Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Objektivfatninger
Fra : michael

Dato : 03-10-11 08:23

Jeg er faldet over disse objektiver på http://www.dealextreme.com, men
er i tvivl om de kan sættes på et Canon EOS 450D. Der står i
specifikationerne, at de har T mount.

http://www.dealextreme.com/p/designer-s-500mm-f-8-telephoto-lens-90990
http://www.dealextreme.com/p/500mm-f-6-3-telephoto-mirror-lens-90885
http://www.dealextreme.com/p/designer-s-900mm-f-8-telephoto-lens-90967
http://www.dealextreme.com/p/designer-s-650-1300mm-f-8-16-telephoto-manual-focus-lens-beige-black-91439

Skal der evt. bruges en form for adaptor for at de passer til et Canon?

/michael

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-10-11 11:04

michael forklarede den 03-10-2011:
> Jeg er faldet over disse objektiver på http://www.dealextreme.com,
> men er i tvivl om de kan sættes på et Canon EOS 450D.

Ikke direkte - men du kan få en adapter fra T-mount til et hvilket som
helst kamera - også til EOS.

Men vær opmærksom på at de bliver helt manuelle.

Jan

Fra : michael

Dato : 03-10-11 14:25

Den 03-10-2011 12:04, Jan Vestergaard skrev:
> michael forklarede den 03-10-2011:
>
> Ikke direkte - men du kan få en adapter fra T-mount til et hvilket som
> helst kamera - også til EOS.
>
> Men vær opmærksom på at de bliver helt manuelle.

Tak for svar til Jan og Erik.

Og jeg havde bestemt heller ikke regnet med autofokus til den pris.

/michael

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-10-11 11:14

michael wrote:
> [...]
>
> Skal der evt. bruges en form for adaptor for at de passer til et Canon?

Ja, du skal have en T2->EOS AF adapter. Der findes to forskellige, en
med (T2->EOS AF) og en uden (T2->EOS EF) overførsel af data fra kameraet
til de kontakter, der sidder på alle EOS AF objektiver. Dvs., at
adapteren også skal have de samme kontakter for at kunne bruges på EOSD.

Denne her skulle være den rigtige, men ellers prøv at spørge Jørn. Han
har skaffet mig flere ting både optik og div. adaptere - bl.a. også
T2->EOS AF adapter, og det fungerer fint sammen.

http://www.qxl.dk/pris/kamera-fotoudstyr/kamera/objektiv/canon-eos-af-to-t2-mount-camera-body-metal-adapter/v/an643084452/

mvh. Erik Richard

Fra : Preben

Dato : 03-10-11 17:23

Den 03.10.2011 kl. 15:24 skrev michael <ingen@mail.dk>:

> Og jeg havde bestemt heller ikke regnet med autofokus til den pris.

Husk lige, at du til "den pris" skal lægge 25% moms, evt. told, og
kr.160,- til fortoldning.

--
mvh/Preben

Fra : michael

Dato : 03-10-11 18:16

Den 03-10-2011 18:22, Preben skrev:

> Husk lige, at du til "den pris" skal lægge 25% moms, evt. told, og
> kr.160,- til fortoldning.

Jeg har handlet med Dealextreme en del gange, så ved godt nogenlunde,
hvad der skal lægges oveni. Det værste plejer at være Toldvæsenets gebyr.

/michael

Fra : Valdemar Klauber

Dato : 04-10-11 08:40

>Husk lige, at du til "den pris" skal lægge 25% moms, evt. told, og
>kr.160,- til fortoldning.

Ved import af vidvinkelzoom fra HKBNS (findes let på ebay)
28. August:
Betalt 487€=   3.634,85 kr.
Import told:    243,00 kr.
Import moms    967,00 kr.
Importgebyr    128,00 kr.

Importopkrævning ialt: 1370 kr.

On Sat, Sep 17, 2011 at 8:28 AM, <privatimport@post.dk> wrote:

Kære kunde

Din forsendelse er netop blevet færdigbehandlet i tolden, med en
importopkrævning.

Du vil inden for de kommende 2 hverdage modtage en
anmeldelsesseddel.
På den kan du se hvor meget du skal betale i Importafgifter, for at
kunne afhente
Den på dit lokale posthus.

19/9 ankommer Importopkrævningen, så udover udgifterne så regn med en
betydelig forsinkelse hos told. Postvæsnet opbevarer kun forsendelsen
i 14 dg., herefter retur; lidt upraktisk hvis man er på længere
bortrejse.

mvh

Valdemar

Fra : Valdemar Klauber

Dato : 04-10-11 08:42

On Tue, 04 Oct 2011 09:39:34 +0200, Valdemar Klauber
<skeptikeren@privat.dk> wrote:

>Ved import af vidvinkelzoom fra HKBNS (findes let på ebay)
>28. August:
>Betalt 487€=   3.634,85 kr.
>Import told:    243,00 kr.
>Import moms    967,00 kr.
>Importgebyr    128,00 kr.
>
>Importopkrævning ialt: 1370 kr.

Glemte sørme Moms af importgebyr: kr.: 32,00.

mvh

Valdemar

Fra : Preben

Dato : 03-10-11 18:49

Den 03.10.2011 kl. 19:16 skrev michael <ingen@mail.dk>:

> Jeg har handlet med Dealextreme en del gange, så ved godt nogenlunde,
> hvad der skal lægges oveni. Det værste plejer at være Toldvæsenets gebyr.

De 25% moms vejer vist tungere end de 160,- kr., hvis du køber et af de
nævnte objektiver.

--
mvh/Preben

Fra : michael

Dato : 03-10-11 23:39

Den 03-10-2011 19:48, Preben skrev:

> De 25% moms vejer vist tungere end de 160,- kr., hvis du køber et af de
> nævnte objektiver.

Ja, hvis kinerserne husker at skrive rigtig på fakturaen. Det gør de
sjældent...

/michael

Fra : Preben

Dato : 04-10-11 09:08

Den 04.10.2011 kl. 09:42 skrev Valdemar Klauber <skeptikeren@privat.dk>:

> Glemte sørme Moms af importgebyr: kr.: 32,00.

Ja, det giver så 38,58% oveni prisen

--
mvh/Preben

Fra : ET

Dato : 05-10-11 18:12

"michael" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal der evt. bruges en form for adaptor for at de passer til et Canon?

Hej Michael
De objektiver er garanteret fra Den koreanske fabrik Samyang. De bliver
solgt under en hulens bunke navne verden over. Hvis du falder for et af dem,
så køb hos Fototip i Polen. Billigt. nemt og først og fremmest hurtigt, som
regel 2 til 3 dage og så kommer der ikke andre udgifter på.
hilsen erik thorsen