Foto
IBM760 5420
Teil 3020
nul stille Olympus E-500
Fra : JbP

Dato : 08-10-11 11:34

Kan man nul stille Olympus E-500, som det var fra fabrikken siden
kan ikke finde det i manualen

Jørgen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-10-11 13:10

On 2011-10-08 12:33:54 +0200, JbP <JbP@mail.x> said:

> Kan man nul stille Olympus E-500, som det var fra fabrikken siden
> kan ikke finde det i manualen

Tag batteriet ud og lad det ligge i nogle dage, og når det har glemt
datoen og hvad klokken er, så vil jeg tro, at du også kan gå fra, at
det har glemt alle andre indstillinger.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : JbP

Dato : 08-10-11 14:24

Den 08-10-2011 14:10, Niels Riis Ebbesen skrev:

> Tag batteriet ud og lad det ligge i nogle dage, og når det har glemt
> datoen og hvad klokken er, så vil jeg tro, at du også kan gå fra, at det
> har glemt alle andre indstillinger.

tak for hjælpen

Jørgen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 08-10-11 15:30

On 08-10-2011 14:10, Niels Riis Ebbesen wrote:

> Tag batteriet ud og lad det ligge i nogle dage, og når det har glemt
> datoen og hvad klokken er, så vil jeg tro, at du også kan gå fra, at det
> har glemt alle andre indstillinger.

Jeg kender ikke omtalte kamera, men på en del kameraer er der et
specielt ur-batteri, der overtager, når man tager det store batteri ud,
og her hjælper det ikke...

Bo //

Fra : emjeppesen

Dato : 08-10-11 15:43

Bo Bjerre skrev:

>Jeg kender ikke omtalte kamera, men på en del kameraer er der et
>specielt ur-batteri, der overtager, når man tager det store batteri ud,
>og her hjælper det ikke...

Oolympus E-500 taber ikke indstillingerne, bare fordi man tager
batteriet ud.

Hilsen emj

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-10-11 16:15

On 2011-10-08 16:42:36 +0200, emjeppesen <emj@> said:

> Oolympus E-500 taber ikke indstillingerne, bare fordi man tager
> batteriet ud.

Alle kameraer er naturligvis konstrueret sådan, at man kan skifte
batteri uden at tabe indstillingerne, men hvis der ikke er et specielt
batteri til det formål, så husker kameraet ved hjælp af noget strøm der
er gemt i en kondensator, og den kan højst levere strøm i nogle få dage.

Fra : Max

Dato : 08-10-11 16:46

Hej Niels

> [...]
> batteri til det formål, så husker kameraet ved hjælp af noget strøm
> der er gemt i en kondensator, og den kan højst levere strøm i nogle

Der findes også systemer der skriver indstillinger i en non-volatile
hukommelse, så kan kameraet huske indstillingerne i årevis uden strøm.

Max

Fra : emjeppesen

Dato : 08-10-11 13:41

JbP skrev:

>Kan man nul stille Olympus E-500, som det var fra fabrikken siden
>kan ikke finde det i manualen

Prøv side 118 i manualen

Hilsen emj

Fra : JbP

Dato : 08-10-11 14:25

Den 08-10-2011 14:41, emjeppesen skrev:

> Prøv side 118 i manualen
>
> Hilsen emj
der står ikke nogen om det på side 118 i den Danske manual

ellers tak

Jørgen

Fra : emjeppesen

Dato : 08-10-11 15:14

JbP skrev:

>der står ikke nogen om det på side 118 i den Danske manual
>
>ellers tak

Den danske plejer at være en tro kopi af den engelske, men så
brug den engelske. Det er tegnet og fortalt så enhver kan forstå
det.
Manualen ligger som pdf-fil på den medfølgende cd

Side 118 kan du hente her
http://dl.dropbox.com/u/12835483/Udklip.JPG

Hilsen emj

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-10-11 20:43

JbP wrote:
> Kan man nul stille Olympus E-500, som det var fra fabrikken siden
> kan ikke finde det i manualen

Det skulle man kunne. - Hvis jeg husker ret, ligger det i menuen inder
'Setup' og så skulle det være en af de sidste punkter. Svjh. er det en
tre-delt menu, hvor du skal skifte mellem tre menuer i samme hovedmenu
med joypad'ens højre knap. Og så skal du rulle ned til 'Reset'. - Så'n
har det ihvertfald været på de to Olympus, jeg har haft...

mvh. Erik Richard