Bagemaskine - har I gode erfaringer?
Fra : uh

Dato : 29-09-11 10:41

Hejsa. Havde investeret 349,00 kr i en af slagsen, købt i Lidl. Kapacitet op
til 1250 gr., kunne ælte, bage, lave marmelade og pizzadej.

Jeg blev ret glad for den - MEN - den blev ved med ikke at ville slippe
brødet ordentligt efter bagning. Jeg rensede dejkroge og pindene de var
monterede på grundigt, men det blev efter en måneds forsøg ikke godt. Træls
nok har jeg nu ingen og vil gerne have en ny, men hvad skal man nu vælge?
Hvad har I, og er I tilfredse, eller?

mvh uh, som nu skal til at finde en ny maskine, der skal være villig til at
slippe brødet, have en kapacitet på min eet kilo, og gerne kunne klare
rugbrød og marmelade.

Fra : Jan

Dato : 05-10-11 14:00

"uh" <uhFJERNDETTE@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at slippe brødet, have en kapacitet på min eet kilo, og gerne kunne klare

Hej

Vi købte en billig en i Netto.
http://www.grillguru.dk/forum/viewtopic.php?f=71&t=10835

Den fungerer aldeles glimrende og er mindst lige så god som andre familie
medlemmers der har givet både 12 og 1400 kr.

Mvh.

Jan

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-10-11 16:05

Jan wrote:

> Vi købte en billig en i Netto.
> http://www.grillguru.dk/forum/viewtopic.php?f=71&t=10835

Vi har den samme, købt i Fakta engang. Og den fungerer fint. Dejkrogene
hænger fast i brødet så man må flå dem ud, det er ikke så kønt men dog
kun et kosmetisk problem som vi godt kan leve med.

Brødet bliver absolut ikke som rigtigt hjemmebagt brød, men friskbagt om
morgenen på timer er det bestemt spiseligt. Eller ligefrem godt,
afhængig af brødblandingen

Sidstnævnte er efter min mening det vigtigste.

Fra : uh

Dato : 08-10-11 09:43

"Martin Larsen" skrev i meddelelsen

Jan wrote:

> [...]

afhængig af brødblandingen

Sidstnævnte er efter min mening det vigtigste.

Hej Jan og Martin. Netop hvad jeg også mener - at ingredienserne er
vigtigst. Så vidt jeg har forstået skal man altid pille/flå krogene ud
bagefter, der er jo endda værktøj med til det samme.

Hvornår havde Netto den på tilbud? Det er vel for sent for denne gang? Jeg
overvejer nu Kenwood BM 210, som fåes til ca 500 kr, den kan bage max 900
gr.

Mvh uh

Fra : Henning Holm

Dato : 09-10-11 00:06

"uh" skrev i meddelelsen news:4e843d44$0$289$14726298@news.sunsite.dk...

[...]

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Jeg har før haft en Panasonic,hvor krogene kørte baglæns til sidst og lagde
sig
ned = ikke store huller i brødet...
Men den eneste Jeg kan finde nu, er denne
:
http://www.skiftselv.dk/p/Bagemaskine-MorphyRichards-Broedbager-Premium-Plus-48319-/cdfdedfc-29de-4eb0-bf47-7d6a2fcf9b75

M.h.t brødblandinger har Lidl både en rugbrødsblanding "wholemeat" jeg
tilsætter så ca 25-30 gram hakkede rugkerner,
og en til franskbrød "Ciabatta" der tilsættes 1 spsk. madolie
Blandingerne er i øvrigt med gær.

nuværende bagemaskine :
http://www.bielmeier-hausgeraete.com/Brotbackautomaten/BIELMEIER-Brotbackautomat-BHG-395.html
den har en dobbeltform, så man kan bage 2 forskellige brød
samtidigt,desværre kører den ikke baglæns.

god fornøjelse
mvh
Henning Holm der ikke spiser andet end hjemmebagt.....

Fra : uh

Dato : 09-10-11 09:36

"Henning Holm" skrev i meddelelsen

[...]

Tak for input . Tror du denne kan gøre som din tidl. model?

http://www.spar-momsen.dk/shop/morphy-richards-premium-3217p.html

mvh uh

Fra : Henning Holm

Dato : 10-10-11 16:52

"uh" skrev i meddelelsen news:4e915d0e$0$283$14726298@news.sunsite.dk...

[...]

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Det er Jeg sikker på "Unik sammenklappelig dejvinge "
mvh
Henning Holm

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-10-11 20:09

Henning Holm <allig8or125@hotmail.com> skrev i meddelelsen
TPydnQn-4Z8NiQ7TnZ2dnUVZ7vSdnZ2d@posted.nordit:

> [...]
>
> mvh uh
> Det er Jeg sikker på "Unik sammenklappelig dejvinge "

Stort kompliment for dine evner til at svare på et usenet-indlæg.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.