Disable internt keybord, bruge ext på lapt~
Fra : Leif Neland

Dato : 28-09-11 20:05

Der sidder en tast fast på laptoppen, og det hjælper ikke at tage selve
toppen af knappen af.

Kan man disable det interne tastatur og bruge et eksternt?

På en let måde; jeg skal forklare chefen det; han er i udlandet...

Leif

--
Check out www.waze.com - it's a social GPS app where drivers share
real-time road info (traffic, accidents, police, speedcams and more)

Fra : Mcwm

Dato : 28-09-11 20:39

Den 28-09-2011 21:04, Leif Neland skrev:
> [...]
>
> Kan man disable det interne tastatur og bruge et eksternt?
>
> På en let måde; jeg skal forklare chefen det; han er i udlandet...

Jeg tror ikke nogen kende liiige *den* model

Venligst
Mcwm - som ved at der er et i eller to for meget

Fra : Leif Neland

Dato : 28-09-11 21:41

Den 28-09-2011 21:38, Mcwm skrev:

> Jeg tror ikke nogen kende liiige *den* model

Det er vist en toshiba...

Men det er vel noget man skal gøre i Vista.

Leif

Fra : Mcwm

Dato : 28-09-11 21:54

Den 28-09-2011 22:41, Leif Neland skrev:
> Men det er vel noget man skal gøre i Vista
Hvis den har en PS2 port, *burde* den selv disable det interne keyboard.
Det gør min.

Jeg *mener* også at kunne huske at det sker ved brug af USB, men er
absolut ikke sikker.

Som du selv er inde på, kan det også gøres fra enhedshåndtering. Der vel
det enten fremgå som værende et alm. tastetur eller under HID-enheder.

http://www.computing.net/answers/hardware/disable-keyboard/31155.html

Venligst
Mcwm

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 30-09-11 08:54

Mcwm <me@home.invalid> wrote:

> [...]
>
> Som du selv er inde på, kan det også gøres fra enhedshåndtering. Der vel
> det enten fremgå som værende et alm. tastetur eller under HID-enheder.

Som de skriver, så er det (som regel) ikke muligt eller nødvendigt, at
disable tastaturet på en bærbar for at kunne benytte et eksternt USB
tastatur.

Bare tilslut USB tastaturet til en ledig port og boot den bærbare. Vista
finder selv de nødvendige drivers mm og installere dem.

Det sker i hvertfald på en Macbook med Vista.

Jeg har osse prøvet det på en Thinkpad 570 med Windows 2000. Her er det
tilrådeligt at være opkoblet til internettet. Så vælger man (søg i)
Windows Update når Ny Hardware Wizard kører. Der skal installeres flere
drivers, så Ny Hardware Wizard skal gennemløbes 4 - 5 gange når der
hentes software fra update.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Mcwm

Dato : 30-09-11 10:39

Den 30-09-2011 09:53, Axel Hammerschmidt skrev:
> Som de skriver, så er det (som regel) ikke muligt eller nødvendigt, at
> disable tastaturet på en bærbar for at kunne benytte et eksternt USB
> tastatur.
Dette er også korrekt, undtagen i de tilfælde hvor en tast hænger og
dermed laver repeat. Der skal tasteturet deaktiveres.

Venligst
Mcwm

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 30-09-11 15:13

Mcwm <me@home.invalid> wrote:

> Dette er også korrekt, undtagen i de tilfælde hvor en tast hænger og
> dermed laver repeat. Der skal tasteturet deaktiveres.

Næh! Så skal det reparares

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Mcwm

Dato : 30-09-11 22:56

Den 30-09-2011 16:13, Axel Hammerschmidt skrev:
> Næh! Så skal det reparares
Nu blev der skrevet om en akut situation, med en boss i udlandet

Men ellers, ja, et nyt tastetur.

Venligst
Mcwm

Fra : Leif Neland

Dato : 03-10-11 11:55

"Mcwm" <me@home.invalid> skrev i en meddelelse
> Nu blev der skrevet om en akut situation, med en boss i udlandet

I første omgang kunne det klares ved at give maskinen et ordentlig gok.

Men nu har problemet løst sig på en anden måde: Maskinen vil slet ikke
starte; den fik nok et for stort gok

Leif

Fra : Mcwm

Dato : 03-10-11 12:29

Den 03-10-2011 12:54, Leif Neland skrev:
> I første omgang kunne det klares ved at give maskinen et ordentlig gok
Send ham en blyant... men, måske han knækker den

Venligst
Mcwm

Fra : Henning

Dato : 29-09-11 16:33

On Wed, 28 Sep 2011 22:41:05 +0200, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:

>Det er vist en toshiba...
>
>Men det er vel noget man skal gøre i Vista.

Nej, du kan ikke gøre via sw, kun ved at tage keyboardet fra rent
fysisk.

Fra : Peter T.

Dato : 30-09-11 10:24

Den 28-09-2011 21:04, Leif Neland skrev:

> Kan man disable det interne tastatur og bruge et eksternt?

Jeg brugte søgestrengen "disable laptop keyboard external" i google og
fandt ret præcise resultater med divergerende svar med generelt negative
erfaringer. Du kan dog selv søge videre.

> På en let måde; jeg skal forklare chefen det; han er i udlandet...

Hvis det er en mindre nødvendig tast, som feks. den ene shift-tast, så
er Autohotkey og et 3-4 linjers script ganske fremragende. :) Jeg har
selv permanent aktiveret numlock med dette, da jeg er venstrehåndet og
bruger det numeriske tastatur i fps-spil fremfor de typiske ASDF og deslige.

<www.autohotkey.com>

--
Peter T.

www.christianiafolkeaktie.dk - jeg har støttet med en tusse.

Fra : Henning

Dato : 30-09-11 15:17

On Fri, 30 Sep 2011 11:23:41 +0200, "Peter T."
<pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

> [...]
>bruger det numeriske tastatur i fps-spil fremfor de typiske ASDF og deslige.

Maskinen vil formodentlig melde fejl allerede under boot, sw kan ikke
afhjælpe.

Fra : Mcwm

Dato : 30-09-11 22:59

Den 30-09-2011 16:17, Henning skrev:
> Maskinen vil formodentlig melde fejl allerede under boot, sw kan ikke
> afhjælpe.
Jeg har en gammel Dell med netop denne fejl. Den melder rigtigt nok fejl
under boot... indtil man sætter et usb-tastetur på, så booter den fint.

Venligst
Mcwm