Følgende er skrevet af Leon Hulstrøm:
> Hej alle,
>
> Fruen skal med på vandet, så slut med powerboats og Hobiecat.
> Jeg skal lige sige, at hun kun har være med på badeture og aldrig været under
> sejl.
> Desværre følte hun sig ikke helt tryg ved hastigheden på en Dragonfly 920E,
> så nu har vi handlet en fin lille FIRST 29 med VP2002 og fast aksel.
> God størrelse til os to og mister hun gnisten, så kan jeg sejle den alene.
> Den er fuld brugbar, men som den perfektionist jeg er, så får den nok hele
> turen over de næste par år.
>
> VP2002 er en gammel saltvandskølet hund med ~1700 timer på bagen.
> Den kører perfekt, ser fin og velholdt ud, og der syner ingen faresignaler.
> Gearet er på et tidspunkt skiftet, sikkert grundet flexplade-problemet.
>
> Normalt får jeg allergiske reaktioner over sv-kølet motorer, men man kan jo
> ikke vinde hver gang :-/
>
> Mit spørgsmål er om der nogle finurligheder og nice-to-know ting vedr. sådan
> en ældre VP2002 ?
> Jeg er med på at den ikke har forvarmer og meget-kold-start er bedst med
> varmblæser i indsuget og ether er no-go.
> Der skrives lidt om nogle pakninger og o-ringe på kølvandsrør !! jeg blev
> ikke lige klog på om det kun var på fv-kølet motorer !
>
> Mvh
> Leon
Hej Leon
Tillykke med skiv'et endnu engang.
Får du problemer, skal vi nok finde ud af det.
Fritz Motormand klarer, ja, motoren.
Rene "Fru Nielsen" og Kasper "Kylle" klarer stående- og løbende rig og
sejl.
Jeg "A Lot'en" hjælper gerne med det elektriske og instrumenter.
Ulla "Slørhalen" står for logistikken og provianten i land.
Winnie & Vinnie skal bare holde sig lækre på terrassen og assistere
Ulla.
Og du, "Krumme" Leon, du skal bare kigge på, som du vist plejer.
Tja... Det må være den foreløbige arbejdsfordeling, når der opstår
problemer/opgaver.
Endnu engang tillykke med skiv'et
Jeg glæder mig allerede nu, til at vi skal vise Jer de dejligste sider
af Danmark fra sø siden.
Husk et godt anker.
Hilsen Per A Lot
Helmsman 35