Printer IR1024i - længe om at kopiere
Fra : Martin Ploug

Dato : 01-10-11 07:32

Hej

Er der nogle der har erfaringer med en Canon IR1024i multifunktionsprinter?
Er der i så fald nogen der ved, hvorfor den er frygteligt
længe om at kopiere helt simple opgaver?
Jeg har hørt om op til 9 minutter for en simpel kopiering,
og det er også selvom den ikke er i gang med andre samtidige
opgaver (print, fax osv.).

Er der noget i printerens indstillingerne et sted vi kan kigge
på og ændre? Kan der være noget med driver / firmware der skal
opdateres? Andet?
Hvad Søren kan det være?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Martin

Fra : emjeppesen

Dato : 01-10-11 08:39

Martin Ploug skrev:

> Kan der være noget med driver
sagtens, men det koster da ikke noget at installere nyeste driver.

Hilsen emj

Fra : Mcwm

Dato : 01-10-11 10:31

Den 01-10-2011 08:31, Martin Ploug skrev:
> Hvad Søren kan det være?
Hvis det udelukkende er når du kopierer, så er indstillingerne for kopi
sikkert sat for højt(opløsning). Fat i manualen og sænk den lidt

Venligst
Mcwm

Fra : Martin Ploug

Dato : 01-10-11 10:55

Den 01-10-2011 11:31, Mcwm skrev:
> Hvis det udelukkende er når du kopierer, så er indstillingerne for kopi
> sikkert sat for højt(opløsning). Fat i manualen og sænk den lidt
>
> Venligst
> Mcwm

Tak, det er kun, når der kopieres.
Det lyder også umiddelbart som en meget sandsynlig årsag.
Ved du, hvad opløsningen typisk bør stå til, når der bare er tale om
alm. sort / hvis kopier - altså alm. tekst på hvidt A4 ?

Fra : Mcwm

Dato : 01-10-11 23:13

Den 01-10-2011 11:54, Martin Ploug skrev:
> Ved du, hvad opløsningen typisk bør stå til, når der bare er tale om
> alm. sort / hvis kopier - altså alm. tekst på hvidt A4 ?

I følge din printers manual(side 14-10)er der 3 standardindstillinger.
Tekst, foto, tekst/foto. Jeg ville sætte den til Tekst.

Derudover er der indstillingen "tæthed" på samme side. Der ville jeg
vælge 1 og forsøge at tage en kopi. Er du tilfreds der, så lad den stå.
Er du ikke tilfreds, så gå en enhed op og forsøg igen. Jo lavere værdi,
jo mindre blæk.

Har du ikke manualen, kan den hentes her;

http://files.canon-europe.com/files/soft33855/software/m_iR1024A_1024F_1024i_1024iF_1020_1020J_DAN.zip

Venligst
Mcwm

Fra : Martin Ploug

Dato : 02-10-11 07:13

Den 02-10-2011 00:13, Mcwm skrev:

> [...]
> jo mindre blæk.
>
> Har du ikke manualen, kan den hentes her;

Hej

Mange tak for det.
Jeg kigger på det.

Venlig hilsen