Må jeg godt lige minde om........
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-10-11 08:19

At på denne årstid er det obligatorisk at anvende tågelys både for og
bag. Især når vejbanen er våd.

At lade sommerdækkene blive på, fordi de er de bedst egnede når
temperaturen i jordhøjde ligger på ca. 0 grader.

At når der er så mange mørketimer som der er på denne årstid, kører
man naturligvis altid med fjernlys på motorvejen.

At hvis man holder en høj hastighed når der ligger sne og is på vejen,
så vil varmen der udvikles fra dækkene få dem til at smelte igennem
islaget og således have direkte kontakt til bar asfalt.

At det er ligemeget om dækkene er smalle eller brede, man skal bare
køre hurtigt.

At jo mere stort og tungt tøj man ifører sig når man skal køre bil,
des nemmere bliver det naturligvis at bevæge kroppen for at holde sig
orienteret i trafikken.

At vinterberedskabet på vores veje aldrig har været højere, så når du
som lovet henter datteren på disco-dasco kl. lårt om natten, så er det
bare fuld hane så du kan komme hjem i seng igen.

At tomgangskørsel er noget bravt svineri, så derfor er det bedst at
skrabe alle vinduerne på bilen, før man finder ud af at den ikke vil
starte.

At følge vejrudviklingen på alle tilgængelige elektroniske apparater
under kørslen i ekstremt vinterføre naturligvis er en pligt. Hvor
mange gange har man ikke hørt om bilister der har overhørt alle
advarslerne om at al udkørsel frarådes. Der er alligevel ikke nogen
anden trafik at tage hensyn til.

At man ikke nødvendigvis skal lade sig råde og vejlede af tilfældige
debattører i dette forum ang. vinterkørsel. Det kan godt være skrevet
blot fordi han synes der sker for lidt.

Have phun.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-10-11 08:55

Den 08-10-2011 09:19, folmer@rasmussen.dk skrev:
> [...]
> At man ikke nødvendigvis skal lade sig råde og vejlede af tilfældige
> debattører i dette forum ang. vinterkørsel. Det kan godt være skrevet

(Har de ikke snart fundet en ny tulipantraktor til dig? Du har for meget
tid.)

Fra : Leo Jensen

Dato : 08-10-11 02:42

On 8 Okt., 09:19, fol...@rasmussen.dk wrote:
> [...]
>
> At man ikke nødvendigvis skal lade sig råde og vejlede af tilfældige
> debattører i dette forum ang. vinterkørsel. Det kan godt være skrevet

Du glemte vist kun, at en enkelt forlygte faktisk giver nøjagtig lige
så meget lys som to, så man behøves ikke skifte pærer før begge er
sprunget.

MVH Leo

Fra : Leif

Dato : 08-10-11 10:32

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Du glemte vist kun, at en enkelt forlygte faktisk giver nøjagtig lige
så meget lys som to, så man behøves ikke skifte pærer før begge er

At af erfaring ved vi alle at sneen udmærker sig ved at være så
refekterende, at en folygte pære er nok.

At der heller ingen grund til at bruge polaroidsolbriller til at fjerne
generende lysreflekser, for alle de andre kan heller ikke se
noget for solen.

At der ingen grund er til at tænde fjernlyset, når du har solen
i ryggen, for de andre er alligevel blændet af sollyset.

God weekend
Leif

Fra : Christian Stidsen

Dato : 08-10-11 12:58

> At det er ligemeget om dækkene er smalle eller brede, man skal bare
> køre hurtigt.

Jeg holder mig til motorcyklen. Den har slidbane helt ud på kanten af
dækkene, så der bliver ved at være vejgreb helt ned til styret rammer sneen

- og desuden har den bredere bagdæk end bilen...

Christian

Fra : Per H. Kristensen

Dato : 09-10-11 15:30

"Christian Stidsen" skrev i meddelelsen

> [...]

dækkene, så der bliver ved at være vejgreb helt ned til styret rammer sneen

- og desuden har den bredere bagdæk end bilen...
===

Altså ekstrem nedlægningsvinkel. Se her: :)

http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=2554

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 08-10-11 21:21

On Sat, 08 Oct 2011 09:19:02 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>
>At man ikke nødvendigvis skal lade sig råde og vejlede af tilfældige
>debattører i dette forum ang. vinterkørsel. Det kan godt være skrevet

Have phun - hvad slags have er det?
Og så glemmer du jo, at hvis man er lidt bange for at køre lige så
stærkt som alle de andre er det sikrest at ligge i midterbanen på en
3-sporet motorvej. Vi sætter alle pris på ham med 40 i midtersporet,
når alle andre kører 110. Dem i yderbanen får prøvet bremser af og dem
til højre får prøvet dækkenes evne til at dreje af. )

Fra : Armand

Dato : 09-10-11 13:02

Den 08-10-2011 09:19, folmer@rasmussen.dk skrev:

> At på denne årstid er det obligatorisk at..........
>
> når der er så mange mørketimer som der er på denne årstid, kører
> man naturligvis altid med fjernlys på motorvejen.

Jup!
Fuldstændig i FDM's ånd omkring bremselængde ved 110-130 VS nærlysets
rækkevidde.

Men jeg er godt klar over at især dine kolleger, der ellers sidder en
tand højere i den modkørendes lyskegle, keder sig så bravt under
udførelsen af deres arbejde at det er til god adspredelse at en
modkørende lægger op til en lille lyskrig!

--
Armand.

Fra : Mcwm

Dato : 09-10-11 20:48

Den 09-10-2011 14:01, Armand skrev:
> [...]
> udførelsen af deres arbejde at det er til god adspredelse at en
> modkørende lægger op til en lille lyskrig

Det er ikke nødvendigvis en lyskrig. Det er nok at to der kender
hinanden - det ses ofte sen nat på sydmotorvejen - bare lige skal sige
Hej hej på en næsten tøsefjantet måde. Så er det bare bad luck at vi
andre ikke kan se en klap, flere kilometer efter.

Venligst
Mcwm

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-10-11 20:54

Mcwm <me@home.invalid> writes:

> [...]
> Hej hej på en næsten tøsefjantet måde. Så er det bare bad luck at vi
> andre ikke kan se en klap, flere kilometer efter.

Det kan forebygges ved at køre med gode solbriller på.

Fra : Mcwm

Dato : 09-10-11 21:02

Den 09-10-2011 21:54, Thorbjørn Ravn Andersen, 20111009 skrev:
> Det kan forebygges ved at køre med gode solbriller på
Så er det ulig nemmere blot at lukke øjnene. Så kan man da få en lur med
det samme og være frisk, når man ankommer til destinationen.

Venligst
Mcwm

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-10-11 21:53

Den 09-10-2011 22:02, Mcwm skrev:
> Så er det ulig nemmere blot at lukke øjnene. Så kan man da få en lur med
> det samme og være frisk, når man ankommer til destinationen.

Mener du ikke: 'detentionen'?

--
Uffe Bærentsen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 10-10-11 00:27

Uffe Bærentsen frembragte:
> Mener du ikke: 'detentionen'?

That was a good one!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mcwm

Dato : 10-10-11 00:38

Den 10-10-2011 01:26, Hans Paulin (6310) skrev:
> Uffe Bærentsen frembragte:
>
> That was a good one!
Faktisk en fængslende oplevelse!

Venligst
Mcwm

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-10-11 22:52

Mcwm <me@home.invalid> writes:

> Så er det ulig nemmere blot at lukke øjnene. Så kan man da få en lur
> med det samme og være frisk, når man ankommer til destinationen.

Det kan stadig blænde. Kombinationen lukkede øjne og solbriller skulle
dog dække selv de værste halogenpærer.

Fra : Mcwm

Dato : 09-10-11 23:55

Den 09-10-2011 23:52, Thorbjørn Ravn Andersen, 20111009 skrev:
> Det kan stadig blænde. Kombinationen lukkede øjne og solbriller skulle
> dog dække selv de værste halogenpærer
Jeg er lykkeligvis halvblind. Blot endnu en af mine forcer i trafikken.

Venligst
Mcwm