Kat med lidt sår i bunden af halen
Fra : Anders Hede

Dato : 10-10-11 11:58

Vores elskede kat på 15 år ser lidt speciel ud i bunden af halen, altså
der hvor halen bliver til numse. Men det er på selve halen, der er ikke
rigtig noget pels og man kan se nogle små rifter. Det er ikke fordi det
er specielt ømt (man må godt røre der) men pelsen er væk og der er små
antydninger af rødt.

Er det noget farligt? Det er en næsten 100 % indekat, men den er lige
kort ude at lure en halv times tid hver dag.

På forhånd tak.

Fra : Allan G

Dato : 11-10-11 20:16

"Anders Hede" <anders.hedexxx@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er det noget farligt? Det er en næsten 100 % indekat, men den er lige
> kort ude at lure en halv times tid hver dag.

Det er svært at sige om det er farligt, det kan vist kun en dyrlæge sige.
Men har det været sådan længe, og hvad spiser katten, det kan måske være
noget alergi, måske lopper ?

sikke mange spørgsmål jeg har

Mvh Allan

Fra : Heidi

Dato : 11-10-11 21:00

"<klip> Men det er på selve halen, der er ikke
> rigtig noget pels og man kan se nogle små rifter. Det er ikke fordi det
> er specielt ømt (man må godt røre der) men pelsen er væk og der er små
> antydninger af rødt.

Hmm..det lyder underligt, men har selv en lille killing (1 af 7) der har
mistet pels ved ørene.
Jeg tænker måske mider, men så ville de andre killinger vel også have det,
og det har de ikke.

Men tilbage til din kat, har de tjekket den for lopper, det kunne være et
udslag af loppeallergi.

Bemærk, min erfaring er at Frontline ikke altid virker. Jeg bruger Capstar
til mine katte (tager kun levende lopper) og er stort set loppefri :)

Lad høre fra dig igen :)

--
Venlig hilsen Heidi

http://tullebo.dk
- mit lille kattehjem for nødstedte killinger.
Her og nu søger vi nye hjem til killingerne Tove, Anelise og Licbeth, læs
mere på hjemmesiden

Fra : Allan G

Dato : 12-10-11 13:15

"Heidi" <FJERNDETTEpost@tullebo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mistet pels ved ørene.
> Jeg tænker måske mider, men så ville de andre killinger vel også have det,

Er det ikke meget normalt for nogle katte at de er lidt tyndhårede ved ørene
?
Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke om din er blevet pilskaldet.

Mvh Allan

Fra : Heidi

Dato : 12-10-11 20:26

> Er det ikke meget normalt for nogle katte at de er lidt tyndhårede ved
> ørene ?
> Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke om din er blevet pilskaldet.
>
> Mvh Allan

haha, jamen, den er for pilskaldet omkring ørene. På den anden side, så
gnaver de knurhårene af hinanden, sådan nogle små bavianer. Ser lige tiden
an, ellers kommer den med til dyrlæge den 20. når Diktekillingen skal
steriliseres. Så må vi se hvad hun siger (dyrlægen altså)
Den er nu også lidt anderledes, den er ved at blive grå, hvoir de andre er
sort/hvide eller hvide. Men hvad pokker, i mørke er alle katte grå *smil*

--
Venlig hilsen Heidi
http://tullebo.dk
- mit lille kattehjem for nødstedte killinger.
Her og nu søger vi nye hjem til killingerne Tove, Anelise og Lisbeth, læs
mere på hjemmesiden