Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Adobe Photoshop Element 9
Fra : M. Roed-Sørensen

Dato : 28-09-11 15:58

Hej!

Er der nogen, der ved, hvorfor der i mit Adobe Photoshop Element 9 er ting,
der ikke kan bruges f.eks. skulle jeg i enchance bruge unsharp mask, men den
er ikke pegefølsom, den er nedtonet. Sådan er det mange af tingene ???

Hvordan får jeg det løst ?

Med venlig hilsen
Merethe Sørensen

Fra : Jens G

Dato : 28-09-11 16:25

On Wed, 28 Sep 2011 16:57:34 +0200, M. Roed-Sørensen
<meroed@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>er ikke pegefølsom, den er nedtonet. Sådan er det mange af tingene ???

Jeg har godt nok ikke PSE 9, men mon det kunne tænkes at du behandler
dine filer er i 16 bit?

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-09-11 07:38

"M. Roed-Sørensen" <meroed@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men den er ikke pegefølsom, den er nedtonet. Sådan er det mange af tingene

Jeg er heller ikke bekendt med programmet, men det kan skyldes, at den
handling du ønsker at foretage, kræver et plugin, eller den fil du prøver
med, er en forkert type... Du kan eksempelvis gøre ting med F.eks BMP filer,
som du ikke kan gøre i JPG o.s.v...

M.V.H....Benny..

Fra : Grethe Hoff

Dato : 29-09-11 15:33

> [...]
> men den er ikke pegefølsom, den er nedtonet. Sådan er det mange af tingene

RAW-format??
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Tom Wagner

Dato : 01-10-11 12:17

Den 28-09-2011 16:57, M. Roed-Sørensen skrev:

> [...]
> ting, der ikke kan bruges f.eks. skulle jeg i enchance bruge unsharp
> mask, men den er ikke pegefølsom, den er nedtonet. Sådan er det mange af

Unsharp mask kan ikke bruges på et lag, men kun på baggrunden.
Kan det mon være det, der er dit problem?

Hilsen Tom

Fra : emjeppesen

Dato : 01-10-11 14:18

Tom Wagner skrev:

Hej Tom

>Unsharp mask kan ikke bruges på et lag, men kun på baggrunden.

Nu er jeg godtnok skiftet til PSE10, og kan fint bruge USM på et
layer. Det mener jeg bestemt også at jeg kunne i tidligere versioner.

Hilsen emj

Fra : Tom Wagner

Dato : 01-10-11 15:11

Den 01-10-2011 15:17, emjeppesen skrev:

> Nu er jeg godtnok skiftet til PSE10, og kan fint bruge USM på et
> layer. Det mener jeg bestemt også at jeg kunne i tidligere versioner.

> Hilsen emj

Selv hej emj

Merethe skriver, at Unsharp Mask ikke er tilgængelig i menuen Enhance.
Det fik mig til at gætte på, at hun måske havde arbejdet i et New
Adjustment Layer og fx "stod" i Levels for så at klikke på Enhance for
at skærpe, men det kan hun ikke, for der er jo ingen pixels i laget.

Hilsen Tom

Fra : emjeppesen

Dato : 01-10-11 18:37

Tom Wagner skrev:

> [...]
>Adjustment Layer og fx "stod" i Levels for så at klikke på Enhance for
>at skærpe, men det kan hun ikke, for der er jo ingen pixels i laget.

Nej, det kommer selvfølgelig an på, hvilken type layer, hun arbejder
i.
Almindeligt "Duplikate layer" er jo straks mere "indholdsrigt"

Hilsen emj