Den bedste filmmusik?
Fra : Michel Sanomi

Dato : 30-09-11 05:41

Hej,

Dagen er lang, når man humper rundt, men jeg håber, I bærer over med
mig.

Hvilken synes I, er den bedste filmmusik. I får her tre bud fra mig:

Andrea Guerra: "La finestra di fronte" - http://www.youtube.com/watch?v=C924eNQwRm4

Jeg så filmen på HF-italiensk, og den er kedelig. Men jeg fløj hjem og
bestilte cd'en med musikken.

Karel Svoboda: "Askepot og de tre tryllenøder" - http://www.youtube.com/watch?v=L66pCfVCAy0

Tjekkoslovakisk film fra 1972. En smuk film og musikken er skøn, synes
jeg. Da jeg var i Prag for nogle år siden, spurgte jeg efter
soundtracket i en lille cd-shop, og de havde det! Men ikke længe, for
det skiftede hurtigt hænder. I en anden cd-shop blev der, da jeg
stod og gravede i kasserne, spillet en cd i højtalerne med samme
herres kompositioner. Den kvindelige indehaver så overrasket ud, da
jeg ville købe cd'en, men det sagde hun dog ikke nej til, så den blev
fluks fisket ud af cd-afspilleren.

Nå, ja, jeg kan ikke lyve mig fra det. Fra "Titanic"...

Celine Dion: "My Heart will go on" - http://www.youtube.com/watch?v=zmbw8OycJrE

Jeg elsker filmen, men ikke mindst denne sang. Nakkehårene står op af
fryd, selv om den er blevet råspillet, så mange får desværre nok
stress i nerverne. Det gør jeg generelt også, når jeg hører Celine,
men denne kan jeg absolut godt tåle at høre igen og igen.

Njaeh, I kan jo sende nogle af jeres bud. Jeg lytter som altid
nysgerrigt til alt, da jeg jo er faldet over nogle perler gennem
årene, som jeg ikke kendte, og det er vel det, det handler om. Og jeg
håber, at jeg også har inspireret nogle...

Mange hilsner
Michel

Fra : Jan Kronsell

Dato : 30-09-11 12:48

"Michel Sanomi" skrev i meddelelsen

Hej,

Dagen er lang, når man humper rundt, men jeg håber, I bærer over med
mig.

Hvilken synes I, er den bedste filmmusik. I får her tre bud fra mig:

Fra filmen Local Hero
http://www.youtube.com/watch?v=Vh2GFoDae8Y

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-09-11 13:05

On 30-09-2011 13:40, Michel Sanomi wrote:

> Dagen er lang, når man humper rundt, men jeg håber, I bærer over med
> mig.
> Hvilken synes I, er den bedste filmmusik. I får her tre bud fra mig:

Det er herligt at du stiller nogle spørgsmål, men lad være med konstant
at undskylde. Jeg vil også opfordre dig til at stille nogle mere
konkrete spørgsmål.
Et spørgsmålet som "den bedste filmmusik" kan heller ikke besvares. Der
er i 100-tusindvis af gode filmmelodier, og hvad skal man vælge?

Der er ikke noget i tv i aften jeg vil se.
Jeg har i stedet bestemt mig for at gense en film, som jeg tidligere har
nævnt, "Scent of a Woman".
Fortryllende Gabrielle Anwar, sammen med Al Pacino - og til musik af
Thomas Newman, der har nuppet brudstykker af tangoens fader Carlos
Gardel, hvis sange jeg holder meget af.
Det er i aften min bedst filmmusik:

http://www.youtube.com/watch?v=dBHhSVJ_S6A

Henning

Fra : P. Petersen

Dato : 30-09-11 13:13

[...]

Hej.
Jeg har det ikke specielt godt med filmmusik.
Udover iørefladende temaer som f.eks. fra Star Wars eller Pirates of the
Carribean.
Derimod synes jeg, der findes mange gode soundtracks, men det er jo noget
andet.
Dog har jeg en cd i min samling, der er decideret filmmusik.
Nemlig Ry Cooders musik til filmed Paris Texas. Det er fedt. Og filmen er
også et lille mesterværk.
http://www.youtube.com/watch?v=2TCRe3tkYe8

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-11 15:58

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> wrote in

> Dog har jeg en cd i min samling, der er decideret filmmusik.
> Nemlig Ry Cooders musik til filmed Paris Texas. Det er fedt. Og filmen
> er også et lille mesterværk.
> http://www.youtube.com/watch?v=2TCRe3tkYe8

Så kom jeg jo først til at tænke på en helt forkert film, nemlig "Bagdad
Cafe"
http://www.youtube.com/watch?v=VdvbgW3YOVM her "Calling You"

Venligst
Lars

Fra : P. Petersen

Dato : 30-09-11 16:48

"Daxhund" skrev i meddelelsen

> [...]

> http://www.youtube.com/watch?v=2TCRe3tkYe8

Så kom jeg jo først til at tænke på en helt forkert film, nemlig "Bagdad

Fed film og fedt nummer. :)
Marianne Segebrecht er helt fantastisk i den film.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Michel Sanomi

Dato : 30-09-11 06:24

Ups!

Jeg fik sendt et forkert link.

Her er musikken fra "La finestra di fronte" ("Vinduet overfor" vist på
dansk).

http://www.youtube.com/watch?v=O8E0mRQcj0E

Og jeg synes, den er fantastisk!

Mange hilsner
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-11 14:04

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

>Hvilken synes I, er den bedste filmmusik. I får her tre bud fra mig:

For mig er der kun én, nemlig Gary Jules' "Mad World" fra filmen "Donnie
Darko":
http://www.youtube.com/watch?v=4N3N1MlvVc4

Det nummer indeholder bare så meget desperation og stemning, at hårene
rejser sig på mine arme hver gang jeg hører den.

For et par år siden, tog man sangen, og genbrugte den i en trailer til
spillet "Gears Of War":
http://www.youtube.com/watch?v=ccWrbGEFgI8
Med de billeder på, slår den totalt benene væk under mig, som en unik
manifestation i tid og rum af krigens håbløshed.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-09-11 14:12

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
Hej,

Dagen er lang, når man humper rundt, men jeg håber, I bærer over med
mig.

Hvilken synes I, er den bedste filmmusik. I får her tre bud fra mig:

Nu kan man måske sige at Olsen Bandens intro er den bedste filmmusik, men
jeg synes faktisk Piger i Trøjens intro ogsp er rigtig nice. Faktisk
noget af det bedste filmmusik der nogensinde er lavet.

Piger i trøjen: http://www.youtube.com/watch?v=j33HTRrz1kA
Olsen banden: http://www.youtube.com/watch?v=n_adWFrdBDU&feature=related

Men der er jo også Præriens skrappe drenge:
http://www.youtube.com/watch?v=mtQt40t87e0

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-09-11 14:20

meddelelsen news:4e85c020$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Vi må da heller ikke glemme Soldaterkammerater:
http://www.youtube.com/watch?v=ysprVscSF_I&feature=related

Og Muppet Show kender vi jo også som film. Sjov intro. Klassisk filmmusik,
der sparker numse:
Hvem kender ikke "Mana mana": http://www.youtube.com/watch?v=8N_tupPBtWQ

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-11 16:04

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> wrote in news:9e595ec9-2479-4a5e-87e8-
3573171d34e6@x16g2000yql.googlegroups.com:

> Hvilken synes I, er den bedste filmmusik. I får her tre bud fra mig:

Tja kombinationen Sergio Leone og Ennio Morricone går man aldrig helt fejl
af. Her blot et eksempel fra "Once upon a time in the West"

http://www.youtube.com/watch?v=hL-X53ze5O0&feature=related

Venligst
Lars

Fra : P. Petersen

Dato : 30-09-11 16:49

> [...]

Tja kombinationen Sergio Leone og Ennio Morricone går man aldrig helt fejl
af. Her blot et eksempel fra "Once upon a time in the West"

Ja, det er sgu godt.
Tror jegvil gense filmen i aften.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Eva Schmidt

Dato : 30-09-11 18:03

Dette er min favorit:

"Burning bridges" m. Mike Curb Congregation fra filmen "Kellys Helte"

mvh Eva

Fra : Kert Rats

Dato : 30-09-11 19:39

[...]

***************

Min favorit er temaet fra filmen Once Upon a Time in America.
Lyt med på http://www.youtube.com/watch?v=KPP2TrpzyO0&feature=related

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 30-09-11 19:43

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> ***************
>
> Min favorit er temaet fra filmen Once Upon a Time in America.

Her er den samme melodi i en lidt anden fremførelse, mere orkesterpræget:
http://www.youtube.com/watch?v=_3UTb34_3JQ&feature=related

Venligst

Stefan

Fra : Felix

Dato : 30-09-11 19:39

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> wrote in

> Hvilken synes I, er den bedste filmmusik. I får her tre bud fra mig:'

Ikke de bedste sange men nogle af de mere pudsige:

Lee Marvin - Wandering Star: http://www.youtube.com/watch?v=xnbiRDNaDeo
Clint Eastwood - I Talk To The Trees: http://www.youtube.com/watch?
v=Gh2UzWgSw3Q&feature=related
Stephen Bishop - Animal House theme song: http://www.youtube.com/watch?
v=bOgY4UMQsaY

Billy Ocean - When The Going Gets Tough, The Tough Gets Going:
http://www.youtube.com/watch?v=srAunRBXiVo
Simple Minds - Don't you forget about me: http://www.youtube.com/watch?v=Y_
9sB92dJzM

Felix

Fra : Felix

Dato : 30-09-11 19:44

Felix <abc@defg.hi> wrote in

Det kom jeg ikke godt fra.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-10-11 08:29

[...]

Det bedste, nej det er det vist ikke.. Faktisk tror jeg ikke engang, det
nærmer sig Top 10... Men måske alligevel noget, man da i det mindste bør
høre... Nemlig musikken fra Night hawks af & med Keith Emerson..

http://www.youtube.com/watch?v=0qYIC73ohG8

Noget af det bedste, må vel stadig være Judy Garland's Somewhere over the
rainbow.. Fra The Wizzard from Oz...

http://www.youtube.com/watch?v=1HRa4X07jdE

M.V.H....Benny..