Insektflerner...
Fra : Ralphk

Dato : 04-10-11 08:42

Turtle wax vil have 79,95 for en dunk insektfjerner og BASTA vil have 52,95
for en dåse
hvidt skum (som i øvrigt er ret godt), men er der nogen her der ligger inde
med en god
opskrift, så man kan lave sit eget?

Jeg har prøvet at blande lidt forskelligt, men uden held.

RK

Fra : Preben

Dato : 04-10-11 09:04

Den 04.10.2011 kl. 09:42 skrev Ralphk <Kyedmember <gmail.com>:

> [...]
> inde med en god
> opskrift, så man kan lave sit eget?
>
> Jeg har prøvet at blande lidt forskelligt, men uden held.

Brug en grov svamp.

--
mvh/Preben

Fra : Henning

Dato : 04-10-11 09:50

On Tue, 4 Oct 2011 09:42:22 +0200, "Ralphk"
<Kyedmember(fjern)@gmail.com> wrote:

> [...]
>for en dåse
>hvidt skum (som i øvrigt er ret godt), men er der nogen her der ligger inde

Våde aviser, lad dem dække forrude og motorhjelm natten over.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 04-10-11 10:17

Den 04-10-2011 09:42, Ralphk skrev:
> opskrift, så man kan lave sit eget?
>
> Jeg har prøvet at blande lidt forskelligt, men uden held.
et overskåret æble.

//finn

Fra : Ralphk

Dato : 04-10-11 13:41

"Cykelsmeden" skrev i meddelelsen

Den 04-10-2011 09:42, Ralphk skrev:
> opskrift, så man kan lave sit eget?
>
> Jeg har prøvet at blande lidt forskelligt, men uden held.
et overskåret æble.

Jeg tænker mest på motorhjelm og sidespejle...
Råd som våde aviser kender jeg godt, men det jeg søgte var en opskrift (som
også stod i det oprindelige indlæg) på
noget man kan sprøjte på og lade det sidde og derefter vaske bilen.

Fra : Armand

Dato : 07-10-11 16:32

Den 04-10-2011 14:40, Ralphk skrev:

> [...]
> (som også stod i det oprindelige indlæg) på
> noget man kan sprøjte på og lade det sidde og derefter vaske bilen.

Mit standard-produkt til alt hårdt snavs er barberskum!
Som de våde aviser holder skummet arealet fugtigt igennem længere tid,
men i tilgift består skummet desuden af horn (læs: skægstubbe)
-opblødende midler der også virker fortræffeligt på insektlig.
Endelig er der skummets 'krible-krable'-effekt som arbejder på
'kirkegården' alt imens det langsomt sætter sig og tørrer ind!

Skum på kølerforkanten om aftenen og en blød børste med vand om
morgenen, hvis ikke at du har været så heldig at en regnskylle har
pisket arealet rent igennem efterårs-natten!

Jeg opdagede i sin tid barberskums fortrinlige engenskaber p.g.a. noget
indtørret skum-'hærværk' på min forrude en weekend morgen: Sprinkler og
visker klarede let problemet uden at jeg skulle forlade mit sæde igen,
men længe efter kunne der ses striber i rudens trafikfilm dér hvor
skummet havde siddet
Som motorcyklist varede det ikike længe før jeg fik testet tricket på
hjelm-visirets fluekirkegård og efter succes dérmed begyndte jeg med
samme succes at teste/bruge barberskum til alt vedholdende snavs i
hjemmets sfære!

God arbejdslyst!

--
Armand.