Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Software, fra Canon EOS350D til pc.
Fra : Herman Persson

Dato : 07-10-11 15:46

Hej guppe.

Jeg har anskaffet mig en pc med windows 7, og kan ikke finde ud af, hvad
jeg har brug for af program for at få fotos fra kamera til pc.
På Canons hjemmeside er der masser af muligheder, men det fremgår ikke
helt tydeligt, hvad jeg har brug for.
Manualen har lange afsnit om fotos til print. Men er forbløffende
kortfattet mht. mit problem.
Kan nogen hjælpe?

Hilsen Herman.

Fra : Preben

Dato : 07-10-11 16:00

Den 07.10.2011 kl. 16:46 skrev Herman Persson <Hr.Mand@mail.dk>:

> [...]
> helt tydeligt, hvad jeg har brug for.
> Manualen har lange afsnit om fotos til print. Men er forbløffende

Jeg tager bare SD-kortet ud af kameraet (EOS 450D)og sætter det i PC'en.
Der følger også software med kameraet. Det kan du installere og derefter
tilslutte kameraet til PC'en med det USB kabel, der også fulgte med
kameraet.

--
mvh/Preben

Fra : Pico

Dato : 07-10-11 16:43

Den 07-10-2011 17:00, Preben skrev:

> [...]
> Der følger også software med kameraet. Det kan du installere og derefter
> tilslutte kameraet til PC'en med det USB kabel, der også fulgte med

Har du ikke et slot der passer til kortet i PC'en vil jeg anbefale dig
at købe en kortlæser, de koster ikke ret meget. Så kan du som Preben
skriver overføre billederne via Stifinder eller tilsvarende program. Du
slipper så for at skulle installere noget til kammeret.

--
MVH
Pico

Fra : Herman Persson

Dato : 07-10-11 16:43

> [...]
> Der følger også software med kameraet. Det kan du installere og derefter
> tilslutte kameraet til PC'en med det USB kabel, der også fulgte med

Der er ikke nogen kortlæser i pc'en.
CD'en, der fulgte med kameraet er bortkommet.

Mit Canon G7 fungerer perfekt med pc'en. USB kabel i begge steder, tænde
kamera, og så kan fotos overføres til pc.
Når jeg gør det samme med EOS350D, sker der ikke noget. Heller ikke når
jeg i kameraets menu går ind i noget, der ca. hedder 'overfør til pc.

Så altså...jeg vil helst downloade det relevante program.

Hilsen Herman.

Fra : Jan Strægaard

Dato : 07-10-11 17:11

On 07-10-2011 17:43, Herman Persson wrote:

> [...]
> Når jeg gør det samme med EOS350D, sker der ikke noget. Heller ikke når
> jeg i kameraets menu går ind i noget, der ca. hedder 'overfør til pc.

Jeg har opgivet at bruge sw til 350D og købte en billig kortlæser. Det
sw, der fulgte med er vist ikke kompatibel med Vista/Windows 7. Det, der
følger med de nyeste modeller, er.

Mvh
Jan

Fra : Pico

Dato : 07-10-11 21:11

Den 07-10-2011 17:43, Herman Persson skrev:

> [...]
> jeg i kameraets menu går ind i noget, der ca. hedder 'overfør til pc.
>
> Så altså...jeg vil helst downloade det relevante program.

Jeg har begge CD'erne der hørere til 350D, hvor i landet bor du ?
Evt. kan jeg brænde nogle kopier ti dig og sende hvis du vil betale
udgifterne. Prøv evt at skrive, mail er valid. Jeg ved ikke om de dur
til Win7, der står de passer til XP og OS får XP.

--
MVH
Pico

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-10-11 00:22

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> udgifterne. Prøv evt at skrive, mail er valid. Jeg ved ikke om de dur til
> Win7, der står de passer til XP og OS får XP.

Her kan man downloade diverse opdateringer til win 7, hvoraf flere kræver at
man har installeret fra den originale skive først.
http://www.canon.dk/Support/Consumer_Products/products/cameras/Digital_SLR/EOS_350D.aspx?type=download&page=1

Kurt

Fra : Preben

Dato : 07-10-11 17:56

Den 07.10.2011 kl. 17:43 skrev Herman Persson <Hr.Mand@mail.dk>:

> Så altså...jeg vil helst downloade det relevante program.

Det kan ikke lade sig gøre, kun opdateringer som kræver, at originalen er
installeret.

--
mvh/Preben

Fra : Kurd

Dato : 07-10-11 19:04

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
news.v2zqmzhuqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...
> [...]

> Så altså...jeg vil helst downloade det relevante program.

Det kan ikke lade sig gøre, kun opdateringer som kræver, at originalen er

Eller at en Canon-originalskive/kopi ligger i cd-drevet.

Fra : nbdk.dk

Dato : 10-10-11 16:16

On 07-10-2011 18:55, Preben wrote:

> Det kan ikke lade sig gøre, kun opdateringer som kræver, at originalen
> er installeret.

Forkert, de programmer man kan hente ser om der er skrevet visse nøgler
i reg databasen, er der der, installeres updateringen (som er en fuld
install), så nej programmet man henter en opdatering til behøver IKKE at
være installeret.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Grethe Hoff

Dato : 09-10-11 13:39

"Herman Persson" <Hr.Mand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> helt tydeligt, hvad jeg har brug for.
> Manualen har lange afsnit om fotos til print. Men er forbløffende

Se om ikke Picasa løser dit problem. Det er gratis.
Ellers er Bibble er godt betalt program.
Begge leser Canon.
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Herman Persson

Dato : 16-10-11 08:21

Tak til jer alle for jeres gode råd - og især til Pico for tilbuddet om
at sende kopier af CD'er.

Jeg indlæste den CD, der fulgte med mit Canon G7, registrerede EOS 350D
på Canon's hjemmeside (hvilket nok ikke har haft nogen effekt),
downloadede både de relevante opdateringer til Digital Photo
Professionel og EOS Utility. Og nu virker det.

Manualen er ikke helt gennemtænkt, for kameraet skal stilles på noget i
retning af overfør til print - overfør til pc virker ikke.

Hilsen Herman.