Er det kun i USA de er så stupide?
Fra : Zeki

Dato : 09-10-11 16:18

"Da Sarah Deming havde set traileren til "Drive", fik hun i den grad lyst
til at købe en billet til den danske instruktør Nicolas Winding Refns film.
Men hun blev så skuffet, at hun nu har lagt sag an mod selskabet
FilmDistrict, der står for distributionen af filmen i de amerikanske
biografer.

Ifølge Filmbladet Hollywood Reporter føler den amerikanske kvinde sig narret
af traileren til 'Drive'.
Hun mener, at den lover en actionfilm efter klassisk amerikansk
ramasjang-opskrift og havde troet, at hun skulle se en film a la 'Fast and
Furious'. "

http://politiken.dk/kultur/film/ECE1417360/biografgaenger-traekker-refns-succesfilm-i-retten/

Synes i øvrigt at 'Drive' er en FANTASTISK film.

Fra : Klaus Petersen

Dato : 09-10-11 16:30

Zeki wrote:

> [...]
> ns-succesfilm-i-retten/
>
> Synes i øvrigt at 'Drive' er en FANTASTISK film.

Kun i USA, men hvis man skal dømme ud efter hvordan amerikanske
advokater arbejder og den skøre måde deres lovgivning er skruet sammen
på i det land, så vinder hun måske sagen.

Man kan jo sagsøge folk for næsten hvad som helst i det land og vinde.

--
Mak tal shree! Lok tak. Mekta satak Oz!

Fra : Anglachel

Dato : 09-10-11 20:33

"Zeki" <zeki@dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> http://politiken.dk/kultur/film/ECE1417360/biografgaenger-traekker-refns-succesfilm-i-retten/
>
> Synes i øvrigt at 'Drive' er en FANTASTISK film.

Jeg er enig i, at det er en glimrende film.

Fra den samme artikel: " Den skuffede biografgænger anfører også i sit
søgsmål, at 'Drive', ud over at den ikke indfrier løfterne om en 'rigtig'
actionfilm, gør sig skyldig i »unødvendig og æreskrænkende racisme rettet
mod folk af jødisk tro«"

Hvad er det lige det går ud på? Det eneste jeg husker er, at der er en af
forbryderne, der fyrer noget anti-semitísk pladder af på et tidspunkt, men
det var jo ikke ligefrem fordi de blev positivt skildret; de to.

Fra : Peter Heide

Dato : 09-10-11 22:49

"Anglachel" <rune_nospamaagaard@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> forbryderne, der fyrer noget anti-semitísk pladder af på et tidspunkt, men
> det var jo ikke ligefrem fordi de blev positivt skildret; de to.

Kan vi ikke bare konkludere at en enkelt amerikaner er lige så fucked-up som
de franskmænd der har anmeldt Lars von Trier for nazi-propaganda ?

Fra : Anglachel

Dato : 09-10-11 22:50

"Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i meddelelsen

> Kan vi ikke bare konkludere at en enkelt amerikaner er lige så fucked-up
> som de franskmænd der har anmeldt Lars von Trier for nazi-propaganda ?

Jo! Jeg tænkte bare, at hvis en film som Drive var i søgelyset, så turde man
slet ikke tænke på fx The Believer...

Fra : Peter Heide

Dato : 10-10-11 01:00

> [...]
>
> Jo! Jeg tænkte bare, at hvis en film som Drive var i søgelyset, så turde
> man slet ikke tænke på fx The Believer...

Enig. Eller
Bobby Fischer Against The World

Fra : Zeki

Dato : 10-10-11 15:00

"Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i en meddelelse

> Kan vi ikke bare konkludere at en enkelt amerikaner er lige så fucked-up
> som de franskmænd der har anmeldt Lars von Trier for nazi-propaganda ?

Tjae... tror vist det var på Hollywood Reporters kommentarspor at jeg læste
at en del amerikanere skrev "only in America."

I det mindste kan man ikke sagsøge hvem-som-helst for stort set
hvad-som-helst i Frankrig.