VW passat "SKYDER" vandet tilbage i expans~
Fra : Robert Steiness

Dato : 09-10-11 10:27

Hejsa Jeg har en Passat 1.8 CL 90 fra 99, den skyder vandet tilbage i
expansions beholderen når den er blevet varm og man så slukker for den og
det løber så ud af overløbs ventilen så man skal fylde på hver dag, hvis man
lader den køre sker der ikke noget, det skal siges at der er skifte
vandpumpe, div slanger, kileremme, "huset" det sidder forest på motoren hvor
slangerne samles, expansions beholder. Den er blevet kompresions testet for
at se om der er noget galt med toppakningen, det var der ikke. Jeg aner
efterhånden ikke mine levende råd.

PFT
Robert Steiness

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-10-11 12:08

Robert Steiness skriver:

> Jeg aner
> efterhånden ikke mine levende råd.

Virker termostaten?

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fra : Robert Steiness

Dato : 09-10-11 12:44

"Klaus D. Mikkelsen" wrote in message

Robert Steiness skriver:

> Jeg aner
> efterhånden ikke mine levende råd.

Virker termostaten?

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Ja termostaten virker og den er også skiftet flere gange... glemte jeg at
skrive.

Robert

Fra : Armand

Dato : 09-10-11 13:05

Den 09-10-2011 11:26, Robert Steiness skrev:
> [...]
> kompresions testet for at se om der er noget galt med toppakningen, det
> var der ikke. Jeg aner efterhånden ikke mine levende råd.

Stik alligevel lige snuden ned i ekspansionsbeholderen og lugt om der
ikke lugter af udstødning dernede (=utæt toppakning!).

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 09-10-11 13:18

> [...]
> kompresions testet for at se om der er noget galt med toppakningen, det
> var der ikke. Jeg aner efterhånden ikke mine levende råd.

Nu kan jeg ikke lige svare på dit svar til Klaus da du har svaret under
signaturadskiller.

Men termostaten er skiftet flere gange. Man skulle mene at en gang må
række. Men har i tjekket om den del af termostathuset som den lille pind
i termostaten trykker på er intakt?. Det er en kendt sag at den har det
med at at knække helt eller delvist af. Og termostaten derved ikke kan
åbne.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Torben E

Dato : 09-10-11 18:55

"Robert Steiness" <tengel@secretsociety.dk> wrote in message
> [...]
> testet for at se om der er noget galt med toppakningen, det var der ikke.
> Jeg aner efterhånden ikke mine levende råd.

Jeg ved ikke om din har det, men mange vag biler har en "after run pump"
til at cirkulere kølevandet efter stop, måske den er defekt ?

Torben E.

Fra : Robert Steiness

Dato : 10-10-11 08:27

"Torben E" wrote in message

> [...]

Jeg ved ikke om din har det, men mange vag biler har en "after run pump"
til at cirkulere kølevandet efter stop, måske den er defekt ?

Det ved jeg så ikke om den har men det finder jeg da lige ud af i løbet af
dage og har den så bliver den skiftet så må jeg jo nok engang krydse fingre
:D

Robert

Fra : Robert Steiness

Dato : 10-10-11 20:10

"Robert Steiness" wrote in message

"Torben E" wrote in message

> [...]

dage og har den så bliver den skiftet så må jeg jo nok engang krydse fingre

det havde den så desværre ikke.

Robert

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-10-11 06:12

Den 10-10-2011 21:10, Robert Steiness skrev:

> [...]
> dage og har den så bliver den skiftet så må jeg jo nok engang krydse fingre

Har du set det termostathus efter som jeg foreslår?. Det kan opføre sig
på nøjagtig den måde.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : TA

Dato : 10-10-11 02:40

On 09/10/2011 11:26, Robert Steiness wrote:
> [...]
> kompresions testet for at se om der er noget galt med toppakningen, det
> var der ikke. Jeg aner efterhånden ikke mine levende råd.

Skyder ? Mon ikke blot vandet _koger_ når bilen efter kørsel har stået
stille nogen tid ? Da ophører kølingen fra fartvinden, men den varme
motor afsætter fortsat varme i kølervædsken ('heat soak').

For at forhindre at kølervædsken koger er kølersystemet sat under et
moderat tryk via en overtryksventil i ekspansionsbeholderens låg, som
først åbner ved et foreskrevent tryk.

En defekt overtryksventil vil medføre at kølervædsken koger efter stop,
som du skriver.

Få evt et værksted til at checke overtryksventilen. Et nyt låg til
ekspansionsbeholderen koster vel ca. 30,- kr.

--
TA

Fra : Robert Steiness

Dato : 10-10-11 08:26

"TA" wrote in message news:4e924ce0$0$286$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

Få evt et værksted til at checke overtryksventilen. Et nyt låg til
ekspansionsbeholderen koster vel ca. 30,- kr.

hele beholderen er skiftet og dermed også låget, samt vi har skiftet låget
en gang tildligere, så jeg tror desvære ikke det er den. Men tak for rådet.
--
Robert