Stafet - GODE 50-ER-HIT i nye udgaver
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-11 17:06

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4e9043eb$0$302$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Så du får stafetten Åge, for Peter Gabriel, og et enormt hul i
> schlagerboblen :)

Ja, man kan lave pop-music hvis man vil. Det er viljen der mangler.

Men jeg takker for æren. Nu skal vi delvis tilbaglæns i tiden. Vi skal
nemlig finde GODE 50-ER-HIT men I NYE UDGAVER
Sangsproget og om det er en oversættelse er ligegyldigt, bare det er sange
som kom i 50-erne.

Jeg lægger ud med lidt blandede eksempler:

1950:Tennessee waltz:
http://www.youtube.com/watch?v=n3UZRCHNBak&feature=related

1953: Jambalaya m. Creedence Clearwater Revival:
http://www.youtube.com/watch?v=Pa2Tl5BeK-U

1951: Pack die badehose ein:
http://www.youtube.com/watch?v=Bsl-edQdTzw&feature=related

1958: Good Golly miss Molly:: http://www.youtube.com/watch?v=dH8034q14Hg

1953: Die süßesten Früchte m. Andy Borg, Sigrid und Marina:
http://www.youtube.com/watch?v=WhxruHSvk2Y

1955: Memories Are Made Of This: http://www.youtube.com/watch?v=lHEib5Chqhc

1950:Tennessee waltz:
http://www.youtube.com/watch?v=n3UZRCHNBak&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-10-11 18:28

On 08-10-2011 18:06, Åge Halldorsson wrote:
> [...]

> nemlig finde GODE 50-ER-HIT men I NYE UDGAVER
> Sangsproget og om det er en oversættelse er ligegyldigt, bare det er

Du har selv brug "Tennessee Waltz" som eksempel, selv om den vistnok er
fra 40'erne, så jeg bruger også sangen i mit eksempel.
Sonny Rollins med "Tennessee Waltz":
http://www.youtube.com/watch?v=ZtmqceDsAYU

> 1953: Die süßesten Früchte m. Andy Borg, Sigrid und Marina:
> http://www.youtube.com/watch?v=WhxruHSvk2Y

Og så en anke!
Denne lille charmerende italienske sang, bliver helt ødelagt i dit
forfærdelige eksempel, og mimningen er helt ad hel.... til.
Et godt eksempel på, hvor bunden af tysk tv-schlagger befinder sig.

Du der elsker talentfulde vuggestuebørn må da give mig ret i, at dette
lille pus her, serverer sangen langt bedre og med mere indlevelse, end
din såkaldte "tv-star".
http://www.youtube.com/watch?v=id-8ci4lCdU&feature=related

Henning

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-11 18:58

meddelelse news:4e9074fb$0$300$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
'
> [...]
> nemlig finde GODE 50-ER-HIT men I NYE UDGAVER
> Sangsproget og om det er en oversættelse er ligegyldigt, bare det er sange

Uriah Heep lavede et medley over 50'er-klassikere, og var med til at give
rock'n'roll hår på brystet:
http://www.youtube.com/watch?v=gaT9Nq2Oqx8

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-11 19:41

> [...]
> '
>
> Uriah Heep lavede et medley over 50'er-klassikere, og var med til at give

Hold da kaje, hvor den kører. Den fører klart til at få stafetten, hvis der
ikke kommer bedre bud.
Huu hej, vilde mænd. Der er godt nok gang i den.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-11 20:19

meddelelse news:4e909922$0$303$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hold da kaje, hvor den kører. Den fører klart til at få stafetten, hvis
> der ikke kommer bedre bud.
> Huu hej, vilde mænd. Der er godt nok gang i den.

Nu står verden ikke længere. Forvrængede guitarer, Hammond i overdrive, og
kompression i sangen. Hvad sker der for dig Åge?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-11 20:29

> [...]
>
> Nu står verden ikke længere. Forvrængede guitarer, Hammond i overdrive, og
> kompression i sangen. Hvad sker der for dig Åge?

Det er svært at forklare. Jeg tror det har noget at gøre med, at det er
kendte gamle sange som siger "godaw" og hvor jeg kender melodien og hvor der
er tempo på.
Derfor ryger der en håndfuld tanker tilbage til som sangen lød dengang,
samtidig med at der kommer en håndfuld lyd fra noget der egentlig er meget
støjende og ikke-lyttevenligt.
Når disse to engredienser blandes sammen, bliver mixet til en mere
lyttevenligt helhed. - tror jeg nok
Men nu skal vi liiige spise gulerods-franskbrød, fra Guldbageren i
Nykøbing, med Fur-honning til; det er jo ikke liiige det jeg går efter, selv
om det lige præsis passerer acceptabelhedsgrænsen.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 08:44

meddelelse news:4e90a464$0$305$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er svært at forklare. Jeg tror det har noget at gøre med, at det er
> kendte gamle sange som siger "godaw" og hvor jeg kender melodien og hvor
> der er tempo på.

Jamen for pokker, så er det eneste der står imellem dig og 50 års "ny"
musik, at du lytter nogle gange så du også kommer til at kende de melodier.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-11 08:53

> Jamen for pokker, så er det eneste der står imellem dig og 50 års "ny"
> musik, at du lytter nogle gange så du også kommer til at kende de
> melodier.

Arhhhh..... så enkelt og overfladisk er det nu ikke. Jeg lytter jo ikke
gentagne gange til en omgang larm, som fra første tone er støj og uden
melodi jeg kan lide. Det giver jo ingen mening. Det var "genkendelsen" af
sangene (og ikke mindst at jeg kunne lide melodien), der gjorde, at dit link
slap gennem første forsvarslinie i mit støjfilter. Men der er altså flere
forsvarslinier. Eller"støjfiltre", kan
man vel kalde det.
Det kan vel svare lidt til når man førsøger at bryde gennem et
radar-forsvar.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 09:13

meddelelse news:4e9152f6$0$299$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> sangene (og ikke mindst at jeg kunne lide melodien), der gjorde, at dit
> link slap gennem første forsvarslinie i mit støjfilter.

Så må jeg jo finde nogle numre der også er spillet "unplugged", så du kan nå
at lære melodien inden der kommer flere instrumenter på. Så let slipper du
heller ikke :)

> Men der er altså flere forsvarslinier. Eller"støjfiltre", kan
> man vel kalde det.
> Det kan vel svare lidt til når man førsøger at bryde gennem et
> radar-forsvar.

Men der er huller, når både Peter Gabriel og Uriah Heep slap igennem, så der
er håb for dig endnu ;)

Her er et godt øvenummer, hvor første halvdel er helt akustisk:
http://www.youtube.com/watch?v=RzB6JlEVYcQ&ob=av2n
Først ved 2:26 kommer der mere tryk på instrumenterne.

Sådan lyder det i studieudgaven: http://www.youtube.com/watch?v=gWNRUVMboq4

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-11 09:30

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Men der er huller, når både Peter Gabriel og Uriah Heep slap igennem, så
> der er håb for dig endnu ;)

Jojo, men Uriah Heep slap igennem på en dispensation. Det går nok kun een
gang.

> Her er et godt øvenummer, hvor første halvdel er helt akustisk:
> http://www.youtube.com/watch?v=RzB6JlEVYcQ&ob=av2n
> Først ved 2:26 kommer der mere tryk på instrumenterne.

Det eneste jeg kan medgive er at der nok er en vis form for synge-med-melodi
i starten. Helt fra starterr der dog den kendte tom-fabrikshals-agtige-lyd.

> Sådan lyder det i studieudgaven:
> http://www.youtube.com/watch?v=gWNRUVMboq4

Det blev det ikke bedre af. Der er igen den der skringre metalagtige
tom-fabrikshals-agtige lyd. NUL point.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 09:45

meddelelse news:4e915b9b$0$282$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det eneste jeg kan medgive er at der nok er en vis form for
> synge-med-melodi i starten. Helt fra starterr der dog den kendte
> tom-fabrikshals-agtige-lyd.

Det er live, i en hal! Hvad havde du ventet? ;)
Men så lær de første 2 minutter udenad, ved at høre det 10-15 gange, inden
du går over til den mere avancerede lydsammensætning.

> Det blev det ikke bedre af. Der er igen den der skringre metalagtige
> tom-fabrikshals-agtige lyd. NUL point.

Den lyd hedder "Boss DS1":
http://www.bossus.com/gear/productdetails.php?ProductId=127
og TS Electronic Delay:
http://www.4sound.dk/shop/pedaler/tc-electronic/flashback-delay-and-looper.html

Det er jo bare effekter, ganske som rumklang på sangen (som Kandis bruger i
RIGT mål). Effekterne er der jo kun for at understøtte musikken, ikke tage
opmærksomheden fra den. Men du kunne lytte dig igennem effekterne, og høre
kvaliteterne med Uriah Heep. Kom nu ind i kampen.

Nyt forsøg med Eric Clapton.

Her er "Layla" helt akkustisk: http://www.youtube.com/watch?v=9_jpWumPnxc
Her er den, som den er skrevet: http://www.youtube.com/watch?v=Th3ycKQV_4k

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 09:55

> Nyt forsøg med Eric Clapton.
>
> Her er "Layla" helt akkustisk: http://www.youtube.com/watch?v=9_jpWumPnxc
> Her er den, som den er skrevet: http://www.youtube.com/watch?v=Th3ycKQV_4k

En anden sang, denne gang med Fleetwod Mac

Mighty Quinn i originalindspilningen fra 60'erne:
http://www.youtube.com/watch?v=liIQLIx2Onw
Her den samme sang, opgraderet 20 år af samme band:
http://www.youtube.com/watch?v=KCV2i__5x_Y

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-11 10:20

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> En anden sang, denne gang med Fleetwod Mac
>
> Mighty Quinn i originalindspilningen fra 60'erne:
> http://www.youtube.com/watch?v=liIQLIx2Onw

Dejlig lytte-venlig sang

> Her den samme sang, opgraderet 20 år af samme band:
> http://www.youtube.com/watch?v=KCV2i__5x_Y

Meget støjende, kun enkelte brugbare elementer

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 10:30

meddelelse news:4e91672a$0$279$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Dejlig lytte-venlig sang

So far, so good.

> Meget støjende, kun enkelte brugbare elementer

Det beviser ligesom min påstand, at du ER fanget i en tidslomme.
Det er den samme sang, spillet af manden der skrv den, som han mener den
skal lyde i en ny tid (her 1978).

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-10-11 10:52

> [...]
>
> Det beviser ligesom min påstand, at du ER fanget i en tidslomme.
> Det er den samme sang, spillet af manden der skrv den, som han mener den

Nej jeg tror somme tider der står et lille pigtrådshegn for at holde
solsortene ude fra jordbærrene, og det tør han ikke gå over, af frygt for at
rive bukserne

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-11 10:17

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Her er "Layla" helt akkustisk: http://www.youtube.com/watch?v=9_jpWumPnxc

Eneste plus er at den ikke støjer. den kan nok ikke ligefrem skræmme folk
væk. Det betyder dog bare ikke, at den dermed kan hente mig til. En god sang
skal
lede tankerne hen på noget med sol, sommer, blødhed, sukker, lagkage og
softice

> Her er den, som den er skrevet: http://www.youtube.com/watch?v=Th3ycKQV_4k

Det blev det ikke bedre af.
Her er et oldies-medley der signalerer sol, sommer, blødhed, sukker,
lagkage og softice - og musikken er varm og blød i lyden:
http://www.youtube.com/watch?v=642B5Mn7tTE&feature=related
Det er det der gør en sang lytte-venlig

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 10:36

meddelelse news:4e916671$0$282$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Eneste plus er at den ikke støjer. den kan nok ikke ligefrem skræmme folk
> væk. Det betyder dog bare ikke, at den dermed kan hente mig til.

Ups, den var skrevet om fra 4/4 til 2/4. Blev det for avanceret?

> En god sang skal lede tankerne hen på noget med sol, sommer, blødhed,
> sukker, lagkage og softice

Så tror da pokker du har så smal en musiksmag, hvis alt skal gennem dette
lallaglad-filter, før du kan holde ud at høre det.
Hvorfor må musik ikke afspejle hele livet? Glæde, sorg, ekstase,
frustration, vrede, dumhed, ondskab, kærlighed.....?

> Her er et oldies-medley der signalerer sol, sommer, blødhed, sukker,
> lagkage og softice - og musikken er varm og blød i lyden:
> [...]

Yikes.
Man har taget x antal sange, og kørt dem igennem et brulcreme-filter så de
blev totalt enslydende, og helt intetsigende.
Snak lige om steril lagerhal-lyd :(

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-11 17:51

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Uriah Heep lavede et medley over 50'er-klassikere, og var med til at give
> rock'n'roll hår på brystet:
> http://www.youtube.com/watch?v=gaT9Nq2Oqx8

Tak for alle indlægene. Det ser ikke ud til at 50-er-musik er i så høj en
kurs her i NG, så lad os afslutte nu efter et døgns penge.

Der er jo ikke noget til hinder for at man kan vinde stafetten 2 gange efter
hinanden , hvis man fortjenmer det. Vinderen bliver derfor Alex Linå, for
sit "Uriah Heep"-nummer. Her er de gamle sange genkendelige, omend de
lydmæssigt er lavet meget om.

Hilsen Åge

Da mange her tilsyneladende ikke kender 50-er-musik og ved hvordan det lyder
og ejheller kender de mange sangudøvere fra dengang, så lad os da slutte af
med en kavalkade for dem. Mange var måske heller ikke født dengang. He er
nogle kendte navne fra dengang og nogle af deres dejlige hits.

Den mest kendte var en sanger der hed

Elvis Presley: http://www.youtube.com/watch?v=ATDJ8VPJG5s&ob=av2n
Boddy Holly: http://www.youtube.com/watch?v=YwHrx0r0t2s&feature=related
Chuck Berry: http://www.youtube.com/watch?v=Y3haYAbqKjA&feature=related
Fats Domino: http://www.youtube.com/watch?v=bQQCPrwKzdo
Jerry Lee Lewis: http://www.youtube.com/watch?v=8yRdDnrB5kM
Little (Bette) Richard:
http://www.youtube.com/watch?v=ElwgN8ah4po&feature=related

Melvis: http://www.youtube.com/watch?v=SJP3Tjvvfoc (ikke fra dengang)

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 17:55

meddelelse news:4e91d0ec$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> efter hinanden , hvis man fortjenmer det. Vinderen bliver derfor Alex
> Linå, for sit "Uriah Heep"-nummer. Her er de gamle sange genkendelige,

Tak for den Åge, og jeg er glad for jeg bragte dig lidt nærmere distortion,
overdrive og compression med Uriah Heep :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-11 20:52

> Tak for den Åge, og jeg er glad for jeg bragte dig lidt nærmere
> distortion, overdrive og compression med Uriah Heep :)

Nu ved jeg ikke lige hvad distortion, overdrive og compression betyder, men
hvis jeg formoder rigtigt,
så har jeg altså altid været tæt på sådan noget.
HVIS, det altså er sådan noget her du mener:

Sweet: http://www.youtube.com/watch?v=qwbgGbEv2_Q&feature=related

Landskabet ligger bare sådan, at jeg med min extremt varierede musiksmag,
også kan lide sådan noget her: http://www.youtube.com/watch?v=FVTqrSKWnis
Tvivler alvorligt på at mange andre personer har en musiksmag der spreder
sig lige fra "Hellraiser" m. SWEET til
"Cykel-ræser" m. Quirin Weber. Sådan er det med min meget varierede
musiksmag.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-11 21:01

meddelelsen news:4e91fb75$0$297$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Landskabet ligger bare sådan, at jeg med min extremt varierede musiksmag,
> også kan lide sådan noget her: http://www.youtube.com/watch?v=FVTqrSKWnis

HOV! - jeg har vist ikke fået set alle de videooptagne IWS`er. Den her
udgave har jeg ikke set før. Sangen er godt nok blevet et stort hit,
med Tysklands nye "Toni", hvis man kan sige det sådan.
http://www.youtube.com/watch?v=Y5znEl9vP0M&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-10-11 21:19

On 09-10-2011 22:01, Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> udgave har jeg ikke set før. Sangen er godt nok blevet et stort hit,
> med Tysklands nye "Toni", hvis man kan sige det sådan.

157 hit på skoledrengen! Heraf er de 100 vel dine?

Henning

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 21:23

meddelelse news:4e91fb75$0$297$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

http://da.wikipedia.org/wiki/Distortion_%28effekt%29
http://da.wikipedia.org/wiki/Overdrive_%28musik%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_level_compression

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-10-11 21:28

On 09-10-2011 22:22, Alex Linaa wrote:
> "Åge Halldorsson"<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> [...]

Jeg er imponeret over din iver.
Men bedst som man tror at Åge er 'på vej op', så glider han alligevel
tilbage og ned i den sorte gryde igen. Ned blandt schlaggerne.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-11 21:35

"Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i meddelelsen

> så glider han alligevel tilbage og ned i den sorte gryde igen. Ned blandt
> schlaggerne.

...........fordi der er så dejligt og livligt. Se selv. Dejlig stemning.
Skønt og folkeligt
http://www.youtube.com/watch?v=EDSYlRBWKiY&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-10-11 21:38

On 09-10-2011 22:34, Åge Halldorsson wrote:

> ..........fordi der er så dejligt og livligt. Se selv. Dejlig stemning.
> Skønt og folkeligt
> http://www.youtube.com/watch?v=EDSYlRBWKiY&feature=related

Man har svært ved at finde en grimasse der kan passe, når man øjner hr.
Borg.

Henning. :-|

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 22:54

"Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er imponeret over din iver.
> Men bedst som man tror at Åge er 'på vej op', så glider han alligevel
> tilbage og ned i den sorte gryde igen. Ned blandt schlaggerne.

Sjovt du siger det, og staver det sådan.
Jeg kom til at kigge på DK4's beskrivelse af sig selv her:
http://www.dk4.dk/?p=plug-side-item;sysid=siteinfo

Citat: "...Ligesom det er her på dk4 du oplever alle de bedste
schlaggerkunstnere fra nær og fjern..."

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-10-11 23:00

On 09-10-2011 23:54, Alex Linaa wrote:

> Citat: "...Ligesom det er her på dk4 du oplever alle de bedste
> schlaggerkunstnere fra nær og fjern..."

Det er sikkert oprindelig startet som en stavefejl, men er egentlig
meget betegnende for genren.
Jeg har bevidst brugt det et par gange.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-10-11 08:20

> Det er sikkert oprindelig startet som en stavefejl, men er egentlig meget
> betegnende for genren.

Det var dæleme godt nok noget af en stavefejl. Huuu ha.
"schlaggerkunstnere". '

Forkert stavet:
Schlagger

Rigtigt stavet:
Slager

Jeg synes ikke engang det ligner. Hele tre bogstaver for meget. Både "c" og
"h" og "g". Milde Moses

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-10-11 23:01

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> [...]
> http://www.dk4.dk/?p=plug-side-item;sysid=siteinfo
>
> Citat: "...Ligesom det er her på dk4 du oplever alle de bedste

slagger ? .. er det ikke det der er tilbage når resten er brændt af ?

/thomas

Fra : Max

Dato : 09-10-11 23:09

Hej Thomas

> slagger ? .. er det ikke det der er tilbage når resten er brændt af ?

Jo, det er det der er tilbage på panden når man glemmer
bøfferne, og det er intet værd, men ikke til at slippe af med.

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-10-11 08:24

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> slagger ? .. er det ikke det der er tilbage når resten er brændt af ?

Du mener i overført betydning, ikke?
Altså når al det pop-larm ikke er der mere - når folk er blevet trætte af
larmen, så er der kun "slager" tilbage.
Slager som overlever.

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-10-11 08:28

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Du mener i overført betydning, ikke?
> Altså når al det pop-larm ikke er der mere - når folk er blevet trætte af

nej, omvendt ...

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-10-11 10:05

> nej, omvendt ...
>
> /thomas

Hehe - Nårhhh.....

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 10-10-11 05:52

> [...]
> Men bedst som man tror at Åge er 'på vej op', så glider han alligevel
> tilbage og ned i den sorte gryde igen. Ned blandt schlaggerne.

Man kan jo så diskutere, om det er Åge eller jer, der befinder sig i
slaggerdyngen

Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-10-11 08:07

On 10-10-2011 06:51, Eva Schmidt wrote:

> Man kan jo så diskutere, om det er Åge eller jer, der befinder sig i
> slaggerdyngen

Det gør Ågen.
Det er ham der bebor katte-schlaggerdyngen i LimFuren.

Læs også det link Linaa sendte her ovenfor.
Man må da gå ud fra, at DK4 ved hvad de 'taler om'.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-10-11 08:22

> [...]
>
> Læs også det link Linaa sendte her ovenfor.
> Man må da gå ud fra, at DK4 ved hvad de 'taler om'.

Det skal man nu ikke tage for givet. Det er ikke normalt indenfor
medieverdenen.

Hilsen Åge

Fra : Felix

Dato : 08-10-11 19:50

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in

> Men jeg takker for ‘ren. Nu skal vi delvis tilbagl‘ns i tiden. Vi skal
> nemlig finde GODE 50-ER-HIT men I NYE UDGAVER

Bruce Springsteen - Heartbreak Hotel:
http://www.youtube.com/watch?v=ARTNetvG_hs

Og så en traditional hvor oprindelsestidspunktet er ukendt. Den er dog
først blevet indspillet i 50'erne.
Thin Lizzy - Whiskey in the jar:
http://www.youtube.com/watch?v=TehFZ38kt6o

Felix

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-11 10:21

meddelelsen news:4e9074fb$0$300$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> nemlig finde GODE 50-ER-HIT men I NYE UDGAVER
> Sangsproget og om det er en oversættelse er ligegyldigt, bare det er sange

KOM SÅ - Tiden går - 50-er-sange i nye udgaver