Hvilke er jeres ABBA-favoritter?
Fra : Michel Sanomi

Dato : 01-10-11 08:49

Hej,

Dagene er lange med en forstuvet fod, så endnu en mail....

Jeg synes, at ABBA var det mest geniale 1973-1982 inden for god
popmusik.

Her er mine favoritter i prioriteret rækkefølge, og flere er ikke just
deres hits:

1. The way old Friends do - http://www.youtube.com/watch?v=O1d5UvSJ9nU

2. Arrival - http://www.youtube.com/watch?v=A3yMnNj6xJ8

3. Fernando - http://www.youtube.com/watch?v=dQsjAbZDx-4&ob=av2e

4. Chitquitita - http://www.youtube.com/watch?v=p4QqMKe3rwY&ob=av2e

5. The Day before You came - http://www.youtube.com/watch?v=1HnOFwqpLRQ&ob=av2e

De kunne virkelig skrue god popmusik sammen, men var ikke bange for at
lave nogle afstikkere som fx "Arrival" og "The way old Friends do",
som er noget af det bedste de lavede, hvis man spørger mig. "Arrival"
er simpelthen så flot et instrumentalnummer.

Har I lyst til at byde ind med lidt ABBA-favoritter?

Mange hilsner
Michel

Fra : Per

Dato : 01-10-11 16:33

Michel Sanomi wrote:
> Hej,
> Har I lyst til at byde ind med lidt ABBA-favoritter?

1: on and on: http://www.youtube.com/watch?v=PyxBYbfu6k8

2: The Visitors: http://www.youtube.com/watch?v=hvQOA0fznrA&feature=related

3: Gimme Gimme Gimme:
http://www.youtube.com/watch?v=XEjLoHdbVeE&feature=BFa&list=AVGxdCwVVULXfF2jImPPHDy55m7vSAs7Gw&lf=list_related

/ Per

Fra : Michel Sanomi

Dato : 01-10-11 10:03

On 1 Okt., 17:32, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:

> 1: on and on:http://www.youtube.com/watch?v=PyxBYbfu6k8

> [...]

Gode bud.

Det specielle for ABBA var, at de aldrig var bange for at inkludere en
ret speciel melodi på deres albums.

Fx denne på albummet, der vist kort og godt hed ABBA fra 1975:

Intermezzo no. 1 - http://www.youtube.com/watch?v=b6kShipYwCk

Meget flot musik, men det er da lidt af et sats, når vi ellers taler
pop. Og dette er rockklassisk.

Mange hilsner
Michel

Fra : Per

Dato : 01-10-11 17:28

Michel Sanomi wrote:
> [...]
>
> Intermezzo no. 1 - http://www.youtube.com/watch?v=b6kShipYwCk
>
> Meget flot musik, men det er da lidt af et sats, når vi ellers taler

Ja det er faktisk et ret specielt nummer. Det har jeg ikke hørt i årevis -
selvom jeg endda har LP´en....

Det kunne sagtens være noget som Queen havde lavet - jeg synes lyden er lidt
Queen agtig

Jeg kunne iøvrigt bedst lide sangen "Rock me" dengang jeg fik pladen.
http://www.youtube.com/watch?v=_7s0cFt-YDU
Den lyder så til gengæld lidt Slade agtig....

Mvh. Per

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-11 17:33

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> wrote in news:2c16fa4a-5bb6-42b0-b1c7-
614d03672edf@m15g2000vbk.googlegroups.com:

> Har I lyst til at byde ind med lidt ABBA-favoritter?

Jeg kom vist ikke længere end til at synes, at både Agneta og Frida fyldte
deres stramme satinbukser rigtig pænt ud

Venligst
Lars

Fra : Max

Dato : 01-10-11 18:25

Hej Lars

> Jeg kom vist ikke længere end til at synes, at både Agneta og Frida
> fyldte deres stramme satinbukser rigtig pænt ud

En betragtning jeg vidst godt kan tilslutte mig :)

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-10-11 17:52

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

Har I lyst til at byde ind med lidt ABBA-favoritter?

De lavede mange gode slagere. Disse to er de bedste.

Ring ring: http://www.youtube.com/watch?v=ZEbZqnC2oN4

Bang a boomerang: http://www.youtube.com/watch?v=BpELMC5iW_E&feature=related

I do i do o.s.v.: http://www.youtube.com/watch?v=rWF6sK8WeMw&feature=related

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 01-10-11 19:52

For ikke lige at nævne de mest kendte, så er jeg ret vild med disse numre:

Move On: http://www.youtube.com/watch?v=YUsCbvV9DYg
One Man, One Woman: http://www.youtube.com/watch?v=QcdB8NpmNPg
Another Town, Another Train: http://www.youtube.com/watch?v=__8A9uzMbjo. Og
den skal vi også lige have på tysk, "Wer Im Wartesaal Der Liebe Steht":
http://www.youtube.com/watch?v=XKmq5tjy0cA

Men derudover er det jo en perlerække af fede numre de har lavet! De havde
en helt speciel lyd!

Den eneste jeg ikke er så vild med er "Money, Money, Money"!

John