næsten ikke mere hukommelse på xperia mini~
Fra : j.val

Dato : 06-10-11 06:50

Der er under 10% ledig plads på telefonens hukommelse.
Et lille ikon i øverste venstre hjørne fortæller dette.

Hvordan får jeg skaffet mere plads igen?

jv

Fra : Erling

Dato : 06-10-11 08:13

Den 06-10-2011 07:50, j.val skrev:
> Der er under 10% ledig plads på telefonens hukommelse.
> Et lille ikon i øverste venstre hjørne fortæller dette.
>
> Hvordan får jeg skaffet mere plads igen?
>
> jv

Er det den interne hukommelse?
Hvis det er tilfældet, så brug PC-companion
til at kikke i de forskellige mapper du har.
Det kan jo være der ligger musik, fotos m.v.,
som du i stedet kan overflytte til dit micro
sd-kort der så vidt jeg husker, er på 2 gb.
Hvis det ikke er nok, kan du købe et større,
f.eks. 8 eller 16 gb - de er ret billige efterhånden.
mvh
Erling

Fra : j.val

Dato : 06-10-11 08:33

"Erling" <gamleozzie@virkerikke.eu> wrote in message

> Er det den interne hukommelse?
> Hvis det er tilfældet, så brug PC-companion
> til at kikke i de forskellige mapper du har.

Ja, det er den interne hukommelse.
Jeg synes bare ikke jeg via PC-companion kan se andet end hvad der er på
SD-kortet.
Det er ikke lykkedes mig at få adgang til selve telefonens interne
hukommelse.

Fra : Erling

Dato : 06-10-11 09:12

Den 06-10-2011 09:33, j.val skrev:
> [...]
> SD-kortet.
> Det er ikke lykkedes mig at få adgang til selve telefonens interne

Det kan jeg godt se man ikke kan. Jeg har en Xperia mini, men det er
sikkert det samme.
Jeg har en applikation på min tlf., der hedder Astro.
Med den kan du se alt på telefonen - hvis du ikke har den, kan den
hentes i Android marked.
Men pas på du ikke kommer til at slette noget, der ikke skal slettes -
kik efter billeder/fotos/videoer, lydfiler (dine egne).
Hvis du finder dem, kan du (vistnok) flytte dem til sdkortet -
jeg har ikke selv nogen filer jeg kan prøve med.
/Erling

Fra : j.val

Dato : 06-10-11 10:57

> [...]
> Hvis du finder dem, kan du (vistnok) flytte dem til sdkortet -
> jeg har ikke selv nogen filer jeg kan prøve med.

Astro har jeg også, men også her synes jeg kun at kunne se indhold på SD
kortet.

Fra : Erling

Dato : 06-10-11 12:19

Den 06-10-2011 11:56, j.val skrev:

> Astro har jeg også, men også her synes jeg kun at kunne se indhold på SD
> kortet.

Ja, men du trykker på "up" øverst, så får du indholdet af selve telefonen.
/erling

Fra : CK®

Dato : 06-10-11 13:04

Den 06-10-2011 13:18, Erling skrev:

> Ja, men du trykker på "up" øverst, så får du indholdet af selve telefonen.
> /erling

Alternativt kan du hente 'App 2 SD' på Markedet,
det kan flytte de apps, som understøtter det, over på SD-kortet.
Jeg har en Desire, som konstant løber tør for intern hukommelse
(møgirriterende), og 'App 2 SD' er uundværlig.

Jeg har Pro-udgaven, den kan osse rydde cachen.
Jeg ved ikke om den gratis udgave kan.

Claus

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-10-11 01:03

CK® forklarede den 06-10-2011:
> Alternativt kan du hente 'App 2 SD' på Markedet

Tror den er væk :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivar

Dato : 06-10-11 22:13

j.val skrev:

> Hvordan får jeg skaffet mere plads igen?

Hvilken version af Android er der på din X10?
Hvis det er version 2.2 (eller senere) kan du flytte
programmer over på kortet. Er det en ældre version, må
du slette nogle programmer, for at få mere plads.

Ivar Magnusson

--
Måske bliver vinteren ikke så streng, som man kunne frygte. De første
dage i oktober lunede godt efter en trist sommer.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-10-11 01:05

Ivar har bragt dette til os:
> Er det en ældre version, må
> du slette nogle programmer, for at få mere plads.

Har jeg lige gjort; det hjalp (på fejl: ingen lyd når man fik en sms)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : j.val

Dato : 07-10-11 06:53

> Hvilken version af Android er der på din X10?
> Hvis det er version 2.2 (eller senere) kan du flytte
> programmer over på kortet. Er det en ældre version, må
> du slette nogle programmer, for at få mere plads.

Det er 2.2.

Men hvordan flytter jeg programmer?

Fra : CK®

Dato : 07-10-11 07:34

Den 07-10-2011 07:52, j.val skrev:

> Det er 2.2.
>
> Men hvordan flytter jeg programmer?

Menu -> Indstillinger -> Programmer ->
Administrer Programmer

Her kan du markere hvert enkelt program/app
og hvis app'en er flytbar, kan du trykke på knappen
"Flyt til SD-kort".
Hvis app'en ikke er flytbar er denne knap nedtonet.

Du kan også afinstallere apps og rydde data og cache.

Kig på det, det kan godt betale sig.

Claus

Fra : j.val

Dato : 07-10-11 13:37

> [...]
> "Flyt til SD-kort".
> Hvis app'en ikke er flytbar er denne knap nedtonet.
>
> Du kan også afinstallere apps og rydde data og cache.

Det er så kun 2.1 jeg har.
Kan ikke se nogen knapper som indikerer at en app er flytbar.
Har slettet Norton Utilities. Det er åbenbart den der langsomt fylder
hukommelsen op.