Milde Moses - Kandis nr. 1 i eet hug
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-11 12:28

Milde Moses. Kandis nr. 1 i første hug.

Det går voldsomt til.
http://www.hitlisterne.dk/

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 08-10-11 12:34

meddelelsen news:4e9033d9$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Milde Moses. Kandis nr. 1 i første hug.
>
> Det går voldsomt til.
> http://www.hitlisterne.dk/
>
> Hilsen Åge

Nu har du ødelagt dagen for en hel masse Åge

mvh Eva

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-11 12:40

Eva Schmidt <safeni@gfnet.dk> wrote:

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
> meddelelsen news:4e9033d9$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nu har du ødelagt dagen for en hel masse Åge

Det ved jeg nu ikke ... Machine Head nr. 10, Mastodon nr. 11 ... viser
bare at der er plads til begge dele ..

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-11 12:42

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Det ved jeg nu ikke ... Machine Head nr. 10, Mastodon nr. 11 ... viser
> bare at der er plads til begge dele ..

Ja, der skal også være plads til skærebrændere og vinkelslibere og sån

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-11 13:23

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Det ved jeg nu ikke ... Machine Head nr. 10, Mastodon nr. 11 ... viser
> bare at der er plads til begge dele ..

Og Hatesphere længere nede, så en hitliste der har plads til både dansktop
og metal, imellem alt det andet mainstream-pop, må siges at være ret bred.
Det kan vist ikke ødelægge nogens dag at der er bredde i musikken, men det
kan selvfølgelig få os til at trække overbærende på smilebåndet, at det
anses for en nyhed at Kandis sælger cd'er i Danmark ;)

Det jeg mest lagde mærke til var nr. 3, nemlig Beth Hart og Joe Bonamassa's
nye album, hvor de fortolker gamle bluesklassikere. Køb det hvis I har et
hjerte for blues, det er pænt godt skruet sammen :)

Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-11 13:56

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> men det kan selvfølgelig få os til at trække overbærende på smilebåndet,
> at det anses for en nyhed at Kandis sælger cd'er i Danmark ;)

Det kan man måske godt sige, når nu tysk slager er så fremhersekende i disse
år.
Men det jo ikke være tysk slager det hele. Der er jo også nogen til det
danske slager-værk.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-11 14:11

meddelelse news:4e90486f$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det kan man måske godt sige, når nu tysk slager er så fremhersekende i
> disse år.

2 ud af 40 kan vist ikke siges at være ret fremherskende, men selvfølgelig
en framgang fra nul ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-11 12:40

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Nu har du ødelagt dagen for en hel masse Åge
>
> mvh Eva

Ja, der ikke så populre påp Linås pladehylde.
I hvert fald ikke før de får næsering på og kæde om halsen og sån
noget.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-11 12:38

meddelelsen news:4e9033d9$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Den tyske bølge har virkelig fået tag i danskerne, så KANDIS er nu begyndt
at synge på tysk. Som de udtaler "Folk er mere mainded for tysk slager end
tidligere".

Den her sang synger de på tysk. Den er knaldhamrende:
http://www.youtube.com/watch?v=Of4vnz8gTW8&feature=related

De har også oversat tyske sange til dansk.

Tysk slager er blevet rigtigt "trendy" og bredt anerkendt her i landet. Det
er dejligt.
Der er jo faktisk heller ingen der rynker på næsen af det længere. Det
var der nogen der gjorde tidligere

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-11 16:46

meddelelse news:4e903623$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> De har også oversat tyske sange til dansk.

Det har man altså gjort i årevis, og kaldt det dansktop, ifald det skulle
have forbigået din opmærksomhed.

Originalen: http://www.youtube.com/watch?v=22rBoqhcMxM
Kopien: http://www.youtube.com/watch?v=x7NyE-6TjZQ

Fra den allerførste dansktop.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-11 17:24

> [...]
> meddelelse news:4e903623$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det har man altså gjort i årevis, og kaldt det dansktop, ifald det skulle

Det er så ikke helt korrekt hvad du skriver. I hvert fald ikke hvis du
mener, at det er foregået i en uafbrudt periode. Det er fejlagtigt, hvis det
altså
er det du mener. Man oversatte stribevis af tyske slagerhit til dansk i
60-erne og 70-erne, da tysk slager var meget populært i Danmark. Herefter
var der stilstand i næsten 30 år.

Først efter at tysk slager har genopnået sin tidligere kæmpe popularitet i
Danmark gennem de sidste par år, er der igen gang i oversættelserne af de
dejlig tyske slagerhit.

Vi husker nok "Eien stern" der blev til "Det er dit navn" og så kørte det
ellers derudaf. Yerligere synger danskere nu igen på tysk, lige som Dorthe
og Gitte gjorde i 60-erne og 70-erne.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-10-11 09:55

meddelelse news:4e907930$0$300$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> ellers derudaf. Yerligere synger danskere nu igen på tysk, lige som Dorthe

Uh, det afhænger meget af resten af samfundet... F.eks førhen, var der
nærmest kun 5 personer, der skrev Danske tekster til udenlandske sange... Så
for at Dansktoppen ikke skulle lyde som en reklamesøjle for samme, indførte
man pseudonymer, således alle 5 hver især, kunne bruge op til 7 forskellige
pseudonymer. Og det samme kunne sådan set siges om det andet... Der blev
oversat mangen en Tysk sang, men først efter den havde hittet på Engelsk...
Nu er det så blevet mere moderne, at hente sangene direkte fra Tyskland,
uden at vente på, de hitter i England først...

Det er så vidt jeg lige kan se, den største forskel i dag, fra førhen.... At
Tysk musik gled lidt i baggrunden, tror jeg hovedsageligt er Danmarks
radio's værk...
Samt måske det, at musikbutikkerne / selskaberne glemte bredden, og satsede
på et meget smallere publikum... Og du kan jo se, de skulle jo helt ned på
knæ, før de atter tænkte på bredden... Det kan godt være at Main Stream ikke
er så flot, men det er nu engang der, der ligger flest penge... Og de styrer
jo som bekendt alt.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-11 10:23

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Samt måske det, at musikbutikkerne / selskaberne glemte bredden, og
> satsede på et meget smallere publikum... Og du kan jo se, de skulle jo
> helt ned på knæ, før de atter tænkte på bredden...

Ja, man har godt nok satset meget på en smal pop-genre. Det er lidt
underligt.

Hilsen åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-10-11 17:16

meddelelsen news:4e903623$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Den her sang synger de på tysk. Den er knaldhamrende:
> http://www.youtube.com/watch?v=Of4vnz8gTW8&feature=related

Her fandt jeg samme sang, med "Monica Morell"
http://www.youtube.com/watch?v=X31Mjleely0&NR=1

Den er sørme god, altså.

Her er den i den udgave vi kender, med Diana Sorbello:
http://www.youtube.com/watch?v=xmUAtwLAqPc&feature=related

Ja, jeg ved heller ikke hvilken der er bedst. Det kunne jo egentlig også
være KANDIS-udgaven. Men det er jo nok Dianas udgave,
der er mest knæhøj karse og brfed ymer

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-10-11 17:25

On 15-10-2011 18:16, Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> Ja, jeg ved heller ikke hvilken der er bedst. Det kunne jo egentlig også
> være KANDIS-udgaven. Men det er jo nok Dianas udgave,

Et fint og avanceret klaver og guitarspil.

Hvis man ser bort fra de strategisk rigtigt placerede blå ungersvende,
så får man mange gode klip af et engageret publikum. (De sædvanlige på 60+).
Du har ret, det er musik der rykker...

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-10-11 17:56

"Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvis man ser bort fra de strategisk rigtigt placerede blå ungersvende, så
> får man mange gode klip af et engageret publikum. (De sædvanlige på 60+).

Du må leve med at samfundet består af blandede aldersklasser. Du kan ikke
leve blandt ene af dine teenagere.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-10-11 18:17

On 15-10-2011 18:56, Åge Halldorsson wrote:

> Du må leve med at samfundet består af blandede aldersklasser. Du kan
> ikke leve blandt ene af dine teenagere.

Det er dig der konstant præsenterer småbørn som du kalder solister.
Åh, den slags er så nuttede og noget der går rent ind, på
aldersdomshjemmene.
Det er ikke længe siden at du floadede med links til den 6 gamle Sissi
fra schlagerland, og præsenterede hende som det helt store vidunder.

Hvorfor vil du konsekvent have trukket tysk schlager helt ned på bunden?
Hvad med at begynde at linke til nogle numre som er for alle?

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-10-11 20:28

> [...]
>
> Hvorfor vil du konsekvent have trukket tysk schlager helt ned på bunden?
> Hvad med at begynde at linke til nogle numre som er for alle?

Jeg synes da jeg præsenterer et blandet udbud aldersmæssigt. Hansi
Hinterseer er vist 55 år og Sissi er 7 år.
Lige som du konsekvent boycotter pensionister og fikserer på teenagere,
boycotter jeg hverken pensionist-sangere eller børnestjerner.

Hansi: http://www.youtube.com/watch?v=uuwewH-rEkQ

Sissi: http://www.youtube.com/watch?v=LZOtlmnZcbQ&feature=related

Ved ikke hvorfor een bestemt aldersklasse skulle boycottes angående musik
???

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 15-10-11 21:16

> Ved ikke hvorfor een bestemt aldersklasse skulle boycottes angående musik
> ???
>
> Hilsen Åge

Henning foretrækker vist dem, der var unge omkring 1. verdenskrig (eller
endnu før)

Jeg har lige købt en CD med Andrea Jürgens - hun er nu ikke så ringe.
Hun startede også som barn - men synger da vist endnu.

http://www.youtube.com/watch?v=fAkSvLz-PuA

http://www.youtube.com/watch?v=PErLtiwVY44&feature=related

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-10-11 21:32

> Jeg har lige købt en CD med Andrea Jürgens - hun er nu ikke så ringe.
> Hun startede også som barn - men synger da vist endnu.

Ja, hun synger endnu. Hendes turneplan er udfyldt til og med december. De
slagersangere bliver ved længe. Der er altid kunder i butikken.

Her er et nummer fra i år. det siger "godaw".
http://www.youtube.com/watch?v=BMsz2ONjGf0&feature=related¨

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 16-10-11 14:59

> Jeg har lige købt en CD med Andrea Jürgens - hun er nu ikke så ringe.
> Hun startede også som barn - men synger da vist endnu.

Enig! Hun er rigtig god, og jo hun synger da stadigvæk. Her en forholdsvis
ny sang med hende: http://www.youtube.com/watch?v=uL1wH1hz-u0.

Og så en rigtig smuk sang med hende:
http://www.youtube.com/watch?v=omYY0BDydzE

John

Fra : Hauge

Dato : 08-10-11 12:41

Den 08-10-2011 13:28, Åge Halldorsson skrev:
> Milde Moses. Kandis nr. 1 i første hug.

Undrede mig over at det tog så lang tid for dig at skrive det indlæg,
det stod på DR-updates rullefilløjs i går.

Mvh Hauge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-10-11 09:09

meddelelse news:4e9033d9$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Milde Moses. Kandis nr. 1 i første hug.
>
> Det går voldsomt til.
> http://www.hitlisterne.dk/
>
> Hilsen Åge

Jeg har godt nok ikke hørt andet end få strofer derfra, men det jeg har
hørt, var da godt.. Så hvorfor ikke... Og selvfølgelig er der jo så også
det, at de jo stadig har Danmarks største Fanklub, så de er vel altid sikret
en god start... Men jeg tror faktisk den er god.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-11 09:53

> [...]

> det, at de jo stadig har Danmarks største Fanklub, så de er vel altid
> sikret en god start... Men jeg tror faktisk den er god.

DÅRLIG SCORE TIL KANDIS 14
Jeg har smuglyttet lidt på numrene og mener at det er en af deres dårligste
cd-er. Nogle af numrene får 10 point, mens andre kun får 1 point. Der er
meget med den
der skingre og skærende tom-fabrikshals-agtige-lyd i mange af sangene.

Man kan lytte til sangene her.

Jeg giver 10 point (toppoint) til nr. 7, 8, 10, 14 og 16. (Sidstnævnte er
den sang hvor de synger på prøjsisk)

Jeg giver 1 point (budpoint) til nr. 2, 3, 5, 6, 9 og 12

resten af sangene ligger lidt under middel.

Samlet score for cd-en som helhed, hvor 10 er bedst og 0 er dårligst er:
KANDIS 14: 5,9 point.

Det er ikke godt. Ret sansynligt ikke nok til at jeg vil investere i cd-en.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-10-11 10:08

meddelelse news:4e9160d6$0$297$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> KANDIS 14: 5,9 point.
>
> Det er ikke godt. Ret sansynligt ikke nok til at jeg vil investere i

Hej Åge...

Hvornår har du mødt et album, som var lutter 10 points numre... Mange store
artister, har udgivet albums, hvor der kun var 1 suverænt nummer.. Men en
ting vil du nok lære, hen af vejen... Nogle dage, er det nummer 3 der er en
10'er... Men andre dage, er det nummer 5, som du i dag, kun giver 0 point..
For at give et godt Eksempel... Suzy udkom for mange år siden, med singlen "
Johnny loves me "... Pragtfuldt nummer... Ingen lagde mærke til B siden "
When ever my love passes me by "... I dag, syntes jeg den er bedre end A
siden... Bare på en helt anden måde... Den vinder aldrig indpas hos en, der
kun er til fest og farver... Så med intet mindre end 5 numre til
topkarakter... Så må det være et helt suverænt album...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-11 10:28

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Hvornår har du mødt et album, som var lutter 10 points numre...

Husker ikke præsis hvornår, men det drejer sig om KIM OG HALLO´s cd-er.
Her synes jeg næsten altid jeg kan give toppoint til samtlige numre.

> Så må det være et helt suverænt album...

Johh... et suverent dårligt album

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-11 10:25

meddelelsen news:4e9160d6$0$297$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Man kan lytte til sangene her.

Kan man det? - NÅ! - Så skal man sateme da lytte godt efter.

Nej, her kan man lytte til til SUKKER 14:
http://yousee.musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/34/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewalbum&albumid=97650851