Hvem kan reparere min printer?
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 05-10-11 09:47

Hej

Jeg har forsøgt at søge på google for at finde et værksted der kan
reparere min printer, men jeg synes kun jeg får firmaer frem der gør det
i firmaaftaler og servicering af kontorprintere.

Hvor kan jeg som privatperson få repareret min printer - eller finde ud
af om den overhovedet KAN repareres... og det skal være i kbh eller
Nordsjælland.

MVh
Anders

Fra : Ole C

Dato : 05-10-11 11:20

Anders T. Nielsen skrev blandt andet:

> [...]
>
> Hvor kan jeg som privatperson få repareret min printer - eller finde
> ud af om den overhovedet KAN repareres... og det skal være i kbh eller

Det skal godt nok være en fornem/dyr printer, hvis det skal kunne betale sig
at reparere den.
Men da du intet oplyser om mærke og model, er det helt umuligt at
vurdere.....

--
vh
Ole C

Fra : emjeppesen

Dato : 05-10-11 11:24

Anders T. Nielsen skrev:

> [...]
>
>Hvor kan jeg som privatperson få repareret min printer - eller finde ud
>af om den overhovedet KAN repareres... og det skal være i kbh eller

Hvis det er en almindelig hjemmeprinter kan det ikke betale sig at
reparere den, uanset om du kan få det gjort eller ej. En ny printer
koster næsten ingenting i sammenligning med, hvad du skal betale for
selv en simpel reparation.

Hilsen emj

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 08-10-11 15:21

emjeppesen kom med følgende:
> [...]
> reparere den, uanset om du kan få det gjort eller ej. En ny printer
> koster næsten ingenting i sammenligning med, hvad du skal betale for

Det kommer nu an på så meget, jeg fik rep. min Canon Pixma 4000R for
ca. 1600kr. den bliver brugt RIGTIG MEGET = 1 sæt patroner om ugen, og
da et sæt kun koster 30kr. til min, og ca. 400kr. til nyere... tja så
er regnestykket nemt.

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard - 2620 Albertslund

Fra : Max

Dato : 08-10-11 15:43

Hej Brian

> [...]
> ca. 1600kr. den bliver brugt RIGTIG MEGET = 1 sæt patroner om ugen, og
> da et sæt kun koster 30kr. til min, og ca. 400kr. til nyere... tja så

Har du prøvet at regne på økonomien ved at have brugt de 1600 kr.
på en laserprinter ?

Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-10-11 15:43

Max skrev:

>Har du prøvet at regne på økonomien ved at have brugt de 1600 kr.
>på en laserprinter ?

Sådan en ville ikke være noget for ham, fordi at han ville savne de
ugenlige patronskift.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 08-10-11 20:46

Max forklarede:

> Har du prøvet at regne på økonomien ved at have brugt de 1600 kr.
> på en laserprinter ?

Ja og har såmænd også en samsung farvelaserprinter, men det vil ALDRIG
kunne hente prisen, kontra min Canon... og syntes at blæk billeder er
bedre end laser billeder, og ja har set fra store/DYRE laserprintere,
men de måler sig ikke i kvalitet.

Men hvis du mener at kunne regne noget bedre ud, så kom med
regnestykket.

Fra : Niels C. Grønlund [2~

Dato : 25-11-11 00:35

"Brian Vestergaard" skrev i meddelelsen new
> [...]
> de måler sig ikke i kvalitet.
>
> Men hvis du mener at kunne regne noget bedre ud, så kom med regnestykket.

Jeg vil god prøve og matche et print fra din printer - Med samme print fra
min laser

Og jeg vil godt garantere der er en forskel (Ricoh MP C4500)

Mvh.
Niels

Fra : Peter T.

Dato : 05-10-11 11:47

Den 05-10-2011 10:46, Anders T. Nielsen skrev:
> [...]
>
> Hvor kan jeg som privatperson få repareret min printer - eller finde ud
> af om den overhovedet KAN repareres... og det skal være i kbh eller

Medmindre din printer er med specielle egenskaber, som gør den værd at
reparere, så er det billigere med en ny printer. Hvad er der galt med
den og hvilken model er det?

--
Peter T.

www.christianiafolkeaktie.dk - jeg har støttet med en tusse.

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 05-10-11 12:19

Den 05-10-2011 12:46, Peter T. skrev:

> Medmindre din printer er med specielle egenskaber, som gør den værd at
> reparere, så er det billigere med en ny printer. Hvad er der galt med
> den og hvilken model er det?

Det er ikke en vildt speciel printer og den har faktisk nogle år på
bagen. Det er en Canon Pixma mp800R.

Jeg er også TÆT på at købe en ny printer, men jeg synes det er rigtig
ærgerligt at samfundet er blevet et "brug-og-smid-væk-samfund". Men
selvfølgelig er det ikke rentabelt at reparere når man kan få noget nyt
til en billigere penge.

JEg har i øvrigt en skuffe halv fuldt at blækpatroner til min printer,
som jo også vil blive værdiløse. Har ledt efter en printer der bruger
samme patroner, men jeg tror de er forældet.

MVh
Anders

Fra : Mcwm

Dato : 05-10-11 12:25

Den 05-10-2011 13:18, Anders T. Nielsen skrev:
> Det er ikke en vildt speciel printer og den har faktisk nogle år på bagen
Ring til Canon Danmark på tlf.: 70 15 50 05

De får nok sat en skræk i livet på dig, men så har du forsøgt

Btw, så vil du nok kunne komme af med de brugte patroner. Om ikke andet,
så list hvad du har og numrene på dem.

Venligst
Mcwm

Fra : emjeppesen

Dato : 05-10-11 12:59

Anders T. Nielsen skrev:

>JEg har i øvrigt en skuffe halv fuldt at blækpatroner til min printer,
>som jo også vil blive værdiløse. Har ledt efter en printer der bruger
>samme patroner, men jeg tror de er forældet.

det står på patronemballageb, hvilke printere, der bruger samme
patroner.
Det er patronerne, der har størst værdi.

Hilsen emj

Fra : Aksel

Dato : 05-10-11 17:10

Hvis du ser på denne side kan du finde hvilke printere der bruger samme type
patroner

http://www.billigmedien.de/index.php?page=products&model_id=1192&product_id=525

Fra : emjeppesen

Dato : 05-10-11 18:51

Aksel skrev:

>Har ledt efter en printer der bruger
>samme patroner, men jeg tror de er forældet.

Der står holdbarhedsdato på dem.

Hilsen emj

Fra : Ivar

Dato : 05-10-11 18:39

Anders T. Nielsen skrev:

> Det er en Canon Pixma mp800R.

Hvis det er en printer til under 5000 kr, så glem alt om reperation.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 08-10-11 15:23

Anders T. Nielsen udtrykte præcist:
> Det er ikke en vildt speciel printer og den har faktisk nogle år på bagen.
> Det er en Canon Pixma mp800R.

Canon servicecenter ligger i Ballerup, vist nok på Dynamovej, den
ligger lige over for Bosch Siemens, kan ikke lige huske navnet, men
måske nogen kan.

Fra : Henning

Dato : 08-10-11 15:57

Infocare, Telegrafvej 6, 2750 Ballerup

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 08-10-11 20:47

Følgende kloge ord er skrevet af Henning:

Præcis

Fra : Fister

Dato : 05-10-11 19:07

It happens that Anders T. Nielsen formulated :

Prøv at høre hos dinotec.dk
Kai

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 06-10-11 13:42

Jeg vil forsøge at ringe til Canon og det andet firma jeg fik navnet på
når jeg ikke lige har så travlt som nu. Jeg er dog ikke så optimistisk -
som jeg kan forstå at jeg heller ikke burde være.

Det drejer sig om følgende patroner jeg har liggende:
originale:
1*CLI-8M
1*CLI-8BK
2*CLI-8Y
Uoriginale fra inkclub:
1*CAN 08C
1*CAN 08M
1*CAN 08Y
1*CAN 05BK
3*CAN 08BK

Og jeg kan altså ikke finde nogen udløbsdato på hverken de originale
eller de uoriginale.

Tænker at en anden mulighed kunne være at købe en brugt printer på
dba.dk der bruge de patroner jeg har.

Mvh
Anders - der siger tak for hjælpen:)

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-10-11 18:30

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> de uoriginale.
>
> Tænker at en anden mulighed kunne være at købe en brugt printer på dba.dk

Så kig på linket til billigmedien, der er lige præcis nævnt en af dine
patroner, og med en liste over hvilke printere de passer til.

Kurt

Fra : emjeppesen

Dato : 06-10-11 21:26

Anders T. Nielsen skrev:

>Det drejer sig om følgende patroner jeg har liggende:
>originale:
>1*CLI-8M
>1*CLI-8BK
>2*CLI-8Y
>Uoriginale fra inkclub:
>1*CAN 08C
>1*CAN 08M
>1*CAN 08Y
>1*CAN 05BK
>3*CAN 08BK

Måske du kan få ikcclub til at bytte til din nye printers behov, når
du kender det. Det er gratis at spørge dem og de er ret så flinke.

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-11 22:47

"Anders T. Nielsen" skrev i meddelelsen

[...]