Stafetten- Skidt, møg og det der er værre.
Fra : P. Petersen

Dato : 29-09-11 20:01

Kom tidligere til at bytte om på Hennings og Bennys navne i forbindelse med
noget, der skulle spredes på marken og bruges som gødning
Så emnet omhandler den slags normalt unævnelige sager.

Wheatus. Teenage Dirtbag.
http://www.youtube.com/watch?v=FC3y9llDXuM

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-11 20:10

P. Petersen <psp@ka-net.dk> wrote:

> [...]
> noget, der skulle spredes på marken og bruges som gødning
> Så emnet omhandler den slags normalt unævnelige sager.

Alice in Chains - Dirt

<http://www.youtube.com/watch?v=mgMJewR5MS0>

her vinder band navnet:

Cradle of Filth - Lilith Immaculate

http://vimeo.com/22135770

Fra : P. Petersen

Dato : 29-09-11 20:35

"Thomas von Hassel" skrev i meddelelsen

> [...]

> noget, der skulle spredes på marken og bruges som gødning
> Så emnet omhandler den slags normalt unævnelige sager.

Et par gode indlæg.
Alice in Chains albummet har jeg selv.
Og hører det stadig af og til med fornøjelse.
Cradle of Filth har jeg ikke musik med men kender dem udmærket fra min søn.
Jeg selv er nok lidt mere ovre i Dimmu Borgir og Sabaton.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-09-11 21:13

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Jamen, hwa er´t da for noget.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-09-11 22:44

On 29-09-2011 21:01, P. Petersen wrote:

> Så emnet omhandler den slags normalt unævnelige sager.

Denne nummer kommer 'meget lidt' ind på emmer relateret til de nedre
regioner.
Forbavsende nok er denne saftige tekst blevet fortolket af flere af
fortidens soul-musikere og sangere, f.eks. Ma Rainey m.fl.
Lucille Bogan med "Shave 'em Dry":
http://www.youtube.com/watch?v=cr6xjWEYGSs

Fela Kuti har jeg nævnt før her i gruppen. Han var en af de
portrætterede i DR-TV små udsendelser om "sange og musik der ændrede
verden".
"Expensive Shit" er næsten den ægte vare:
http://www.youtube.com/watch?v=h9S0T0eCdy4

Henning

Fra : P. Petersen

Dato : 29-09-11 23:16

"Henning Jensen" skrev i meddelelsen

> [...]

verden".
"Expensive Shit" er næsten den ægte vare:

Den føste med Lucille er et rigtigt pragtstykke med saft og kraft. :)
Fela Kuli er ikke lige mig men titlen rammer rigtigt godt emnet.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Jan Kronsell

Dato : 29-09-11 22:44

"P. Petersen" skrev i meddelelsen

[...]

Vores egen Johnny Madsen: Griseriet på Bounty
http://www.youtube.com/watch?v=5zgjxgcWctM

Og mere dansk - Maria Timm: Dirty Place
http://www.youtube.com/watch?v=jJPHWojeK78

Og så noget helt andet:
http://www.youtube.com/watch?v=4kQMDSw3Aqo

Jan

Fra : P. Petersen

Dato : 29-09-11 23:20

"Jan Kronsell" skrev i meddelelsen

[...]

Johnys nummer er i min verden en klassiker.
Maria Timm kendte jeg ikke. Meget charmerende, hende vil jeg høre mere med i
weekenden.
Marilyn har jeg 4-5 cd'er med af lidt ældre dato. Og han kan jo også være
charmerende selvom mange synes han er fuld af shit. :)
3 gode indlæg.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-09-11 09:12

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med noget, der skulle spredes på marken og bruges som gødning
> Så emnet omhandler den slags normalt unævnelige sager.

Nå skidt, det kan sikkert nok tilgives )

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-09-11 09:37

> [...]
> med noget, der skulle spredes på marken og bruges som gødning
> Så emnet omhandler den slags normalt unævnelige sager.

Huh, i første omgang, så jeg kun video'en da forstærkeren var optaget af
noget andet... Sjovt nok, syntes jeg egentligt videoen var bedst, uden
musikken. Musikken var nu heller ikke dårlig, men dog syntes jeg ikke, den
helt passer sammen med video'en... Set herfra, har de to, meget forskellige
budskaber. Begge budskaber er alvorlige, og forekommer velmente... Men som
sagt, meget forskellige... Hver for sig, aldeles fortræffelige.. Men sammen,
giver de et noget mudret og forvirret billede.

M.V.H....Benny..

Fra : P. Petersen

Dato : 30-09-11 11:58

"Benny Mortensen" skrev i meddelelsen

> [...]

sagt, meget forskellige... Hver for sig, aldeles fortræffelige.. Men sammen,
giver de et noget mudret og forvirret billede.

Hej Benny.
Har lige prøvet dit eksperiment. Billeder uden lyd, lyd uden billeder og til
sidst sammen.
Sjovt.
Synes alle 3 modeller holder. Kan ikke helt få styr på hvor du mener at lyd
og billede divergerer?
Havde en kæreste tilbage i 70'rne, der gav 2 billetter til Led Zeppelin
koncert i Falkonerteatret d. 24 juli 1979.
De kostede 80 kr. stykket!
(Har stadig billetten.)
Så hvis der nu kom en forbi med 2 Iron Maiden billetter ville jeg også blive
glad. Men det bliver nok nærmere noget med Pink Floyd Project på Elværket i
Holbæk.
Og det bliver mig, der betaler til sønnen, hans kæreste og jeg selv. :)

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-10-11 08:50

> [...]
> Elværket i Holbæk.
> Og det bliver mig, der betaler til sønnen, hans kæreste og jeg selv. :)

Hej Pelle

Video'en giver et ganske godt billede, af en der mener, at kunne udsætte alt
og alle for stort set hvad som helst... Men til sidst må opfatte sig selv,
som en taber.. Medens sangen hovedsageligt omhandler våben / skole... Skole
/ våben... Hver for sig, gode... Men til sammen, syntes jeg de roder noget i
det... Der føler jeg, man alt for nemt taber halvdelen.

M.V.H....Benny..

Fra : P. Petersen

Dato : 01-10-11 13:51

> [...]

/ våben... Hver for sig, gode... Men til sammen, syntes jeg de roder noget i
det... Der føler jeg, man alt for nemt taber halvdelen.

Ok Benny.
Jeg får nogle helt andre billeder på min fantasis nethinde, men det er jo
det, der gør musik, billeder, kunst i det hele taget, så skønt.
Vi oplever, modtager og tolker forskelligt .
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-11 12:21

> [...]
> med noget, der skulle spredes på marken og bruges som gødning
> Så emnet omhandler den slags normalt unævnelige sager.

Black Sabbath, med "Dirty Women": http://www.youtube.com/watch?v=DW7yQ7y3iTg

Nephew,: med "Decideret træt af PIS":
http://www.youtube.com/watch?v=pAKf5CvOnBE

/Alex

Fra : P. Petersen

Dato : 30-09-11 12:25

"Alex Linaa" skrev i meddelelsen

> [...]
> med noget, der skulle spredes på marken og bruges som gødning
> Så emnet omhandler den slags normalt unævnelige sager.

B.S. Utrolig vellyd, der er dirty på den fede måde.
Kan ikke blive meget bedre. :)
Nephew er ikke lige mig, selvom jeg må erkende, at de besidder nogle
originale elementer.
Og teksten harmonerer fint med teksten. :)

Med venlig hilsen
Pelle