 2008 - ak ja, vi bliver
alle ældre
http://www.youtube.com/watch?v=U7J3Tm0jo2w&feature=related

mvh Eva

Fra : Max

Dato : 13-10-11 20:55

Hej Eva

> Så må vi have fantastiske Creedence Clearwater Revival med "Bad moon
> rising"

Pas nu på Eva, du kunne jo gå hen og forfalde til rockmusik :)
Men et herligt nummer der altid fylder dansegulvet.

> "Good morning starshine" m. Oliver fra musicalen "Hair"

Er der gemt en lille gammel flipper i dig ?

> "Seasons in the sun" m Terry Jacks i en version fra 2008 - ak ja, vi
> bliver alle ældre

Ja det gør vi, og han er stadigvæk, efter 38 år, til at brække sig over :)

Max

Fra : Eva Schmidt

Dato : 13-10-11 21:22

> Hej Eva

> Pas nu på Eva, du kunne jo gå hen og forfalde til rockmusik :)
> Men et herligt nummer der altid fylder dansegulvet.

Jeg har altid været vild med CCR - og jeg kan da også godt lide andre
rocknumre.

F.eks denne med de samme gutter - den er vel endda lidt mere rock:

"Hey tonight" - det er vist endda mit favoritnummer med dem !

http://www.youtube.com/watch?v=i1PpTXtlnb0

mvh Eva

Fra : Max

Dato : 13-10-11 21:36

Hej Eva

> Jeg har altid været vild med CCR - og jeg kan da også godt lide andre
> rocknumre.

Sjovt nok oplevede jeg det sjove at de sidste år jeg besøgte min moder
på plejehjemmet, ja der drønede CCR altid på gangene søndag eftermiddag,
og det var der ingen af de gamle der klagede over, de rockede med så
godt de kunne.

Jeg har altid godt kunnet lide CCR, den har altid stået for mig som
en utrolige musikalsk gruppe, noget jeg syntes de beviser på f.eks.

Creedence Clearwater Revival: Who'll Stop The Rain
http://www.youtube.com/watch?v=lIPan-rEQJA&feature=related

og

Creedence - Have you ever seen the rain
http://www.youtube.com/watch?v=MJeMF_b8yQs&feature=related

Max

Fra : Max

Dato : 13-10-11 20:49

Hej Pelle

Du er også en af dem der bruger et træls program på usenet.

Og det er meget skidt at kommentere under en signaturadskiller
da det jo bliver skåret væk af automatikken i maileren.

>Så må vi da lige ha' et par numre med Blue Oyster Cult.
>Dem støder vi ikke på så tit her.

>Astromony.
>The Great Sun Jester.
>Workshop of Telescopes.

Nej, det kan du da helt ret i, jeg lyttede meget til dem i starten af
halvfjerdserne, men af en eller anden grund er de åbenbart ikke
langtidsholdbare som så mange andre fra den tid. Men nogle
herlige genhør er det da.

--
Mvh Max

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-10-11 20:59

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
>
> Gerry Rafferty - Right Down the Line
> http://www.youtube.com/watch?v=NSfOB8ANdWU
>
> Og så et nummer der vel indvarslede menneskets kommercielle

Vi tager et lille stjernetema:

Candlesmass - Of Stars and smoke

<http://www.youtube.com/watch?v=bnhp6etQv9A&feature=related>

Mar De Grises - Starmaker

<http://www.youtube.com/watch?v=IYNX1GE4vT0>

Amorphis - Highest Star

<http://www.youtube.com/watch?v=eoI2pgP2Ta8>

Fra : Max

Dato : 13-10-11 21:25

Hej Thomas

> Candlesmass - Of Stars and smoke
> Mar De Grises - Starmaker
> Amorphis - Highest Star

Her må jeg sige tillykke til dig, du ramte forbi mig med
alle tre numre. Det er absolut musikere der gør sig umage
med det de laver, man af en eller anden grund rammer
de slet ikke mig, måske er jeg ved at blive gammel og
egensindig. Jeg sender linkene vidre til min søn som helt
sikkert værdsætter dem meget mere end jeg.

Max

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-10-11 21:38

> [...]

> egensindig. Jeg sender linkene vidre til min søn som helt
> sikkert værdsætter dem meget mere end jeg.

du må hilse og sige jeg har mere hvor det kommer fra ;)

/thomas

Fra : Max

Dato : 13-10-11 22:10

Hej Thomas

> du må hilse og sige jeg har mere hvor det kommer fra ;)

Den bemærkning giver dig lige stafetten, så lykke til med det.

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-10-11 05:41

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> du må hilse og sige jeg har mere hvor det kommer fra ;)
>
> /thomas

Huuu ha

Hilsen Åge