John Lennon 71 år i dag
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-10-11 19:47

Ja så er det dagen hvor Lennon ville være blevet 71
tænker på¨ hvor meget vi er gået glip af ..

Må du rådne i helved David Chapman

--
Mv. Bo M Mogensen

The Genius Of The Crowd
http://alturl.com/nbj6g Charles Bukowski

http://www.youtube.com/watch?v=OZMy7qG-Ukw

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-10-11 21:08

Den 09-10-2011 20:47, Bo M Mogensen skrev:
> Ja så er det dagen hvor Lennon ville være blevet 71

> Remember when you were young
how the hero was never hung
always got away

Remember the man
used to leave you empty handed
Always , always let you down
If you ever change your mind
about leaving it all behind
Remember , Remember Today

Don't you worry
'Bout what you've done
Don't feel sorry
'bout the way it's gone

Remember
When you were small
How people seemed so tall
Always had their way
Remember your ma and pa
Just wishing for movie stardom
Always , Always playing a part
If you ever feel sad
And the whole world is driving you mad
Remember, Remember Today

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-11 21:19

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Ja så er det dagen hvor Lennon ville være blevet 71
> tænker på¨ hvor meget vi er gået glip af ..

lad os lige snuppe et par af hans mest kendte og lyttevenlige sange:
http://www.youtube.com/watch?v=XLgYAHHkPFs&feature=related og
http://www.youtube.com/watch?v=PaLfDnShEn0&feature=related

Her er lige en lille artikkel om dengang John Lennon boede i Danmark.
Han og Yoko boede i Ellidshøj i Øst-Thy, eller skal vi sige
Vest-Hanherred, nord for Livø, som igen ligger nord for Fur, i januar måned
1970.
http://arkiv.thisted-bibliotek.dk/Lennon/lennonweb/Lennon_og_Ono_i_Thy.html

Hilsen Åge

Fra : Michel Sanomi

Dato : 09-10-11 15:24

On 9 Okt., 20:47, Bo M Mogensen <usn...@gmail.com> wrote:
> Ja så er det dagen hvor Lennon ville v re blevet 71
> tænker på hvor meget vi er gået glip af ..

Det var et stort musikalsk tab. Og naturligvis også tragisk, at en
sindsyg person skyder ham ned. Det siger sig selv.

På det personlige plan er det normalt ikke min kop te. Jeg har den
røde og den blå (nu taler jeg ikke politik) med Beatles, og John
Lennon optræder nok på mine 2 millioner opsamlings-cd'er flere gange.
Men jeg mener ikke, at jeg har en cd med ham.

Min personlige favorit er denne:

John Lennon: "Give peace a chance" - http://www.youtube.com/watch?v=RkZC7sqImaM

Simpel iørefaldende melodi og et lige så simpelt budskab, som han
kunne stå inde for. Og som vi nok kan tilslutte os.

Mange hilsner
Michel

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-10-11 23:12

Den 09-10-2011 23:23, Michel Sanomi skrev:

> På det personlige plan er det normalt ikke min kop te.

jeg tror ikke man SKAL kunne lide Lennon for at have god smag - men for
mig er han den vigtigste person i verdens historien (tror jeg) et
budskab om kærlighed fred børn og kvinders rettigheder ... alt sammen
noget der appellere til mig

Fra : Allan Krautwald

Dato : 09-10-11 23:49

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig er han den vigtigste person i verdens historien (tror jeg) et
> budskab om kærlighed fred børn og kvinders rettigheder ... alt sammen

Jeg er fuldstændig enig. Ingen over og ingen ved siden af John Lennon

http://www.youtube.com/watch?v=njG7p6CSbCU

http://www.youtube.com/watch?v=yYHrjg5rJyQ

http://www.youtube.com/watch?v=UKQpRgxyyqo

http://www.youtube.com/watch?v=H6EqPOkVhjg&feature=fvsr

Fra : Max

Dato : 10-10-11 06:49

Hej Allan

> Jeg er fuldstændig enig. Ingen over og ingen ved siden af John Lennon

Kan kun give dig ret, og dem der ikke kan det, ja de har ikke
fattet ret meget af det hele.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-10-11 08:08

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg er fuldstændig enig. Ingen over og ingen ved siden af John Lennon

..............bortset fra Ringo Star. Gruppens slager-smed:

No no song: http://www.youtube.com/watch?v=DZN_8M4OpMo&feature=related
You are sixteen: http://www.youtube.com/watch?v=IoCVr0m3IIA

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-10-11 08:36

> [...]
> mig er han den vigtigste person i verdens historien (tror jeg) et
> budskab om kærlighed fred børn og kvinders rettigheder ... alt sammen

Tja, det var synd og skam for mange penge, at han skydes ned af en gal
beundrer... Så det er altså ikke altid lykken, at være beundret. Men resten,
tror jeg sådan set mest jeg er noget en slat uenig i.... For så vidt jeg kan
se, så skabte Yoko da aldrig andet end splid, og isolerede John Lennon fra
stort set alt andet, end lige netop Yoko... Så for mig at se, deltog han
ikke i kvindekampen, men blev selv nedlagt af samme. Men det er jo nok en
påstand, jeg kommer til at stå ret alene med, eller skulle der være nogen
der er enige med mig ?

M.V.H....Benny..

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-10-11 11:58

Den 10-10-2011 09:35, Benny Mortensen skrev:

> Tja, det var synd og skam for mange penge, at han skydes ned af en gal
> beundrer...

Nahh det var nu ikke primært p.gr penge - han var gal Mark det være hvad
det er i min bog er der ikke plads til tilgivelse

Så det er altså ikke altid lykken, at være beundret. Men resten,
> tror jeg sådan set mest jeg er noget en slat uenig i....

ok

For så vidt jeg kan
> se, så skabte Yoko da aldrig andet end splid, og isolerede John Lennon fra
> stort set alt andet, end lige netop Yoko...

Nahh nu skal man ikke undervurdere Lennons integritet jeg er sikker på
hand fandt inspiration i yoko ono at han elskede hende osv.

men ...når det er sagt ..så var hun kunstnerisk en sten om foden på ham
har set film optagelser vist fra den sidste koncert nogen sinde hvor han
står sammen med hende og prøver at få hoved og hale i hvad det gale
kvinde menneske nu finder på .. jeg vil sige 95 % af hvad der er udgivet
af yoko med lyd til lyder som en kat men rigtigt rigtigt grimme mave
smerter ... men han elskede hende og det fik hun så med - det bedste ved
cd en var som udgangspunkt at man kunne kode hende ud fra dobelt fantasy ..

Så for mig at se, deltog han
> ikke i kvindekampen, men blev selv nedlagt af samme.

Nahh 1971 jeg ved ikke om han startede den men det er ikke langt fra

Woman is the nigger of the world
Yes she is...think about it
Woman is the nigger of the world
Think about it...do something about it

We make her paint her face and dance
If she won't be a slave, we say that she don't love us
If she's real, we say she's trying to be a man
While putting her down, we pretend that she's above us

Woman is the nigger of the world...yes she is
If you don't believe me, take a look at the one you're with
Woman is the slave of the slaves
Ah, yeah...better scream about it

We make her bear and raise our children
And then we leave her flat for being a fat old mother hen
We tell her home is the only place she should be
Then we complain that she's too unworldly to be our friend

Woman is the nigger of the world...yes she is
If you don't believe me, take a look at the one you're with
Woman is the slave to the slaves
Yeah...alright...hit it!

We insult her every day on TV
And wonder why she has no guts or confidence
When she's young we kill her will to be free
While telling her not to be so smart we put her down for being so dumb

Woman is the nigger of the world
Yes she is...if you don't believe me, take a look at the one you're with
Woman is the slave to the slaves
Yes she is...if you believe me, you better scream about it

> [...]

Men det er jo nok en
> påstand, jeg kommer til at stå ret alene med, eller skulle der være nogen

din mening har lige så meget berettigelse som alle andres

--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-10-11 12:18

> [...]
> We make her paint her face and dance
>

> Men det er jo nok en
>
> din mening har lige så meget berettigelse som alle andres

Altså, det var synd & skam for mange penge, at han blev skudt...

Der blev aldrig navnt, at det var på grund af penge )

Uh, jamen jeg kendte ikke Lennon, har aldrig været tættere på, end 5
minutter fra ham. Han var lige gået, da jeg kom For mig at se, var han
magtesløs i Yoko's hænder... Han sagde og gjorde som hun ville... Skoddede
endda sin egen musik, og gav sig hen til hendes... Hvis det kunne kaldes
musik...
Det nummer der lød bedst, var et tog, der var 23 minutter, om at køre fra
den ene højttaler, og over i den anden... Tro mig, så var min lyst til Yoko
Ono blevet tilfredsstillet, nedbrudt, og smidt væk

M.V.H....Benny..

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-10-11 15:04

Den 10-10-2011 13:17, Benny Mortensen skrev:
> Uh, jamen jeg kendte ikke Lennon,

nej det gjorde du vel ikke ...

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-10-11 23:26

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det nummer der lød bedst, var et tog, der var 23 minutter, om at køre fra
> den ene højttaler, og over i den anden...

Du aner tilsyneladende ikke en pind om, hvad du skriver om.
Dels har du tydeligvis ikke styr på, hvad Lennon lavede efter Beatles-tiden
og dels aner du intet om Yoko Onos musik og senere karriere.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-10-11 10:30

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dels har du tydeligvis ikke styr på, hvad Lennon lavede efter
> Beatles-tiden og dels aner du intet om Yoko Onos musik og senere karriere.

Nej da for pokker... Det ene album var mere end rigeligt... Så var min lyst
styret der...

Som sagt sagt, vil de dyrkes, så må de sgu fange mig. Det giver ingen
point, bare at være en Ex-Beatle... Og som sagt, det ene album, var mere end
nok, specielt side to, der som før nævnt, kun indeholdt dette tog... Havde
der kunnet presses mere end de 23 minutter ind, havde det sgu nok taget
længere... Jeg ved ikke, om det havde opfordret dig til mere... Men
indrømmet, der havde jeg fået nok... Specielt da når jeg måtte bryde sammen
og tilstå... Toget lød meget bedre, end side 1.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-10-11 23:51

> [...]
> der kunnet presses mere end de 23 minutter ind, havde det sgu nok taget

Det er noget forbandet vrøvl et sådan album findes ikke.
John Lennons første album bestod af 11 glimrende sange.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-10-11 08:39

> [...]
>
> Det er noget forbandet vrøvl et sådan album findes ikke.
> John Lennons første album bestod af 11 glimrende sange.

Næ sikkert ikke som et John Lennon album... Hvilket jeg vist heller ikke på
noget tidspunkt har påstået. Det var nu også Yoko Ono & Plastic ono Band...
Album, så søg de rigtige steder, og du finder hvad du søger .

M.V.H....Benny..

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-10-11 18:17

Den 11-10-2011 00:26, Allan Krautwald skrev:
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
>>
> Skoddede
>
> Du aner tilsyneladende ikke en pind om, hvad du skriver om.

+1
det gør han ikke ..

> Dels har du tydeligvis ikke styr på, hvad Lennon lavede efter Beatles-tiden
> og dels aner du intet om Yoko Onos musik og senere karriere.

jeg tror den mest konstruktive tilgang til Benny er slet og ret ignorere
ham ... manden er jo idiot og der er som sådan ikke nogen grund til at
holde liv i ham ved en debat

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-10-11 22:05

> jeg tror den mest konstruktive tilgang til Benny er slet og ret ignorere
> ham ... manden er jo idiot og der er som sådan ikke nogen grund til at
> holde liv i ham ved en debat

Du har ret. Jeg glemte helt, at jeg er kommet til den samme konklusion
masser af gange.
Heller ikke Yoko har lavet et sådan album. Det er fri fantasi...selvom
hendes første par albums mildest talt var meget eksperimentelle.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-11 08:29

> [...]
> Heller ikke Yoko har lavet et sådan album. Det er fri fantasi...selvom
> hendes første par albums mildest talt var meget eksperimentelle.

Altså det må jo have været officielt nok, for det blev da lånt på
NørreSundby Bibliotek. Lige præcist hvornår, er lidt svært at sige, men jeg
vil tro 1971 eller 1972...

Og altså som sagt, rædselsfuldt nok, til helt at aflive, hvad der nu kunne
have været af interesse for navnet.

Der er egentligt flere ting, der sådan ifølge din overbevisning ikke
findes... Denne gang, kan jeg dog ikke tilbyde dig, at du kan få lov til at
komme og holde det famøse album i hånden, da det jo som skrevet var... En
Biblioteksplade... Så som den gode borger jeg er, og da den på ingen måder
opfordrede mig til at lade være... Afleverede jeg den igen... Og har af
samme årsag, ikke interesseret mig for navnet siden... Og der har heller
ikke været movements, der har gjort, at jeg selv har genoptaget
interessen...

Men altså OK... Nu har Beatles så heller aldrig været noget stort interesse
område hos mig... Og derfor nok heller ikke John Lennon... Du bestred jo
også, at Obladi Oblada var solgt totalt i mere 300 Mio Eksemplarer... Indtil
det åbenbart gik op for dig, at Beatles alene, selv oversteg dette tal... Så
Allan, der er altså huller i din ellers normalt store viden... Så selv en
bonderøv som jeg, kan somme tider lære dig noget.... Men du har så absolut
ret, Hverken John Lennon, eller Yoko Ono, har jeg ofret nogen særlig
opmærksomhed... Så lidt så John Lennon kun optræder i samlingen, på grund af
samarbejder med Elton John, og Yoko Ono slet ikke...

Desværre, tror jeg altså ikke, at biblioteket har opbevaret udlånsdata fra
dengang, ellers kunne du have fået både plademærke og nummer... Men altså,
om det findes, eller ej... Tja.. Jeg ved jeg har haft det mellem hænderne,
og jeg har spillet det... Og med glæde, afleveret det igen... Men OK... Jeg
er ikke helt så perfektionistisk som dig... Så det kan da være, nummeret kun
varede 19 Minutter, min hukommelse kan godt svigte... Og hvem ved.. Visse
data, kan måske være blevet blandet lidt... Det er en mulighed, jeg ikke kan
udelukke... For der har jo været lukket helt ned for den... Men det, der er
kommet tilbage, plejer at være intakt, og det som endnu ikke er kommet
tilbage, tror jeg heller ikke på, nogensinde kommer igen... Det er
ærgerligt, men nok noget, jeg må lære at leve med...

Men altså, du skal ikke gå rundt og være så bekymret... For er du så til
gengæld klog & normal, så er jeg sgu slet ikke så ked af at være lidt
småtosset ))

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-10-11 19:57

> [...]
> at komme og holde det famøse album i hånden, da det jo som skrevet var...

Det behøver jeg heller ingen beviser på, da jeg selv har hendes plader. Og
tro mig der findes ikke sådan et nummer.
Det er korrekt at hendes første par plader var meget specielle og meget
eksperimenterende. Men det ændrer sådan set ikke ved, at samtlige plader hun
har lavet siden består af en blanding af forskellige rocksange, som alle
andre kunstnere ville kunne finde på at lave. Om man så bryder sig om det
eller ej, det er en smagssag. Men du skal ikke bygge dine historier på
løgne.

I øvrigt kan jeg slet ikke forstå, hvorfor du bringer Yokos plader ind i en
tråd omkring John Lennon. Det har ingen relevans.
Alle kender hans fremragende bidrag til Beatles kataloget og de mange kender
hans soloplader. Men da du åbenbart er ignorant på dette område, lige lidt
eksempler:

http://www.youtube.com/watch?v=XLgYAHHkPFs&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=6lLs2dC9NaE

http://www.youtube.com/watch?v=njG7p6CSbCU

http://www.youtube.com/watch?v=0LzNNgctnbs&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Tl-7-wjQO1k

http://www.youtube.com/watch?v=bVp7lkH10Gc

http://www.youtube.com/watch?v=HNNxeovdN5U

http://www.youtube.com/watch?v=DGFvlnCq-ts

http://www.youtube.com/watch?v=f-x1FsvOAz4

http://www.youtube.com/watch?v=moCf_pghM-U

http://www.youtube.com/watch?v=O4_ghOG9JQM

Smag og behag er forskellig. Og det er helt fint at du ikke kan lide Lennon,
men så skriv det uden at udbrede løgne om tog og andet pis.

Fra : P. Petersen

Dato : 13-10-11 21:26

"Allan Krautwald" skrev i meddelelsen

> [...]

hans soloplader. Men da du åbenbart er ignorant på dette område, lige lidt

"Snip"

Smag og behag er forskellig. Og det er helt fint at du ikke kan lide Lennon,
men så skriv det uden at udbrede løgne om tog og andet pis.

Som et bidrag til ovenstående debat, lige et par links. Måske er det det her
Benny refererer til.

Yoko Ono. Mind Train.

http://www.youtube.com/watch?v=7jTA7EJIftY
http://www.youtube.com/watch?v=9bwRlMJsGzU&feature=related

Jeg er ikke den store fan af Yoko's "musikalske" frembringelser, men synes,
at hun på andre felter har bidraget til, at sætte spørgsmålstegn til de
vigtige ting i livet.
Inden hun mødte John var hun jo også en kendt performencekunstner. At
blamere hende for, at "sætte sig på" John eller "ødelægge" Beatles og alle
de andre ting hun er blevet anklaget for gennem årene, synes jeg er vrøvl.
En mand med Johns store ego lader sig ikke bare sætte på. Men man kan måske
hævde, at deres følelsesmæssige rutcheture havde indflydelse på John's
musikalske frembringelser.
Det er ikke alle hans soloalbums, der har den samme valør. Men jeg synes det
lød som om han var ved, at finde den musikalske tråd igen op mod hans død.
Hvem ved hvad vi kunne have fået?
Men vil absolut anbefale alle, at høre albummet Plastic Ono Band. Det er
blændende i sin intensitet. Roger Waters har vist lyttet mange gange til
det.
Jeg tror også han nød, at spille sammen med bandet Elephant's Memory. Der er
ihverfald gang i den på albummet Live in New York City.
http://www.youtube.com/watch?v=8lRm28LU9zU&feature=results_main&playnext=1&list=PL1E7D11BE4EE4D62F

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-10-11 11:52

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke den store fan af Yoko's "musikalske" frembringelser, men
> synes, at hun på andre felter har bidraget til, at sætte spørgsmålstegn
> til de vigtige ting i livet.

Det er klart nok, hun skiller helt klart vandene omkring den musik, hun
laver. Hun har en speciel stemme og enten finder man den spændende eller man
hader den. Her er et par eksempler:

http://www.youtube.com/watch?v=4JGE0ZLtOyE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=fCy26fKdemo&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=s6hemudLP1k&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=TRAl5Kqfy0g&feature=related

Og så var det da godt vi fik aflivet Bennys futtog på 23 minutter

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-10-11 10:49

> [...]
>
> Smag og behag er forskellig. Og det er helt fint at du ikke kan lide
> Lennon, men så skriv det uden at udbrede løgne om tog og andet pis.

Hvem i alverden har fortalt dig, om jeg kan lide John Lennon eller ej... For
det har jeg da vist ikke udtalt mig om... Lige så vel som jeg mig bekendt,
endnu ikke har løjet... Jamen jeg lånte den plade, dengang... Uanset hvad du
så måtte mene om, hvorvidt den findes eller ej...

Jeg har mig bekendt, ikke skrevet så meget som et eneste negativt ord om
John Lennon... Egentligt heller ikke om Yoko Ono... Andet end at hendes
musikopfattelse, ligger meget langt fra min... Et faktum som jeg tror, hun
fint vil kunne leve med.

Det er alligevel fantastisk, er det ikke... Nu er det vel kun Ca tredie
gang, i løbet af et år eller to... Okay, den første her hører så hjemme,
helt tilbage i 1971 eller 1972, sådan cirka... Men det var da jeg lånte den.
så den er jo nok udgivet lidt før... Og altså dermed mit første " Ikke
eksisterende " album... Sådan helt officielt lånt på NørreSundby
bibliotek... Det næste var en kompilation, som ikke fandtes... Den tredie,
godt nok også her i gruppen, men det var dog ikke dig... Et album ( Som jeg
altså stadig har ) Guns'N'Roses " Live at Tacoma dome " som heller ikke
eksisterer.... Disse IKKE eksisterende plader, ser ud til at flokkes om
mig...

Du kommer bragende ind i en snak mellem Bo & jeg, hvor vi tilsyneladende
ikke har helt samme opfattelse af begivenhedernes gang... Og det kan da godt
være, at min udlægning / opfattelse, ikke var helt så flaterende som Bo's...
Men det er nu engang stadig min opfattelse af hvad der dengang skete... Og
altså, den adskiller sig, så vidt jeg kan se, ikke særligt meget fra diverse
forfattere der har skrevet Beatles historik'er... Så sådan helt ude i
hampen, kan den vel næppe være...

Men altså, uanset hvor sur du så end må blive... Jeg lånte den plade, og den
svarede til, hvad jeg har beskrevet... Hvordan det så end kan hænge sammen,
har jeg ingen ide om.... Og altså, skulle det gøre din samling " INCOMPLETE
" må da kun være dejligt, så har du da noget at lede efter igen... Men
altså, det må man lære at leve med... Og det er altså hverken løgn, eller
pis..

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 15-10-11 21:28

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

Og altså, skulle det gøre din samling " INCOMPLETE
> " må da kun være dejligt, så har du da noget at lede efter igen... Men
> altså, det må man lære at leve med...

Den er ikke incomplete. Det må noget hos dig der ikke er complete

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-10-11 08:20

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
>>
> Og altså, skulle det gøre din samling " INCOMPLETE
>
> Den er ikke incomplete. Det må noget hos dig der ikke er complete

Tja, du må tro hvad du vil, det kommer for så vidt ikke mig ved... Findes
den ikke, føler jeg på ingen måder, verden har mistet noget )

M.V.H....Benny..

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-10-11 17:01

http://www.dr.dk/bonanza/search.htm?needle=john+lennon&type=all&limit=120

Nekrolog-købmændene fejrer Lennons 60-års fødselsdag med nye forsøg på
karaktermord. Hvad er myte og virkelighed ? Døm selv, når John Lennon og
Yoko Ono fortæller deres livshistorie i et interview optaget 48 timer
før mordet på rockstjernen. Det er en BBC-reporter, der interviewer dem.
Tilrettelæggelse: Benny G. Jensen.
Kolofon:

Benny G. Jensen
Medvirkende: