så er det tid til muslinger
Fra : ;o)-max-

Dato : 02-10-11 15:20

Det er ikke Frans Stockhammers bouillabaisse
eller moule mariniére, så højt er ambitions
niveauet ikke - Men hvad er jeres bedste måde
at tilberede muslingerne på, som en hverdags
ret.
-max-

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-10-11 16:27

On 2011-10-02 16:19, -max- wrote:
> [...]
> eller moule mariniére, så højt er ambitions
> niveauet ikke - Men hvad er jeres bedste måde
> at tilberede muslingerne på, som en hverdags

dampet i en smule hvidvin tilsat persille og lidt hvidløg. Der tilsættes
tomat passata til sidst og serveres med pasta eller godt brød.

Fra : ;o)-max-

Dato : 02-10-11 17:09

On 02-10-2011 17:26, Kim Schulz wrote:

> dampet i en smule hvidvin tilsat persille og lidt hvidløg. Der tilsættes
> tomat passata til sidst og serveres med pasta eller godt brød.

Lyder enkelt friskt og yummy - tak !
-max-

Fra : Grethe Hoff

Dato : 03-10-11 11:34

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

> dampet i en smule hvidvin tilsat persille og lidt hvidløg. Der tilsættes
> tomat passata til sidst og serveres med pasta eller godt brød.

....og gjerne også litt fløte.
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : ;o)-max-

Dato : 03-10-11 16:32

On 03-10-2011 12:34, Grethe Hoff wrote:
> "Kim Schulz"<kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

> ....og gjerne også litt fløte.

Jeg er vild med fløde, ikke alle i huset har det
på den måde ;o(
-max-

Fra : Niels

Dato : 03-10-11 05:23

On 2 Okt., 16:19, "-max-" <smileymaxph...@gmail.com> wrote:
> [...]
> eller moule mariniére, så højt er ambitions
> niveauet ikke - Men hvad er jeres bedste måde
> at tilberede muslingerne på, som en hverdags

De andres besvarelser er fine. Men jeg forstår ikke, hvorfor du mener,
at moule mariniére er ambitiøst? Det er jo bare bladselleri, fløde og
whatever...

En helt anden måde er at tilbrede dem som snegle: Kog dem i 3-4
minutter. Læg muslingen i den ene skal med en klat hvidløgssmør og
lidt persille. Gi´ dem et par minutter i ovnens grill. Det smager af
meget mere en snegle. Flütes til, så man kan suge smørblandingen op.

Velbekomme.

--
Niels

Fra : ;o)-max-

Dato : 03-10-11 16:32

On 03-10-2011 13:23, Niels wrote:

> [...]
> lidt persille. Gi´ dem et par minutter i ovnens grill. Det smager af
> meget mere en snegle. Flütes til, så man kan suge smørblandingen op.

De snegle tror jeg bare jeg vil lave til mig selv
lyder dejligt
-max-