Forklaring udbedes
Fra : Steen

Dato : 09-10-11 09:57

Jeg kan kun affinde mig med at alt skal linkes og forklares med Youtube.
Jeg kunne bare godt tænke mig at folk evnede at udtrykke sig skriftligt, og
fx forklarede hvad der lå bag et link.
Det er et fattigt samfund der ikke evner forklaringens brug, eller fantasi
til forståelse. Vi skal jo helst ikke blive amerikanere allesammen.
--
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 10:00

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er et fattigt samfund der ikke evner forklaringens brug, eller fantasi
> til forståelse. Vi skal jo helst ikke blive amerikanere allesammen.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Har du ikke et link til Youtube?

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 09-10-11 12:03

Steen wrote:
> [...]
> Det er et fattigt samfund der ikke evner forklaringens brug, eller fantasi
> til forståelse. Vi skal jo helst ikke blive amerikanere allesammen.

Enig! - Men jeg er bange for, du taler for døve ører her.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-10-11 12:27

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Enig! - Men jeg er bange for, du taler for døve ører her.

Hm ja, lige præcis med musik er det nogen gange bare nemmere rent
faktisk at få folk til at høre musikken først... diskussionen må jo
komme bagefter.

Men her er det jo ofte nært umuligt at få en diskussion igang, der ikke
er "slager er noget lort" eller "slager er det bedste i verden" ...og så
dør den intelligente diskurs jo allerede der ...

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-11 14:28

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> ...og så dør den intelligente diskurs jo allerede der ...
>
> /thomas

Tidens trend er "hurtigt", "anderledes" og "kant" og al sån noget. Det må
du få ind i dine indlæg

Hilsen Åge

Fra : Ã…ge Halldorsson

Dato : 09-10-11 13:08

"Erik Richard Sørensen" <tulle@tulle.dk> skrev i meddelelsen

Enig! - Men jeg er bange for, du taler for døve ører her.

mvh. Erik Richard

Dt kender jeg godt

Hlsen Ã…ge

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 14:17

"Erik Richard Sørensen" <tulle@tulle.dk> skrev i en meddelelse

>Enig! - Men jeg er bange for, du taler for døve ører her.

Der er mange måder at tale for døve øren på. En af de andre er, at skrive 3
siders prosa man falder i søvn af, længe inden man er nået til essensen.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-10-11 16:24

Alex Linaa wrote:
> "Erik Richard Sørensen" <tulle@tulle.dk> skrev
>
> Der er mange måder at tale for døve øren på. En af de andre er, at skrive 3
> siders prosa man falder i søvn af, længe inden man er nået til essensen.

Må jeg anbefale, du tager et AOF kursus i læsetræning...

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 16:33

>Må jeg anbefale, du tager et AOF kursus i læsetræning...

Læsehastigheden er jo inderlig ligegyldig, når indholdet er *gab*
Jeg taber hurtigt interessen for folk, der ikke magter at fatte sig
nogenlunde korthed og klarhed.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-10-11 16:34

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Må jeg anbefale, du tager et AOF kursus i læsetræning...

Jeg vil nu sige at kvalitet slår kvantitet alle dage ..

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 16:52

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil nu sige at kvalitet slår kvantitet alle dage ..

Ja, hellere lidt lækker suschi, end at æde sig igennem 5 dåser makrel i olie

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-10-11 17:01

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, hellere lidt lækker suschi, end at æde sig igennem 5 dåser makrel i olie

Med alt det flødeskums og sukker musik havde jeg nok sagt: et godt
stykke dessert chokolade frem for en stor lagkage ... :)

/thomas

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-10-11 17:13

> Med alt det flødeskums og sukker musik havde jeg nok sagt: et godt
> stykke dessert chokolade frem for en stor lagkage ... :)
>
> /thomas

Det kræver jo så, at du kommer med noget musik, der er dessertchokolade.

Indtil nu har det ikke engang været lagkage - højst en tør tvebak

mvh Eva

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-10-11 17:33

Eva Schmidt <safeni@gfnet.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Det kræver jo så, at du kommer med noget musik, der er dessertchokolade.
>
> Indtil nu har det ikke engang været lagkage - højst en tør tvebak

Jammen her da lidt fra min playliste idag:

Negura Bunget:
<http://www.youtube.com/watch?v=1S9cK3FzDpY>

Collapse The Light Into Earth - Porcupine Tree
<http://www.youtube.com/watch?v=6Vc1uktH5lQ&feature=related>

Katatonia- Day & Then The Shade
<http://www.youtube.com/watch?v=GP-ZGAs3M8o>

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-11 21:03

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Indtil nu har det ikke engang været lagkage - højst en tør tvebak
>
> mvh Eva

..... eller noget knækbrød, som er blevet for tørt og skåret igennem med en
vinkelsliber.

Hilsen Åge

Fra : Michel Sanomi

Dato : 09-10-11 07:29

On 9 Okt., 10:57, Steen <ist...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Det er et fattigt samfund der ikke evner forklaringens brug, eller fantasi
> til forståelse. Vi skal jo helst ikke blive amerikanere allesammen.

Nej, det ville være forfærdeligt!

Jeg er heller ikke helt med på, hvad du mener, men jeg gætter.

Jeg bliver irriteret, når der står: "Hvad med denne: <youtube-link>".
Brug dog de 10 sekunder til at skrive, hvem kunstneren er og sangens
titel. Og hvis man ved lidt mere om den, så del dette.

Jeg indrømmer, at jeg sjældent åbner links, hvis kunstner/sangtitel
ikke er oplyst. Jeg føler, at jeg spilder min tid, da det ofte er
musik, som jeg ikke gider. Eneste undtagelse er stafetten, hvor jeg
lytter til alt, hvis jeg en sjælden gang har den.

Jeg er ikke noget dydsmønster, men sender jeg et link til YouTube i
gruppen er det altid suppleret med kunstner og sangtitel. Og lidt
supplerende, hvis jeg har noget. Købte jeg den i Budapest, Madrid
elller på nettet? Måske også med lidt baggrundsinfo.

Mange hilsner
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 14:49

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>supplerende, hvis jeg har noget. Købte jeg den i Budapest, Madrid
>elller på nettet? Måske også med lidt baggrundsinfo.

Jeg er enig Michel.
Men begge ekstremer er lige irriterende. Er der noget være end at blive
spurgt hvar man mener om et eller andet nummer, lovprist til døde, men så må
man selv rode med at finde nummeret så man faktisk kan svare?

Jeg synes nu ikke det er så slemt som Steen gør det til her i NG. Og ellers
kan man vel bare hoppe over det man ikke gider at spilde sin tid på.

/Alex

Fra : Hauge

Dato : 09-10-11 14:56

Den 09-10-2011 15:49, Alex Linaa skrev:
> Jeg synes nu ikke det er så slemt som Steen gør det til her i NG.

Enig.

> Og ellers
> kan man vel bare hoppe over det man ikke gider at spilde sin tid på.

Det kræver jo en selvstændig aktiv indsats, og det er sikkert der
problemet er.

Mvh Hauge

Fra : Steen

Dato : 10-10-11 20:40

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> Jeg synes nu ikke det er så slemt som Steen gør det til her i NG. Og ellers
> kan man vel bare hoppe over det man ikke gider at spilde sin tid på.

Jamen det gør jeg skam også - som med 90% af alt i denne gruppe, men
hvis alle holder mund bliver det ren links til musikvideo og MTV det
hele...men det er der nok også et publikum til.
--
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-11 21:34

> Jamen det gør jeg skam også - som med 90% af alt i denne gruppe, men
> hvis alle holder mund bliver det ren links til musikvideo og MTV det
> hele...men det er der nok også et publikum til.

Jag synes nu at selve debatten i denne tråd, modbeviser din påstand ganske
godt.

Fra : Steen

Dato : 10-10-11 20:40

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg bliver irriteret, når der står: "Hvad med denne: <youtube-link>".
> Brug dog de 10 sekunder til at skrive, hvem kunstneren er og sangens

Du ramte sømmet lige på hovedet...eller hvad det hedder.
Jeg undlader at eksemplifisere med et youtube-link...
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-10-11 21:11

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Du ramte sømmet lige på hovedet...eller hvad det hedder.

<http://www.youtube.com/watch?v=hqyc37aOqT0>

;)

/thomas

Fra : Max

Dato : 09-10-11 15:43

Hej Steen

> [...]
> Det er et fattigt samfund der ikke evner forklaringens brug, eller
> fantasi til forståelse. Vi skal jo helst ikke blive amerikanere

Kan man forklare musik bedre end ved at spille det ?

Max

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 15:40

> Kan man forklare musik bedre end ved at spille det ?

Ja, men så skal vi til at lægge partiturer i gruppen ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-11 21:07

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Ja, men så skal vi til at lægge partiturer i gruppen ;)

Parti- hvad for noget?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 21:20

meddelelse news:4e91fec7$0$295$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Parti- hvad for noget?

Åge, det er en musikgruppe. Slå det nu selv op, ikke?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-11 21:38

> [...]
> meddelelse news:4e91fec7$0$295$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Åge, det er en musikgruppe. Slå det nu selv op, ikke?

Så kan man jo ikke bestille andet.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 22:25

meddelelse news:4e920619$0$288$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Så kan man jo ikke bestille andet.

Et partitur er den absolutte kilde til musikforståelse, så slå det nu op,
eller lev i musikalsk uvidenhed.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-10-11 08:26

> eller lev i musikalsk uvidenhed.

Det kunne jeg ikke drømme om.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-11 08:32

meddelelse news:4e929dfd$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det kunne jeg ikke drømme om.

Som med alle drømme, så har de intet hold i virkeligheden