Hvem har I flest cd'er med?
Fra : Michel Sanomi

Dato : 01-10-11 04:51

Hej,

For mit eget vedkommende hollandske BZN. Det står for Band Zonderen
Naam, da en anmelder skrev helt tilbage i 60'erne om bandet uden navn,
og det hapsede de prompte. De startede i øvrigt som et rockband
dengang, men konverterede til schlager. Jeg har vist 25 cd'er og en
dvd med dem. Jeg fik et chok, da jeg for fire år siden var i Amsterdam
og i en cd-shop så en cd, der hed "Adieu BZN". Ekspedienten kunne
bekræfte, at de var opløst, men cd'en røg naturligvis i posen.

BZN: "La primavera" ("Foråret") - http://www.youtube.com/watch?v=cgmjnBNQl-Q

Jeg har også mindst 20 cd'er med et italiensk orkester.

Rondo Veneziano: "Fantasia Veneziana" - http://www.youtube.com/watch?v=ZxCRcR2Cy_s

Jeg er vild med deres blanding af nykomponeret barok og pop.

Og hvem ellers. ABBA og Boney M fylder også i cd-samlingen....

Hvilke cd'er fylder hos jer?

Mange hilsner
Michel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-10-11 11:53

Michel Sanomi skrev:

>Hvilke cd'er fylder hos jer?

Dem alle

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-10-11 12:03

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

Hej,

Go´daw.

Jeg fik et chok, da jeg for fire år siden var i Amsterdam
og i en cd-shop så en cd, der hed "Adieu BZN".

Jo, men det har vi jo snakket om tidligere, at de faktisk ikke rigtigt er
opløst alligevel.
det er da kedeligt at høre at du stadig er chokeret. Hvad kan det være du
stadig er chokeret? -
Jeg troede da chokket forsvandt, efter det jeg fortalte dig. Alt er næsten
ved det gamle.
BZN-folkene er de samme (50%) og lyden er den samme. Populariteten er
stadig enorm

Take me to Ibiza:
http://www.youtube.com/watch?v=1JS6YDy_I-U&feature=related¨'

Rocking the Trolls:
http://www.youtube.com/watch?v=DPyEIbMWluc&feature=related
(Bemærk forøvrigt et rigtigt teenager-publikum til Henning Jensen)

Hilsen Åge

Fra : Michel Sanomi

Dato : 01-10-11 05:38

On 1 Okt., 13:03, Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-st r-
herpost.tele.dk> wrote:

> Take me to Ibiza:http://www.youtube.com/watch?v=1JS6YDy_I-U&feature=related'

Den er ikke dårlig, men langt fra BZN-kvaliteten.

>  Rocking the Trolls:http://www.youtube.com/watch?v=DPyEIbMWluc&feature=related

Og her mimer de blot til en gammel, men formidabel sang.

Jeg fastholder, at BZN desværre er fortid.

Mange hilsner
Michel

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-10-11 09:20

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
Hej,

Hvilke cd'er fylder hos jer?

Mange hilsner
Michel

Er stadig ganske usikker på, om det vil blive Bamse, eller Sebastian der
løber af med sejren..

Så umiddelbart tror jeg Top 3 vil se således ud..

1 Bamse ( Både med og uden Vennerne )
2 Sebastian..
3 Shubidua... ( Som mildest talt ånder de to forestående lige i nakken )
4 Status Quo ( Den plads tror jeg de bevarer )

Sebastian og Bamse's placering, kommer som vist sagt tidligere, til at
afhænge af, hvem der mister mest, ved en oprydning... Men her tror jeg så
på, at Bamse vil bevare førstepladsen, da som jeg vist har fortalt før, så
er den ene Box ikke blevet hverken renset eller kærligt behandlet... Snarere
udsat for sabotage... Så de gamle albums, vil givetvis overleve, selv efter
den mest optimistiske udtynding... Og det er vel egentligt også, rimeligt
begrænset, hvor mange der reelt får chancen for at overhale dem... For det
kræver jo, at gruppen mindst har udgivet omkring 30 Albums... Og det er vist
de færreste beskåret...

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-11 09:28

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg er vild med deres blanding af nykomponeret barok og pop.
>
> Og hvem ellers. ABBA og Boney M fylder også i cd-samlingen....

jeg vil måske "vende den om" ... at tælle antal er jo lidt som at samle
frimærker hvis man ikke også _hører_ sin musik

/thomas