Gotisk metal
Fra : Henrik Øllgaard

Dato : 12-10-11 07:46

Man hører af og til at genren goth metal er død. Det er langt fra
tilfældet og derfor dette pip!

Desværre er det sandt at der findes meget lort og at musikken af og
til kommer til at lyde som European Song Contest. Men, men, men fx
Sirenia ( www.Sirenia.no ) Lacuna Coil eller gode gamle Evanescence er
stadig bud på gedigen gotisk metal.

Jeg vil personligt håbe, at der kommer lidt mere bid i genren, så det
gothic metal bliver tungere og mere beskidt.

\m/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-10-11 17:47

Henrik Øllgaard <oellgaard@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg vil personligt håbe, at der kommer lidt mere bid i genren, så det
> gothic metal bliver tungere og mere beskidt.

Prøv at chekke

<http://www.draconian.se/>

<http://www.youtube.com/watch?v=4i7et9C7L3c>

ud

/thomas

Fra : Steen

Dato : 12-10-11 21:28

> [...]

> Jeg vil personligt håbe, at der kommer lidt mere bid i genren, så det
> gothic metal bliver tungere og mere beskidt.

Prøv med Blackshine, Delain, Entwine, H.I.M, Leaves' Eyes, Tristania, We
Are The Fallen, Within Temptation og The 69 Eyes
--
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-11 09:27

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv med Blackshine, Delain, Entwine, H.I.M, Leaves' Eyes, Tristania, We
> Are The Fallen, Within Temptation og The 69 Eyes

Jeg synes Within Temptation er faldet af på den.

At gå fra dette: http://www.youtube.com/watch?v=PX27gXHai6U
til dette: http://www.youtube.com/watch?v=uy_UmgjXGk8&ob=av2e

er rent udsalg. De lyder efterhånden som Roxette :-/

/Alex

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-10-11 09:38

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> [...]
> til dette: http://www.youtube.com/watch?v=uy_UmgjXGk8&ob=av2e
>
> er rent udsalg. De lyder efterhånden som Roxette :-/

Virkelig ? ... sjovt nok fangede deres nye skive mig, og det selv om min
normale "comfort zone" er black, doom og death ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-11 09:42

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Virkelig ? ... sjovt nok fangede deres nye skive mig, og det selv om min
> normale "comfort zone" er black, doom og death ...

Sjovt som mennesker hører det samme helt forskelligt.
Jeg holder nu fast i, at de lyder som Roxette ;)

Fra : Steen

Dato : 13-10-11 11:26

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:
> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Sjovt som mennesker hører det samme helt forskelligt.
> Jeg holder nu fast i, at de lyder som Roxette ;)

H.I.M. var også suverænt fede på ders tidlige udgivelser, men med tiden
udviklede de sig i en retning jeg ikke helt brød mig om. Så er det jo godt
at alle folk ikke har samme smag, ellers ville det nok gå hen og blive
jævnt kedeligt at lytte til musik.
--
Steen

Fra : Michel Sanomi

Dato : 12-10-11 17:50

On 12 Okt., 15:45, Henrik Øllgaard <oellga...@gmail.com> wrote:
> Man hører af og til at genren goth metal er død. Det er langt fra
> tilfældet og derfor dette pip!

Nu vil jeg ikke gentage mig selv for 117. gang. Dette er vist 118.

Jeg hører klassisk, tysk schlager, pop osv. Men også gothic rock. Jeg
kan godt lide blandingen af en kvinde med en flot stemme, en god
melodi og den meget kraftiige rock.

Her går det ikke stille af...

Xandria: "Raven Heart" - http://www.youtube.com/watch?v=6AoA6_99wiY&ob=av2e

Nightwish: "Over the Hills and far away" - http://www.youtube.com/watch?v=6UztEfwHt14

Jeg har såmænd flere cd'er med Xandria og Nightwish. Det er suverænt.

Mange hilsner
Michel