en kateglad dommer, tror jeg
Fra : Allan G

Dato : 06-10-11 11:26

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1633984.ece

Se lige her,
Hvis der er nogen til at læse med.

Det må da værer en dommer der selv har kat

Mvh Allan

Fra : Mcwm

Dato : 06-10-11 15:59

Den 06-10-2011 12:25, Allan G skrev:
> Det må da værer en dommer der selv har kat
Subsidiært en Boliviansk kone

Venligst
Mcwm

Fra : Allan G

Dato : 07-10-11 18:45

"Mcwm" <me@home.invalid> skrev i en meddelelse
> Subsidiært en Boliviansk kone
>
> Venligst
> Mcwm

Om ikke andet er det en sjov historie.

Jeg tror ikke mine katte ville savne mig så meget at det gik ud over deres
livskvalitet, godt nok kan de finde på at vente indenfor på at jeg kommer
hjem, men når jeg så er hjemme, ja så løber de ud i haven,

Så har de selvfølgelig også fået styr på hvor jeg er.

Mvh Allan

Fra : Mcwm

Dato : 08-10-11 01:14

Den 07-10-2011 19:45, Allan G skrev:
> Så har de selvfølgelig også fået styr på hvor jeg er
Lettere omskrevet; Det ved føden er sikret, lad os pjatte derude

Venligst
Mcwm

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 09-10-11 08:03

> [...]
> hjem, men når jeg så er hjemme, ja så løber de ud i haven,
>
> Så har de selvfølgelig også fået styr på hvor jeg er.

Ja, de holder meget øje med, hvad deres mennesker laver. Også selvom det
nogle gange lader som om de er ligeglade.

Det er smukt at en dommer tager udgangspunkt i livskvalitet og
anerkender katte som levende væsener og ikke bare ting.

Jeg har ofte stillet spørgsmålet om, hvad der gør et menneskeliv mere
bevaringsværdigt og værdifuldt end et katteliv, men endnu ikke fundet
nogen, der kan svare. Mennesker og katte er beslægtede med
centralnervesystem og evnen til at opleve verden og have følelser og
kunne kommunikere med andre levende væsener.
Forskellene er ikke ubetinget til menneskenes fordel. F.eks. er vi
mennesker tilbøjelige til at leve så meget i en evig stræben efter
fremtidig lykke, at vi ikke formår at nyde nuet.
Vi kan udtrykke os i abstrakt sprog om, hvordan vi gerne vil opfinde nye
systemer, der passer til vores verdensopfattelse.
Kattene er direkte modsatte. De forstår at nyde livet lige nu og
bekymrer sig ikke i dag for, om priser stiger eller falder i morgen.

Hvordan måler man liv?
Fortjener f.eks. et afstumpet og egoistisk menneskes liv mere respekt
end en klog, følsom og venlig kat?
Det synes jeg ikke.

Hvis der var en Nobel-pris for menneskelighed, så ville jeg måske
foreslå dommeren.

Bjarne

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-10-11 22:26

In news:4e91473d$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Bjarne S Nielsen <bruger@eksempel.dk.invalid> typed:

> [...]
> end en klog, følsom og venlig kat?
> Det synes jeg ikke.
>
> Hvis der var en Nobel-pris for menneskelighed, så ville jeg måske

Tak for det Bjarne. Det kunne jeg ihvertfald ikke have udtrykt bedre. Katte
er simpelthen de vidunderligste skabninger at være venner med.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Heidi

Dato : 08-10-11 21:05

> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1633984.ece

Hmm...lidt underligt, men da egentligt dejligt befriende at vide der tages
hensyn til menneskers følelser i udvisningssager.
Personligt mener jeg måske det er lige i overkanten, men da dejligt for
katten og dens ejere at de kan blive sammen :)

--
Venlig hilsen Heidi
http://tullebo.dk