Vandskadede cd'er og lp'er
Fra : Søren Steffen Thomse~

Dato : 29-09-11 04:01

Hej,
jeg beklager hvis dette er off-topic.
I forbindelse med skybruddet i begyndelsen af juli måned fik en papkasse med lp'er og en papkasse med cd'er som jeg havde stående i et kælderrum vandskader. Det drejer sig om kloakvand. Jeg er blevet tilbudt en erstatning af forsikringsselskabet på 50 kr pr lp, og 10 kr pr cd. Forsikringsselskabet siger, at cd'erne ikke er ødelagte, da de stadig kan afspilles. Kun coveret er ødelagt.

Er der nogen, der har en mening om det rimelige i denne erstatning? Nogen, der erfaringer med vandskader på lp'er og cd'er?

Mvh.
Søren

Fra : Max

Dato : 29-09-11 12:13

Hej Søren

> Er der nogen, der har en mening om det rimelige i denne erstatning?

Når man ser hvad de sælges til, ja så må man sige at erstatningen
er rimelig.

> Nogen, der erfaringer med vandskader på lp'er og cd'er?

Forsikringen har ret, medierne tager ikke skade, kun
etiketter og covers.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-11 16:38

Den 29-09-2011 13:12, Max skrev:
> [...]
> er rimelig.

> Forsikringen har ret, medierne tager ikke skade, kun

Spørgsmålet er så om ikke covers og så videre også hører med til den
samlede oplevelse at købe en cd. Jeg ville sgu være piv irriteret hvis
jeg kun havde skiven og ikke covers med information om hvem der spillede
hvad og så videre..

/Steinbjørn

Fra : Michel Sanomi

Dato : 29-09-11 15:06

On 29 Sep., 12:01, Søren Steffen Thomsen <zno...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Er der nogen, der har en mening om det rimelige i denne erstatning? Nogen, der erfaringer med vandskader på lp'er og cd'er?

Det var da en kedelig oplevelse.

Men umiddelbart lyder det som om du har et særdeles godt
forsikringsselskab. Jeg synes, det lyder som en flot erstatning, de
tilbyder.

Det er ærgerligt, at covers ikke kan reddes, men cd'erne kan i hvert
fald skylles i koldt vand og tørres forsigtigt af med et blødt
viskestykke. Og lp'erne sandsynligvis det samme, ville jeg tro, men
hvis de har stået i vand, kan de muligvis være beskadigede og blevet
bulede.

Jeg har selv på kræmmermarkeder købt vinyl, og da jeg ikke kunne stå
og undersøge alt, så er jeg kommet hjem med singler og lp'er, der
lignede jeg ved ikke hvad pga. skidt og møg. Men efter en tur under
vandhanen lød de udmærket.

Mange hilsner
Michel

Fra : Søren Steffen Thomse~

Dato : 01-10-11 01:23

Hej,
tak for svarene.
Jeg mener også, at en del af oplevelsen ved en cd og særligt en lp er
coveret. Og hvis jeg skal genskaffe coveret, skal jeg vel købe hele
cd'en. Så på den måde forstår jeg ikke helt ræsonnementet fra
forsikringsselskabets side.
I øvrigt er der tale om kloakvand, og jeg ville ikke være tryg ved en
skylning med koldt vand. Men det er også irrelevant, for som sagt, en
cd-skive der kan afspilles er ikke nok for mig. Så kan jeg lige så
godt gå hele vejen og bruge pengene på streaming.

Med venlig hilsen
Søren

Fra : thomas.neergaard@ema~

Dato : 31-10-11 17:39

Hej Søren,

Hvilket forsikringsselskab har du?
Jeg står med præcist samme problem og mit forsikringsselskab (IF Forsikring) har som udgangspunkt kun tilbudt mig kr. 20 per LP, så jeg leder efter forsikringspraksis som kan hjælpe mig med at få en bedre erstatning for min ødelagte pladesamling, hvor coveret (og effektiv rensning) efter min bedste overbevisning er mere værd end 20 kr. pr. plade, idet der er tale om genstande som er dyre/umulige at genanskaffe. Alternativt må forsikringen jo skaffe mig nye covers...!

mvh Thomas