Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billede video???
Fra : Lars

Dato : 10-10-11 02:56

Hej

Har set forskellige videoklip på nettet hvor der er taget en masse
billeder med
nogle få sekunder eller min. mellemrum.
Alle billederne er sat sammen til en video.... Ok, hvordan gøman lige
det?

Kan ikke se at et alm videoredigeringsprogram kan det?? eller?

mvh
Lars

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-10-11 13:20

Lars skrev den 10-10-2011:
> Alle billederne er sat sammen til en video.... Ok, hvordan gøman lige
> det?
> Kan ikke se at et alm videoredigeringsprogram kan det?? eller?

Mange kan formentlig - og mange fotobehandlings programmer kan også.

Funktionen hedder slideshow - og Windows kan i øvrigt også vise
billeder på den måde - marker et antal billeder og vis som slideshow.

Mange fotoprogrammer kan så også lave et slideshow med et antal
billeder og gemme det som en fil eller en CD/DVD.

Her er lidt forslag:

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&biw=1440&bih=756&q=lav+slideshow&oq=lav+slideshow&aq=f&aqi=g1&aql=&gs_sm=e&gs_upl=3043l9121l0l10042l13l13l0l7l7l0l308l1393l0.1.4.1l6l0

Jan

Fra : michael

Dato : 10-10-11 14:11

Den 10-10-2011 10:56, Lars skrev:
> [...]
> billeder med
> nogle få sekunder eller min. mellemrum.
> Alle billederne er sat sammen til en video.... Ok, hvordan gøman lige

Man kan blandt andet lave det i Picasa, som er gratis.
http://picasa.google.com

/michael

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-10-11 15:02

On 2011-10-10 10:56:26 +0200, Lars <lkj002@hotmail.com> said:

> [...]
> det?
>
> Kan ikke se at et alm videoredigeringsprogram kan det?? eller?

Metoden kaldes stop motion, det laves med et videoredigeringsprogram
eller et specielt program.

Der findes desværre ikke en nyhedsgruppe som handler om video, derfor
vil jeg foreslå, at du opretter dig som bruger på www.davk.dk - der er
ekspertisen samlet, og der kan du få masser af hjælp omkring valg af
software til stop motion, og vejledning i de forskellige fremgangsmåder.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Martin [TMM]

Dato : 10-10-11 15:53

Hej
On 10-10-2011 16:01, Niels Riis Ebbesen wrote:
> Der findes desværre ikke en nyhedsgruppe som handler om video...

Joda. dk.edb.videoredigering.
Der skulle man da nok kunne få hjælp til videoredigeringsrelaterede emner.

Mvh
Martin

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-10-11 19:35

On 2011-10-10 16:52:55 +0200, "Martin [TMM]" <tmm@-CUT-turutter.dk> said:

> Joda. dk.edb.videoredigering.
> Der skulle man da nok kunne få hjælp til videoredigeringsrelaterede emner.

Alle nyhedsgrupperne er jo efterhånden halvdøde, og www.davk.dk er bare
stedet, hvor folk der arbejder med video mødes, det er i øvrigt et
meget rumeligt fora, hvor der både er proff. og amatører, og man
oplever aldrig det fnidder som er her på UseNet.

Fra : Martin [TMM]

Dato : 11-10-11 12:42

Hej
On 10-10-2011 20:35, Niels Riis Ebbesen wrote:
> Alle nyhedsgrupperne er jo efterhånden halvdøde,

Godt hjulpet på vej af folk som dig der dømmer dem døde.

> og www.davk.dk er bare

.... Endnu et sted hvor anarkister kan sidde på hver deres lille trone og
tro at de er noget ved musikken. På usenet er alle ens, indtil det
modsatte er bevist.

> stedet, hvor folk der arbejder med video mødes, det er i øvrigt et meget
> rumeligt fora, hvor der både er proff. og amatører,

Hvilket ikke er en den mindste smule anderledes end dk.edb.videoredigering.

> og man oplever
> aldrig det fnidder som er her på UseNet.

Sådan er mange fora startet, der sidenhen er døet hen i personfnidder og
det der er værre.

Mvh
Martin

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-10-11 19:35

On 2011-10-11 13:41:48 +0200, "Martin [TMM]" <tmm@-CUT-turutter.dk> said:

> Godt hjulpet på vej af folk som dig der dømmer dem døde.

Nej, det har været en stivnakket styregruppe, som har været en
stopklods for udviklingen, folk gider jo ikke bruge tre måneder på at
forsøge at få oprettet en ny gruppe. Og i andre tilfælde har
styregruppen haft meget travlt med at opdele en velfungerende gruppe.

> ... Endnu et sted hvor anarkister kan sidde på hver deres lille trone
> og tro at de er noget ved musikken. På usenet er alle ens, indtil det
> modsatte er bevist.

Mange af de aktive brugere på www.davk.dk mødes også off-line og
hjælper hinanden med projekter og udlån af udstyr, så netværket rækker
ud over det der foregår on-line.

> Hvilket ikke er en den mindste smule anderledes end dk.edb.videoredigering.

Jeg har deltaget i nyhedsgrupperne siden første halvdel af 90'erne, så
jeg ved godt hvad jeg kan forvente, og i særdeleshed hvor meget støj
der kan være på linjen.

> Sådan er mange fora startet, der sidenhen er døet hen i personfnidder
> og det der er værre.

Ind til videre går det meget godt på www.davk.dk - og som sagt, der er
ikke så stor sandsynlighed for, at folk der også har indbyrdes
relationer ude i den virkelige verden, at de begynder ikke at genere
hinanden på et on-line fora.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 11-10-11 19:40

Den 11-10-2011 20:34, Niels Riis Ebbesen skrev:

> [...]
> ikke så stor sandsynlighed for, at folk der også har indbyrdes
> relationer ude i den virkelige verden, at de begynder ikke at genere

Jeg retter ikke folks sprog, men det sidste "ikke" er meningsforstyrrende ;)

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-10-11 19:45

On 2011-10-11 20:39:47 +0200, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> Jeg retter ikke folks sprog, men det sidste "ikke" er meningsforstyrrende ;)

Hvis du kan forslå en bedre formulering, så er du meget velkommen.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 11-10-11 20:40

Den 11-10-2011 20:44, Niels Riis Ebbesen skrev:

> Hvis du kan forslå en bedre formulering, så er du meget velkommen.

Ah, men det er jo hele nettets problem, at jo mindre man er knyttet til
en person, jo lettere er det at svine til - og omvendt..

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-10-11 21:26

On 2011-10-11 21:39:46 +0200, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> Ah, men det er jo hele nettets problem, at jo mindre man er knyttet til
> en person, jo lettere er det at svine til - og omvendt..

Der er netop mange web-foraer, hvor brugerne også mødes off-line
omkring den fælles interesse, som er omdrejningspunket i det pågældende
fora, og disse foraer er generelt meget velfungerende.

Her på UseNet har news:dk.edb.mac også været meget speciel, det er vist
en af de få grupper, som altid har haft en god stemning og et meget
højt aktivitetsniveau, og det skyldes helt sikkert, at mange af
brugerne har mødtes off-line til arrangementer i MacBruger.

I den modsatte grøft er foto-grupperne, de har været en gennemgangslejr
for folk der ønsker hjælp til anskaffelse af et digitalt kamera, og så
en uendelig strøm af foto-new-bie spørgsmål, hvoraf 99 % har været
gentagelser, som er blevet besvaret mange gange inden for det sidste
år. Og det har gjort grupperne uegnede for dem, som egenlig ønsker at
anvende dem som en on-line fotoklub.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 12-10-11 01:06

Den 11-10-2011 22:25, Niels Riis Ebbesen skrev:
> [...]
> gentagelser, som er blevet besvaret mange gange inden for det sidste år.
> Og det har gjort grupperne uegnede for dem, som egenlig ønsker at

Der er nok mange forklaringer på den faldende interesse for usenet. En
kan være, at konceptet er startet i gode DOS-dage, hvor usenet rent
faktisk gav nogle usædvanlige kommunikationsmuligheder. Der har siden
været - en ret banal konstatering - en betydelig teknisk udvikling, hvor
øget båndbredde har åbnet for helt anderledes service andre steder. Det
ser derfor ud til at usenet - ret bogstveligt - dør sammen med den
oprindelige og nu modne brugerkreds, mens yngre (unge) stort set ikke
aner, hvad usenet er. Mine 3 børn - alle trods alt med et DSLR og
veluddannede - kender mig bekendt f.eks. ikke usenet. No appeal. Tror
egentlig, at de er meget repræsentative. Aktuelle forhold mellem en
lille håndfuld her i fotogrupperne kender vi begge, og der er næppe
nogen specielt grund til at gentage.

Men på vores fotointeresses vegne er det da glædeligt, at interessen
ellers ser ud til at være voksende. Andre sites er jo stadig mere
velbesøgte og selv fotoklubber oplever vist nok en stigende interesse. I
hvert fald, hvor jeg kommer.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-10-11 08:45

On 2011-10-12 02:05:36 +0200, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> Det ser derfor ud til at usenet - ret bogstveligt - dør sammen med den
> oprindelige og nu modne brugerkreds, mens yngre (unge) stort set ikke
> aner, hvad usenet er.

Problemet skyldes, at stivstikkerne i Styregruppen ikke har villet
udvikle UseNet, så det fulgte med de muligheder som brugerne kan få på
www. Det er f.eks. dybt god nat, at der ikke kan vedhæftes billeder i
indlæggene i billedsnak-gruppen, det er teknisk muligt, men man lever
stadig i tankegangen fra dengang da vi brugte modems, og hvor en disk
på 50 Mb var en stor harddisk.

Et stort problem har også været, at Internetudbyderne hellere har
villet bruge båndbredde og diskplads på at distribuere 50 - 60.000
udenlandske nyhedsgrupper, som der ikke er nogen der læser eller
skriver i, end at medvirke til en dynamisk udvikling af dk.hierarkiet

Fra : ET

Dato : 10-10-11 16:09

> Der findes desværre ikke en nyhedsgruppe som handler om video, derfor

dk.edb.videoredigering
hilsen erik thorsen

Fra : henrik

Dato : 11-10-11 17:07

mener du time lapse som f.eks. dette :
http://www.youtube.com/watch?v=UrGcd6PN7EE

henrik

Fra : Langgaard

Dato : 12-10-11 03:01

On 11 Okt., 20:34, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> forsøge at få oprettet en ny gruppe. Og i andre tilfælde har
> styregruppen haft meget travlt med at opdele en velfungerende gruppe.

Jeg mener nu ikke styregruppen er så stivnakket endda. Feks. da du
ville oprette "fotoindkøbsgruppen" ville de ikke oprette den pga. stor
modstand fra skribenterne fra de øvrige fotogrupper, modstanden var
udelukkende over din formulering af fundatsen i dit OTD. Da dit OTD
blev forkastet lavede jeg et nyt, men ændrede oplægget så flest mulig
var enige om at det blev godt, og det blev så godkendt og gruppen blev
oprettet.
Dette er ikke nogen plausibel grund til at kalde styrergruppen
stivnakket, det kaldes "demokrati".

> Mange af de aktive brugere påwww.davk.dkmødes også off-line og
> hjælper hinanden med projekter og udlån af udstyr, så netværket rækker
> ud over det der foregår on-line.

Det lyder som var det fotogruppen!

> Jeg har deltaget i nyhedsgrupperne siden første halvdel af 90'erne, så
> jeg ved godt hvad jeg kan forvente, og i særdeleshed hvor meget støj
> der kan være på linjen.

Ja, du har i gennem tiderne genereret en del støj

> Ind til videre går det meget godt påwww.davk.dk

Ja, men husk at når du skriver anonymt, så er det en dårlig ide at
bruge sit fulde navn i signaturen. Men det kan jo smutte

Svar mig lige på hvordan det kan være at du i denne debat:

http://fotonation.dk/?module=forum&page=show_thread&forum_thread=6197307

På fotonation står "slettet bruger" ved de debattører der er uenig med
dig, er det fordi du er "hjælpeadministrator" på sitet?

--
Langgaard

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-10-11 18:35

On 2011-10-12 11:00:44 +0200, Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> said:

> På fotonation står "slettet bruger" ved de debattører der er uenig med
> dig, er det fordi du er "hjælpeadministrator" på sitet?

Mig bekendt, så er du ind til videre den eneste der er blevet slettet
www.fotonation.dk - og baggrunden er såre simpel, for ud over mig,
så er der tre andre brugere på Fotonation.dk, som også har været aktive
her på UseNet, og vi så venlige at oplyse admin om, at dit formål med
at oprette dig som bruger, det var helt sikkert, at du ønskede at lave
personfnidder med mig, og på det grundlag valgte admin at komme dig i
forkøbet.

Og ret beset så er det vel meget godt, for du er jo kommet i en alder,
hvor du skal passe på, at dit blodtryk ikke bliver alt for
højt....))
--
http://www.axm.dk/spraellemand/leif_langgaard/spraellemand.html

Fra : K. E.

Dato : 12-10-11 17:41

Hej Henrik
Mener du film som denne?
http://www.fanoe-online.dk/kortfilm/sct-hans-230611.wmv
Billederne er taget med Nikon D90 (med extern timer) med 1 sekunds mellemrum
og sat sammen i Quicktime Pro (ca. 200kr.)og derefter
formindsket/komprimeret i Windows Media Encoder Gratis)
Mvh
K. E.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-10-11 18:15

On 2011-10-12 18:40:49 +0200, "K. E." <engstedx@xfanonet.dk> said:

> Kan ikke se at et alm videoredigeringsprogram kan det?? eller?

Man skal op klassen for købe-programmer, så kan de godt lave time-lapse
og stop-motion. Feks. Final Cut Pro X -
http://www.apple.com/dk/finalcutpro/

Fra : Lars

Dato : 13-10-11 00:50

On 12 Okt., 19:14, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:
> [...]

Ok, kan se det har skabt en masse debat... Var nu ikke mening, da jeg
selv
mente det var et simpelt spørgsmål..

Jeg har i mellemtiden fundet en side der beskriver eller svarer på mit
spørgsmål

http://www.mashedpotatoes.dk/blog/2010/06/16/lav-dine-egne-time-lapse-videoer/

Jeg vil i hvert fald sige 1000 tak for jeres reaktioner og indlæg.

mvh
Lars

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-10-11 17:24

On 2011-10-13 08:50:02 +0200, Lars <lkj002@hotmail.com> said:

> Ok, kan se det har skabt en masse debat... Var nu ikke mening, da jeg
> selv mente det var et simpelt spørgsmål..

Du skal da ikke beklage, at dit indlæg har skabt en masse debat, alle
vi andre er glade, når vores indlæg afføder en lang tråd, med en masse
indlæg.

Fra : Langgaard

Dato : 13-10-11 03:57

On 12 Okt., 19:34, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:

> Mig bekendt, så er du ind til videre den eneste der er blevet slettet
> påwww.fotonation.dk-

Jeg vil bare slette min profil, det er det eneste. Men det kan du vel
gøre?

Det er da påfaldende at du i et fora på www.fotonation.dk som din søn
Bill Riss Ebbesen kører, er uenig med en række debattører, som så på
"mystisk vis" betegnes som "slættet bruger", når jeg, bare på en
mistanke bliver slættet

Det er i øvrigt dejligt at du er faldet til patten og svarer på mine
indlæg

--
Langgaard