Stafetten: Skæbnefortællinger
Fra : Felix

Dato : 10-10-11 22:55

Jeg leder efter numre som beskriver et menneskes partielle livsforløb eller
skæbne.
Instrumentalnumre er selvfølgelig også velkomne.

Eks.

The Fortunes - Seasons In The Sun
http://www.youtube.com/watch?v=XYr1ivTT8co

Frank Zappa - Bobby Brown
http://www.youtube.com/watch?v=2gGbsAkYnfw

Felix

Fra : Jan Kronsell

Dato : 10-10-11 23:19

"Felix" skrev i meddelelsen

[...]

Et forslag kunne være The Murder of Maria Marten, som jeg egentlig ville
have haft med Fairport Convention, men den kan jeg ikke finde på tuben, så
her er den med Shirley Collins & The Albion Band. Det er godt nok kun en
lille del af et livsforløb, men ikke desto mindre.
http://www.youtube.com/watch?v=vBVYotyxSdU

Her er Jimmy Browns liv. The Browns med Three Bells
http://www.youtube.com/watch?v=HTkbj56bnYs

Og her er historien om Tom Dooleys liv og skæbne omend ikke i den kendte
version. Her er en helt anden melodi og i øvrigt også tekst med Doc Watson
http://www.youtube.com/watch?v=9NJgAcJPnZk

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-10-11 05:44

"Felix" <abc@defg.hi> skrev i meddelelsen
> Jeg leder efter numre som beskriver et menneskes partielle livsforløb
> eller
> skæbne.

Snart er du mer end 17 år: http://www.youtube.com/watch?v=IsExTylbxx4
Velkommen til verden: http://www.youtube.com/watch?v=po8NGLxUsMo

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-10-11 08:04

Felix <abc@defg.hi> wrote:

> [...]
> skæbne.
> Instrumentalnumre er selvfølgelig også velkomne.

Hvis jeg må tage et helt (koncept) album `?

Dream Theater - Scenes from a memory

Historien om en mand som plages af minder om et brutalt mord/selvmord
fra et tidligere liv.

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-11 09:05

"Felix" <abc@defg.hi> skrev i en meddelelse
> Jeg leder efter numre som beskriver et menneskes partielle livsforløb
> eller
> skæbne.
> Instrumentalnumre er selvfølgelig også velkomne.

Jeg vil også nøjes med ét album, nemlig Pink Floyds "The Wall".
En rejse gennem musikeren Pink's opvækst og indre dæmoner. Det er både et
billede på Roger Waters egne erfaringer der lægger materiale til musikken,
mens andre ser det som et billede på en mur mellem bandet og dets publikum.

Comfortably numb: http://www.youtube.com/watch?v=tkJNyQfAprY
Another Brick In The Wall: http://www.youtube.com/watch?v=t4SKL7f9n58

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-10-11 10:42

> [...]
> eller
> skæbne.
> Instrumentalnumre er selvfølgelig også velkomne.

Tja, her skulle Porter Wagoner jo være på sin plads, med Carrol County
Accident...

http://www.youtube.com/watch?v=x8jJq4rBsZc

Igen Porter Wagoner... Nu bare The Cold hard facts of life...

http://www.youtube.com/watch?v=T9uUDNJaVSo&feature=related

Slutter af med Jim Reeves - The wreck of the number nine..

http://www.youtube.com/watch?v=3qO0-dUxUFU

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 11-10-11 11:40

Hej Felix

> Jeg leder efter numre som beskriver et menneskes partielle livsforløb
> eller skæbne.

Så skal vi have noget pære dansk på bordet, nemlig Sebastian
og hans fortolkning af skæbnerne fra Skatteøen. Den mand
er faktisk en genial fortæller.

Først skal vi have noget om sømandens skæbne

Fuld af Nattens Stjerner - Sebastian
http://www.youtube.com/watch?v=KYOuMQjSWxM&feature=related

og så det ægte savn der dukker op hos en sømand der er efterladt
på en øde ø

Ostesangen - Sebastian
http://www.youtube.com/watch?v=jPHSRilc-kg&feature=related

og så en historie om gamle søfolk hvis skæbne det blev at sejle
i evigheder

Den Flyvende Hollænder - Sebastian
http://www.youtube.com/watch?v=oJ0QSsunY1A&feature=related

Max

Fra : Michel Sanomi

Dato : 11-10-11 05:26

On 10 Okt., 23:55, Felix <a...@defg.hi> wrote:
> Jeg leder efter numre som beskriver et menneskes partielle livsforløb eller
> skæbne.

Her et par af de mere dystre:

Tom Jones: "Delilah" - http://www.youtube.com/watch?v=sI5LWwC-cE8

Cher: "Dark Lady" - http://www.youtube.com/watch?v=Fuu2T7IifMM

David Geddes: "Run Joey Run" - http://www.youtube.com/watch?v=Fuu2T7IifMM

De handler alle om personer, der bliver dræbt pga. jalousi eller
affekt. Måske falder de uden for emnet?

Mange hilsner
Michel

Fra : Felix

Dato : 11-10-11 19:09

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> wrote in news:8c32d10e-24c0-48d2-ba5f-
d30f521ccaf9@d10g2000yqf.googlegroups.com:

> De handler alle om personer, der bliver dr‘bt pga. jalousi eller
> affekt. M†ske falder de uden for emnet?

Dine udmærkede forslag er også helt i tråd med, hvad jeg efterlyste.

Felix

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-11 13:29

Felix <abc@defg.hi> wrote in

> Jeg leder efter numre som beskriver et menneskes partielle livsforløb
> eller skæbne.
> Instrumentalnumre er selvfølgelig også velkomne.

Kvinden blev hans skæbne:

Big bad Bill (is sweet william now) i Ry Cooders version. Utallige andre
har inspillet den.

http://www.youtube.com/watch?v=Qwv3DxqNSMI

Øllet blev hans skæbne:

Klassisk med W.C. Fields, "The Fatal Glass of Beer" her linkes kun til 1ste
del:

http://www.youtube.com/watch?v=RgpHfQpYxl4

Venligst
Lars

Fra : Felix

Dato : 11-10-11 19:13

Felix <abc@defg.hi> wrote in

Der var mange gode forslag, både gode genhør og nogle jeg aldrig havde
stiftet bekendtskab med før, men som bestemt var et lyt værd.

Jeg giver stafetten til Max for at genoplive minderne om en af mine
daværende yndlings LP'er, som under uheldige omstændigheder led en krank
skæbne.

Felix

Fra : Max

Dato : 12-10-11 21:17

Hej Felix

> Jeg giver stafetten til Max for at genoplive minderne om en af mine
> daværende yndlings LP'er, som under uheldige omstændigheder led en
> krank skæbne.

Den havde jeg overset, det beklager jeg meget.

Men jeg siger tak for stafetten og prøver at finde et guldkorn.

Og så håber jeg da at du har fået en erstatning for din LP,
for det er en god plade at høre engang imellem.

Max