Nyt album fra Disturbed d. 8. november, me~
Fra : Ukendt

Dato : 08-10-11 15:23

http://www.youtube.com/watch?v=jvAmUKgH7HI

/Alex

P.S. Åge og Eva, ikke lytte med. Det er LANGT udenfor jeres "comfort zone"
;)

Fra : Eva Schmidt

Dato : 08-10-11 16:45

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> http://www.youtube.com/watch?v=jvAmUKgH7HI
>
> /Alex
>
> P.S. Åge og Eva, ikke lytte med. Det er LANGT udenfor jeres "comfort zone"
> ;)

Jeg skulle have lyttet til dig Alex - men nygerrig som jeg er, skulle jeg da
lige høre, hvad det var.

Det bliver både første og sidste gang - jeg foretrækker musik og ikke
skærebrænderlarm.

mvh Eva

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-11 16:49

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skulle have lyttet til dig Alex - men nygerrig som jeg er, skulle jeg
> da lige høre, hvad det var.

Sig ikke du ikke var advaret.

> Det bliver både første og sidste gang - jeg foretrækker musik og ikke
> skærebrænderlarm.

Jamen alt afhænger af ørerne der lytter. Det country du lytter til, lyder
for mig som dej der bliver trykket ud af en bollesprøjte.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 08-10-11 17:26

> [...]
>
> Jamen alt afhænger af ørerne der lytter. Det country du lytter til, lyder
> for mig som dej der bliver trykket ud af en bollesprøjte.

Tjjja, det ødelægger da i det mindste ikke hørelsen

Eva

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-11 18:01

> Tjjja, det ødelægger da i det mindste ikke hørelsen

Jeg tror at du og Åge skulle få jer et kursus i at arbejde med
volumenknappen på jeres musikanlæg ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-11 19:42

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror at du og Åge skulle få jer et kursus i at arbejde med
> volumenknappen på jeres musikanlæg ;)

Altså Linå, når i nu kan lide larm, skal man da ikke skrue ned. Hvorfor gør
i det.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-11 20:11

meddelelse news:4e909988$0$300$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Altså Linå, når i nu kan lide larm, skal man da ikke skrue ned. Hvorfor
> gør i det.

Hvorfor gør I?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-11 20:21

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4e909988$0$300$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvorfor gør I?

Jeg hedder ikke "I".
Men hvorfor skulle jeg skruge ned - eller bruge høreværn HAHAHA! - Jeg
lytter jo ikke til vejarbejde, betonblandere, skrærebrændere eller
vinkelslibere.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-11 22:08

meddelelse news:4e90a282$0$296$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg hedder ikke "I".

Di og Eva er "I"

> Men hvorfor skulle jeg skruge ned - eller bruge høreværn HAHAHA! - Jeg
> lytter jo ikke til vejarbejde, betonblandere, skrærebrændere eller
> vinkelslibere.

Al lyd kan give høreskader. Det afhænger ikke af lydene, men af styrken.
Så den klamme støj fra EB-keyboards du lytter til, kan nemt sende en
trommehinde til drømmeland.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-11 17:27

> [...]
>
> Jamen alt afhænger af ørerne der lytter. Det country du lytter til, lyder
> for mig som dej der bliver trykket ud af en bollesprøjte.

Det giver dog ingen høreskade. Man skal ikke have høreværn på for at kunne
holde ud at lytte til det. HAHA. Det kender vi jo fra
Linå-Krutte-Pelle-musik.
Gnæk.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 08-10-11 16:52

Hej Eva

> Det bliver både første og sidste gang - jeg foretrækker musik og ikke
> skærebrænderlarm.

Jeg tror faktisk ikke du ville opdage et godt stykke musik selv
om det bed dig i røven.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-11 17:06

http://www.youtube.com/watch?v=Q-qLMRJ3aFs

Fra : Max

Dato : 09-10-11 00:18

Hej Alex

Ophavet til sætningen er egentlig her

Frank Zappa - Don't Eat That Yellow Snow
http://www.youtube.com/watch?v=CmVvgo1wxh4&feature=related

Max

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 08:42

> Ophavet til sætningen er egentlig her
>
> Frank Zappa - Don't Eat That Yellow Snow
> http://www.youtube.com/watch?v=CmVvgo1wxh4&feature=related

Nonook from the north! - Fed sang

Fra : Eva Schmidt

Dato : 08-10-11 17:25

> Hej Eva

> Jeg tror faktisk ikke du ville opdage et godt stykke musik selv
> [...]

Jo, jeg har skal masser af god musik - men skærebrænderlarm, der står jeg
af.

Men I kan da lytte til det alt det i vil - bare husk høreværnet

Eva

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-10-11 08:47

> Jo, jeg har skal masser af god musik - men skærebrænderlarm, der står jeg
> af.
>
> Men I kan da lytte til det alt det i vil - bare husk høreværnet
>
> Eva

Hej Eva

Det er ikke musikken her der skræmmer mig... For det er egentligt ganske
nydeligt spillet.. Der er rimeligt styr på instrumenter... Dog vil jeg sige,
Lordi klarer den side af sagen bedre, med det begrænsede kendskab jeg har
til begge... Men indholdet... Nej Gud fri mig vel... Man må da sige, deres
navn passer meget godt.

M.V.H....Benny..

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-10-11 08:51

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
> sige, Lordi klarer den side af sagen bedre, med det begrænsede kendskab
> jeg har til begge... Men indholdet... Nej Gud fri mig vel... Man må da

Jeg nåede aldrig så langt, at jeg fik hørt noget af teksten Benny - men ud
fra coveret at dømme, så kan jeg nok kun være glad for det.

mvh Eva

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-10-11 09:00

> Jeg nåede aldrig så langt, at jeg fik hørt noget af teksten Benny - men ud
> fra coveret at dømme, så kan jeg nok kun være glad for det.
>
> mvh Eva

Tja, du er ikke gået glip af noget... Det er vist nemmest at udtrykke sig
sådan ))

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 09:18

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg nåede aldrig så langt, at jeg fik hørt noget af teksten Benny - men ud
> fra coveret at dømme, så kan jeg nok kun være glad for det.

I har begge helt og aldelses misforstået sangen.
Den handler om de mørke frustrationer der opstår inden i en mand, der bliver
misbrugt og bedraget af sin kvinde:

http://www.sing365.com/music/lyric.nsf/Hell-lyrics-Disturbed/C4A97BA609023EFD482570EE0025C694

"I'll bring you Hell" svarer til på dansk at sige "Du skal få helvede at
føle"

Livet er ikke kun stokroser og evig kærlighed, og hvor er det dejligt at der
er nogen der har modet og talentet til at sætte de mørke sider vi alle har
(og får) i tekst og musik.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-10-11 10:15

> [...]
> der er nogen der har modet og talentet til at sætte de mørke sider vi alle

Denne ene sang, handler lidt om dette, men jeg tror nu du har misset
halvdelen... Men generelt for gruppen, er det et noget anderledes indhold...
Hvilket da også klart fremgår af kommentarerne...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 10:24

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Denne ene sang, handler lidt om dette, men jeg tror nu du har misset
> halvdelen...

Jamen så forklar mig da endelig den halvdel jeg ikke har forstået.

>Men generelt for gruppen, er det et noget anderledes indhold... Hvilket da
>også klart fremgår af kommentarerne...

"Another way to die", handler om hvordan vi smadrer jorden:
http://www.youtube.com/watch?v=HwELajFteTo&ob=av2e
"Inside the fire" handler om selvmord, og tager kraftigt afstand:
http://www.youtube.com/watch?v=rxujAPhxlo0&ob=av3e (Lyt til indledningen!)

Så hvad der er generelt for gruppen ved jeg nok alligevel mere om end dig.
Prøv at se igennem retorikken for at forvisse dig om, at Disturbed altid har
en afstand til de mørke sider de synger om.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-10-11 11:02

> [...]
> Prøv at se igennem retorikken for at forvisse dig om, at Disturbed altid
> har en afstand til de mørke sider de synger om.

Det er vist stadig for tidligt, at prøve at forklare dig det...

Jamen de skal da først ind til mig, før jeg kan gennemskue retorikken.. Det
opnår de da ikke, ved straks at frastøde mig.

Det er muligt du har et point der, skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed.
Men i givet fald, har jeg da ikke misforstået dem mere, end deres egne Fans,
som åbenbart helt deler mit synspunkt... Bortset fra, de gør det med
glæde...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 11:15

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Det er vist stadig for tidligt, at prøve at forklare dig det...

Jamen så kom igen når du får tænkt dig så meget om, at du kan formidle dit
budskab.

> Jamen de skal da først ind til mig, før jeg kan gennemskue retorikken..
> Det opnår de da ikke, ved straks at frastøde mig.

Det er jo en del af pakken. Ryk op i folks inderste mørke sider, og udstil
dem.

> [...]
> Men i givet fald, har jeg da ikke misforstået dem mere, end deres egne
> Fans, som åbenbart helt deler mit synspunkt... Bortset fra, de gør det med

Det må du gerne understøtte med nogle eksempler. Jeg har læst kommetarerne
til "Hell" igennem, og 90% handler om hvad albummet indeholder af sange.
Det nærmeste jeg kommer, er kommentaren: "Sure are alot of dumb questions
and statements on? here from so called disturbed fans.", men de såkaldte
"Dumb statements" er vist blevet slettet af moderatoren.
Så hvad bygger du det på?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-10-11 07:16

> Jamen så kom igen når du får tænkt dig så meget om, at du kan formidle dit
> budskab.

Se det at formidle budkskabet er ikke problemet... Problemet vil være, at få
dig til at indse det.. Og skulle det lykkes, ville næste problem være, at få
dig til at indrømme det.

> Det er jo en del af pakken. Ryk op i folks inderste mørke sider, og udstil
> dem.

Ja det er da nok ikke lige det, du opnår på den måde... Selv at tage afstand
fra alt hvad man gør... Det virker en anelse fjollet på mig...

> [...]
> and statements on? here from so called disturbed fans.", men de såkaldte
> "Dumb statements" er vist blevet slettet af moderatoren.

Well That's the music i wan't played at my funeral, while i beat the crab
out of Jesus... Jeg ved ikke, hvordan det lyder for dig, men for mig, siger
det alt.

Men altså så igen, det passer jo meget godt med mine erfaringer... Folk er
kommet for at diskutere Rock, men af uforklarlige årsager, er vi altid endt
ovre i gammelt Dansk Top... Som alle ellers elsker at hade...

Det vil sige, Disturbed er af samme støbning, de vil gerne være i gården,
men ikke lege med dem der bor der.... Eller Hvad ? Siden de tager afstand
fra alt.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-11 07:24

> Se det at formidle budkskabet er ikke problemet... Problemet vil være, at
> få dig til at indse det.. Og skulle det lykkes, ville næste problem være,
> at få dig til at indrømme det.

I enhver dårlig kommunikation, ligger fejlen altid hos afsenderen. Så hvis
du ikke kan, så er det da fair nok.

> Ja det er da nok ikke lige det, du opnår på den måde... Selv at tage
> afstand fra alt hvad man gør... Det virker en anelse fjollet på mig...

Du har ikke læst teksterne kan eg se.

> Well That's the music i wan't played at my funeral, while i beat the crab
> out of Jesus... Jeg ved ikke, hvordan det lyder for dig, men for mig,
> siger det alt.

Det er den eneste morbide kommentar i det hele taget, og det får du så til
:"Fansene er enige med mig"?

> [...]
> men ikke lege med dem der bor der.... Eller Hvad ? Siden de tager afstand

Det er ikke meget der tyder på du fatter hvad Disturbed er, og hvilket
univers de skaber.
Mon du forstår Cliff Richard da han skrev "Devil Woman"? Jeg tror det ikke

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-10-11 08:26

> [...]
> univers de skaber.
> Mon du forstår Cliff Richard da han skrev "Devil Woman"? Jeg tror det ikke

Det var da dem, der skabte universet omkring dem, ikke mig... Så hvis du
syntes jeg drager hurtige beslutninger, så lagde de da selv grunden...
Skulle de så være så uheldige, at lige netop en af deres fans var afsporet,
og det lige netop var ham jeg fik kig på.... Læst teksterne, Nej for pokker
da, det er noget af et arbejde du forventer man skal gøre, bare for at lytte
til et link....

Men du har ret, jeg forstår ikke Cliff Richard, da han skrev " Devil Woman "
Men det tror jeg nu heller ikke Cliff Richard gjorde, for han har ikke
skrevet den. Det har til gengæld C.Holmes & T. Britten... Men Cliff fik et
rimeligt pænt hit med den i 1975

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 11:33

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Det er muligt du har et point der, skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed.

Lad os tage den voldsomste de har lavet: "The Animal", som ved første
øjekast godt kunne lyde og se ud som rendyrket satanisme:
http://www.youtube.com/watch?v=dwxUgefMStM&ob=av2e

Sangen har 2 aspekter.

1. Den er inspireret af film som "Underworld", hvor varulven:
transformationen fra menneske til dyr og den magt det giver, tages under
behandling. Men kan også se den som en holdning til alle de voldsspil og
film vore unge mennesker æder råt, smasket lige op i fjæset på dem.

2. Den er skrevet lige efter David Drainmanns kæreste begik selvmord. Det er
hans tanker i den sværeste tid i hans liv, som kom ud i en frustreret sang,
i stedet for i endnu et selvmord.

Hvis du har tiden og energien til at lære lidt om drivkraften bag Disturbed,
så se denne dokumentar:

http://www.youtube.com/watch?v=H3nZCrtC5ME
http://www.youtube.com/watch?v=sqn4ICXZzw0&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=NcTb1gs1GCg&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=mi_Z6m7gQps

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-10-11 07:29

> [...]
> sang, i stedet for i endnu et selvmord.
>
> Hvis du har tiden og energien til at lære lidt om drivkraften bag

Nej altså Alex... Hvis du virkeligt mener at gruppen spiller musik, som
Claus Hjorth Frederiksen snakker økonomi, så kan det ved grød være det
samme. Så er det sgu godt det samme, at de starter elegant med at frastøde
folk... Hvis man så bagefter, skal se en helvedes række film igennem, for at
få bare lidt mening i sagen, for så til sidst, at skulle sætte sig indgående
ind i gruppens privatliv, for at få bare lidt forståelse for deres musik...
Så er det sgu lige før det begynder at blive ret indlysene, hvorfor hun
begik selvmord....

Det giver lige som ny næring til Shocking Blue's gamle sang... Never marry a
railroad man.

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-10-11 08:16

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.inv> wrote:

> [...]
> Så er det sgu lige før det begynder at blive ret indlysene, hvorfor hun

Som i al anden kunst så hjælper det at lave sit hjemmearbejde.

Kan du kun kapere musik hvor alt bliver serveret på et sølvfad med
indbygget brugervejledning ?

/thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-10-11 08:37

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Som i al anden kunst så hjælper det at lave sit hjemmearbejde.
>
> Kan du kun kapere musik hvor alt bliver serveret på et sølvfad med
> indbygget brugervejledning ?
>
> /thomas

Nej da, hvad får dig da på de tanker ?

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-10-11 11:42

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-10-11 12:08

> [...]

Oh, Så du mener man skal tage en ny studentereksamen, hver gang man følger
et tilfældigt link til Youtube, eller hvad ????

Det er helt i orden, at folk der vil dyrke en gruppe, sætter sig ind i
alverden, omkring denne gruppe, men lad være med at forvente, at alle gør
det, bare fordi de fulgte et tilfældigt link.... Så kunne jeg da virkeligt
få nok at gøre... Lige nu er jeg i færd med at lytte til et 5 dobbelt album,
med udelukkende nærmest ukendte kunstnere, som alle hver især har doneret
det nummer på pladen, til Læger uden grænser... I alt 86 numre, med lige så
mange kunstnere... Det vil da lige godt blive noget af et arbejde... Bare
det at finde frem til, hvor alle kommer fra, vil være lidt af en opgave...
Men jeg går ud fra, at de fleste, nærmest ønsker man skal tage kontakt,
siden de har vedlagt hjemmesider og emailadresse... Så et eller andet sted,
håber de vel alle.

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-10-11 13:00

> [...]

> siden de har vedlagt hjemmesider og emailadresse... Så et eller andet sted,

Det kommer jo også meget an på hvorfor du lytter til musik og hvad du
vil have ud af det. Hvis du bare skal have noget i baggrunden så er det
jo strengt taget lige meget hvad de synger ... eller om det giver
mening, eller hvad en given akkord progression betyder ...

I sidste ende bestemmer du jo selv hvad musikken betyder for dig ... men
jeg har mere respekt for en kunstner som har tænkt sig om og ikke bare
lavet noget "der lød godt" eller "som nok skal sælge"

/thomas

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-11 13:36

> I sidste ende bestemmer du jo selv hvad musikken betyder for dig ... men
> jeg har mere respekt for en kunstner som har tænkt sig om og ikke bare
> lavet noget "der lød godt" eller "som nok skal sælge"

Kunne ikke være mere enig.
Kunst skal have holdning, ellers er det jo bare makværk. At nogle så
misforstår holdningen, er noget man må tage med.
Gad vide hvor mange fortolkninger eller førstehåndsindtryk Picasso's
"Guernica" eller Edvard Munchs "Skriget" har fostret?
Ingen af dem er vel helt forkerte, men kunstnerne har nok ikke haft dem alle
i baghovedet da de lavede billederne. Derfor er det godt at fordybe sig i
noget man ikke umiddelbart forstår, hvad enten det er musik eller malerier.
Ellers bliver verden så overfladsik.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-10-11 10:23

> [...]
> jeg har mere respekt for en kunstner som har tænkt sig om og ikke bare
> lavet noget "der lød godt" eller "som nok skal sælge"

Hvad er det, du prøver på at sige... Du har altså tabt mig... Hvis ikke en
kunstner sælger, eller selv betaler alle omkostninger... Så får han da godt
nok sit bøvl med sit næste album... Er det noget, der næppe regnes for en
salgsvare, er det igen tvivlsomt, om han udkommer overhovedet... Så kan han
for den sags skyld, tænke alt det han vil... Laver han ikke nogle ordentlige
sange, skulle han måske overveje at skrive en bog i stedet...

Er der noget han gerne vil fortælle, så må han jo skrive en ordentlig sang,
hvor han kan fortælle det i... Der foruden, er der vel ikke mange kunstnere,
der ikke tænker sig om... Forskellen er nok bare, at de måske ikke altid har
samme publikum...

Så når alt kommer til alt, er Suppe / Steg & Is musikeren nok den vigtigste
af dem alle sammen, og egentligt den der har tænkt sig mest om... Til
gengæld er han så heldig, at han kan glemme alt om KUNST, den eneste kunst
han skal kunne, er at underholde stort set alle alderstrin...

Så hvem jeg er musikalsk... Aner det ikke, men jeg tager ikke større sko på,
end jeg kan fylde ud

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-11 08:30

> [...]

> at få bare lidt mening i sagen, for så til sidst, at skulle sætte sig
> indgående ind i gruppens privatliv, for at få bare lidt forståelse for

Vorherre bevares. Det der er oplagt for de fleste ved bare at lytte og se,
forsøgte jeg at bibringe dig der tilsyneladende ikke er aktiv på alle
receptorer. Men selv der er der ikke hul igennem. Jeg opgiver (igen)

> Så er det sgu lige før det begynder at blive ret indlysene, hvorfor hun
> begik selvmord....

Få din hjerne undersøgt Benny, du mangler klart et socialt aspekt, og evnen
til at se hvornår du krydser en linje der ikke skal krydses.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-10-11 08:44

> [...]
>
> Få din hjerne undersøgt Benny, du mangler klart et socialt aspekt, og
> evnen til at se hvornår du krydser en linje der ikke skal krydses.

Altså sådan helt ærligt Alex... Hvis du syntes jeg er taktløs, så vend lige
tilbage... Det var dig der bragte hende på banen, og også dig selv, der
satte navne på...
Når du gør det, må det vel være for, at det er et argument, jeg skal
bruge... Så lad være med at kritisere mig, når jeg gør brug af de redskaber
du selv udstyrer mig med. Og selv har taget i anvendelse...

M.V.H....Benny..

Fra : P. Petersen

Dato : 09-10-11 12:35

"Benny Mortensen" skrev i meddelelsen

> [...]

til begge... Men indholdet... Nej Gud fri mig vel... Man må da sige, deres

Nej Benny.
Lyt efter igen . Det klarer Lordi ikke bedre. :)))

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 13:33

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Nej Benny.
> Lyt efter igen . Det klarer Lordi ikke bedre. :)))

Ups, den så jeg ikke.
Nej, Lordi når ikke Disturbed til sokkeholderne, hverken musikalsk, eller
som individuelle musikere.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-10-11 07:33

> [...]
>
> M.V.H....Benny..
>
> Nej Benny.
> Lyt efter igen . Det klarer Lordi ikke bedre. :)))

Det undrer mig, at ingen af jer fangede den... De har en ting, som Disturbed
sikkert ville ønske de havde...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-11 17:33

> Hej Eva

> Jeg tror faktisk ikke du ville opdage et godt stykke musik selv
> om det bed dig i røven.

"bed hende i røven?" - Øhh.... Det er nok fordi hun ikke lytter til
LORTE-musik.

MEGA-GNÆK

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-11 17:30

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Det bliver både første og sidste gang - jeg foretrækker musik og ikke
> skærebrænderlarm.
>
> mvh Eva

Skærebrændermusik. Er det sån noget her?:
http://www.youtube.com/watch?v=0PLakeoJS08

Kender du forresten det her pop-music-hit med
The Vinkelslibers:
http://www.youtube.com/watch?v=IsIN_Lvb2Vo&feature=related

Dejlig musik i Linå-Krutte-Pelles ører

Hilsen Åge

Fra : P. Petersen

Dato : 08-10-11 18:08

"Åge Halldorsson" skrev i meddelelsen

> [...]

Skærebrændermusik. Er det sån noget her?:
http://www.youtube.com/watch?v=0PLakeoJS08

Kender du forresten det her pop-music-hit med

Ja, Alex' link til Disturbed er dejlig musik.
Og som Alex har påpeget kan du jo også lide god musik. Peter Gabriel.
Hvad med det her. Suspekt.
http://www.youtube.com/watch?v=_FuYXOIpHYw&feature=related
Fedt nyt album.
Men nok ikke noget for Eva.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-11 18:21

Eva Schmidt <safeni@gfnet.dk> wrote:

> [...]
> lige høre, hvad det var.
>
> Det bliver både første og sidste gang - jeg foretrækker musik og ikke

Se du havde chancen for at lade det ligge, hvorfor så alligevel komme
med en nedlandene kommentar ?

/thomas

Fra : P. Petersen

Dato : 08-10-11 17:59

"Alex Linaa" skrev i meddelelsen

http://www.youtube.com/watch?v=jvAmUKgH7HI

/Alex

P.S. Åge og Eva, ikke lytte med. Det er LANGT udenfor jeres "comfort zone"
;)

Ja, det bliver fedt.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-11 19:48

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> /Alex
>
> P.S. Åge og Eva, ikke lytte med. Det er LANGT udenfor jeres "comfort zone"

Hvorfor lytter i ikke bare til et vejarbejde ?

Her er et hit i vil kunne lide. http://www.youtube.com/watch?v=H8eoP4cq-aY

Hilsen Åge

Fra : P. Petersen

Dato : 11-10-11 20:31

[...]

Til dem, der kunne være interesserede.

http://www.disturbed1.com/product/lost-children?eml=20111011/disturbed/street/lostchildrenb-sides/bodytextsite/sitestore

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-10-11 06:38

> Til dem, der kunne være interesserede.

> [...]

Nu må vi ikke glemme Krutte-Pelle-Linåmusikken. Vi skal være varierede.
Til dem dette link med dejlig musik for dem.

Her er er en sang til dem.
http://www.youtube.com/watch?v=XkCmNG9Y0kM&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-10-11 07:12

On 12-10-2011 07:37, Åge Halldorsson wrote:

> Her er er en sang til dem.
> http://www.youtube.com/watch?v=XkCmNG9Y0kM&feature=related

Denne musik kender jeg godt, ensartet og triviel. Men hvor er Hansi's
stemme blevet af.
Er dette udelukkende et instrumentalnummer?

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-10-11 15:15

"Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Er dette udelukkende et instrumentalnummer?
>
> Henning

Aner det ikke. Det er noget fra P3

tror jeg

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-10-11 15:24

On 12-10-2011 16:14, Åge Halldorsson wrote:

> Aner det ikke. Det er noget fra P3
> tror jeg

Jeg synes at du plejer at hævde, at der ikke spilles tysk tv-schlagger
på P3.
Er dette en undtagelse?

Henning.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 12-10-11 15:56

> Jeg synes at du plejer at hævde, at der ikke spilles tysk tv-schlagger på
> P3.
> Er dette en undtagelse?
>
> Henning.

Det er jo ikke tysk schlager - men Henning slagger, der ligger forskellen

Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-10-11 16:16

> "Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er jo ikke tysk schlager - men Henning slagger, der ligger forskellen
>

> Eva

HIHI Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-10-11 17:53

On 12-10-2011 16:56, Eva Schmidt wrote:

> Det er jo ikke tysk schlager - men Henning slagger, der ligger
> forskellen

Så må jeg da hellere præsentere dig for en ægte slager, en af de
italienske klassikere.

Efter at Clara Jaione havde sunget dette nummer engang i fortiden,
inspirerede nummeret til en humoristisk italiensk film over sangen og
sangens tema, "man skal ikke kaste benzin på bålet".

http://www.youtube.com/watch?v=KdugY-q53jk

Se det her er et nummer med musik og en historie, i modsætning til hr.
Ågens evindelige "traversang" fra 1918, med hans tre spjættende
skoletøser på en brandbil, eller "gymnastiksangen" med Ågens mimiker.

Henning.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 12-10-11 19:14

> [...]
> Ågens evindelige "traversang" fra 1918, med hans tre spjættende skoletøser
> på en brandbil, eller "gymnastiksangen" med Ågens mimiker.

Ja, du har ret - det er en ægte slagger

Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-10-11 19:42

> Ja, du har ret - det er en ægte slagger
>
> Eva

Hehe. Henning-slagger fra tip-oldefars tid.
Der er noget med Henning og de tip-oldeforældre
samtidig med at han vil have et teenager-ungt publikum.

Henningen er en sjov en

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-10-11 20:20

On 12-10-2011 20:14, Eva Schmidt wrote:

> Ja, du har ret - det er en ægte slagger

Der er netop blevet udgivet en række nye schlager-CD'er i Tyskland.
Hvorfor har Åge ikke gjort opmærksom på dem?

Men der udkom også andre CD'er, og også en ny single, "Viva la Vida",
med gruppen "In Extremo".
Gruppen har en spændende og komplet koncert fra i år, på Tuben:
http://www.youtube.com/watch?v=61OVKJ8A-KQ

Fat Ågen, koncerten er god at holde i hånd til.
En meget melodisk og anti-hansi'sk koncert.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-10-11 21:05

> Gruppen har en spændende og komplet koncert fra i år, på Tuben:
> http://www.youtube.com/watch?v=61OVKJ8A-KQ

Nårhhh. Vi troede lige at Henningen sendte os tilbage til tiptip-olfars tid

Hiolsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-10-11 21:24

On 12-10-2011 22:05, Åge Halldorsson wrote:

> Nårhhh. Vi troede lige at Henningen sendte os tilbage til tiptip-olfars tid

Nej da. Jeg kan godt lide musik for et aldersmæssigt blandet publikum.
Musik der rammer og rører alle.

Pensionistmusikken det står dig og dine "tv-stars" for. Navne som
Hinterseer, Borg og Silbereisen, samt børnehave og skolebørn,
sidstnævnte er jo så nuttede.

Her er et italiensk nummer mere.
Rudy Rotta med sit band i et Beatles cover.
Coverversioner er ofte et problem, men når det som her 'ligger' tilpas
langt væk fra originalen, så synes jeg at der er acceptabelt.
"Come Together":

http://www.youtube.com/watch?v=DuMS8E7Rg54

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-10-11 19:43

"Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Se det her er et nummer med musik og en historie,

Så skal vi nok tilbage til tip-oldefars tid.

Gætter jeg rigtigt?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-11 07:27

"Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ågens evindelige "traversang" fra 1918, med hans tre spjættende skoletøser
> på en brandbil, eller "gymnastiksangen" med Ågens mimiker.

Nå nu starter den sang igen... Så tror jeg, jeg går ud og lukker hønsene ud

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-10-11 08:46

On 13-10-2011 08:27, Benny Mortensen wrote:

> Nå nu starter den sang igen... Så tror jeg, jeg går ud og lukker hønsene ud

Du er en af dem der ofte er kritisk over for andres indlæg.
Hvad med selv at prøve at starte nogle tråde op, og vise nogle gode og
beskrivende musikeksempler, på den måde du synes er 'den rigtige måde'?

Jeg, og måske også andre, og måske også Åge, kunne så lære hvordan det
skal gøres rigtigt.
Hvad med at foregå som et godt eksempel, i stedet for at sidde og brumme
i baggrunden?

Et nummer til dig og Åge (forhåbentlig ikke for avanceret), "Jeg er så
glad i dag":
http://www.youtube.com/watch?v=BdkqJ0bMIl4

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-10-11 10:09

> [...]
> baggrunden?
>
> Et nummer til dig og Åge (forhåbentlig ikke for avanceret), "Jeg er så

Hej Henning

Hvorfor i alverden skulle jeg dog det.... ?

Du begynder med din Mimer... Nå ja, så er det sgu da tiden, at gå ud og
lukke hønsene ud, for hvilken interesse skulle jag have i at sidde og læse
om det. Alt det du henviser til der, har været traditionel Tysk TV Kultur, i
alle de år jeg kan huske Tysk TV... Og da det fortrinsvis er der, Åge henter
sine links fra, så er det lige som helt naturligt at bevægelser ikke passer
sammen med lyden.... John Wayne siger også Hände Hoch, og ikke Hands up...
Men derfor er der vist ikke nogen, der har mistænkt John Wayne for at være
Tysker. Og lige som din bemærkning, har dette heller intet med musik at
gøre... Og det behøver derfor, ikke noget link.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-10-11 08:44

meddelelse news:4e9527ab$0$304$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Nu må vi ikke glemme Krutte-Pelle-Linåmusikken. Vi skal være varierede.
> Til dem dette link med dejlig musik for dem.

Den lyder godt Åge, men de er for dyre... De kan fås lige så gode, og
billigere..

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-11 12:48

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Til dem, der kunne være interesserede.
>
> http://www.disturbed1.com/product/lost-children?eml=20111011/disturbed/street/lostchildrenb-sides/bodytextsite/sitestore

Nice, thnx.

Tjek lige denne her ud: http://www.youtube.com/watch?v=3hph771Ogds
Så kan jeg også holde ud at høre på Tommy Seebach

Fra : P. Petersen

Dato : 13-10-11 16:30

> [...]

Tjek lige denne her ud: http://www.youtube.com/watch?v=3hph771Ogds
Så kan jeg også holde ud at høre på Tommy Seebach

:))) Dejlig kombination.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-10-11 20:40

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> "P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

Nej

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-11 20:57

meddelelse news:4e973e9e$0$288$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nej

Hvorfor svarer du så? Du interesserer dig jo ikke for musik, kun alpelarm

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-10-11 21:00

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4e973e9e$0$288$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvorfor svarer du så? Du interesserer dig jo ikke for musik, kun alpelarm

Den gælder jo begge veje ... ik' ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-11 22:37

> Den gælder jo begge veje ... ik' ?

Jep. Ingen schlagere i tråde om metal, og ingen metal i tråde om schlagere.
Så ligger begge vejene fint og parallelt.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-10-11 22:38

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Jep. Ingen schlagere i tråde om metal, og ingen metal i tråde om schlagere.
> Så ligger begge vejene fint og parallelt.

Moral er godt, dobelt moral er dobbelt så godt :)

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-11 22:49

> Moral er godt, dobelt moral er dobbelt så godt :)

Som du jo nok lige burde understøtte med nogle eksempler, da det ellers nemt
kunne forveksles med forblommede ord :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-10-11 21:15

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4e973e9e$0$288$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvorfor svarer du så? Du interesserer dig jo ikke for musik, kun alpelarm

Der kommer dejlig "alpelarm" lørdag aften. Vi kan glæde os til Florians
FESTE DER VOLKLSMUSIK.
Skal vi derfor ikke lige høre et ordentligt stykke musik, hvor Flori
synger med Norbert Riers datter. Norberth er jo ham fra "Alpe"-orkesteret
"Kastelruther Spatzen".
En skøn sang: http://www.youtube.com/watch?v=85QMZ0e-Ens

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-10-11 21:48

meddelelsen news:4e9746d5$0$303$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Norbert Riers datter.

...............men alle han 4 børn synger dejlig slager. Her er de alle 4 med
et fantastisk nummer:
http://www.youtube.com/watch?v=C1TOOTFzkxw&feature=related

Skøn musik, i stedet for det djævle-larm. Pjatte-larm

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 13-10-11 22:42

meddelelsen news:4e974e71$0$276$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=C1TOOTFzkxw&feature=related
>
> Skøn musik, i stedet for det djævle-larm. Pjatte-larm

Der er da ikke meget "godaw" i det nummer ?

Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-10-11 05:44

> Der er da ikke meget "godaw" i det nummer ?

Hvor mangler godaw"`et ? - Jeg synes da der er masser af "godaw" i den, på
en stille måde.

Hilsen Åge