Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvor meget sandhed er der i dette?
Fra : KL

Dato : 27-09-11 09:06

Alessio Rastani:

"He also said that anyone could make money in this environment and pointed to
hedging strategies and buying Treasuries. 'I go to bed every night, I dream of
another recession,' he said

He then said that it wasn't governments that rule the world, 'Goldman Sachs rules
the world' he said. And Goldman Sachs doesn't care, he added.

Likening the financial crisis to a cancer he said that action was needed now or
it would be too late. He then predicted that within 12 months millions of people
would see their savings devastated and that this was 'just the beginning'."

http://www.youtube.com/watch?v=aC19fEqR5bA

Andre outlets:
http://www.economicvoice.com/alessio-rastani-gives-the-bbc-more-than-they-bargained-for/50024060#axzz1Z8ak4E5j
http://www.huffingtonpost.com/2011/09/26/trader-to-bbc-goldman-sachs-goldman-sachs-rules-the-world_n_981658.html

x-postet.

Fra : alexbo

Dato : 27-09-11 10:38

"KL" skrev

> Likening the financial crisis to a cancer he said that action was needed
> now or it would be too late

Det er det rene vås,
en cancerpatient kan dø p.g.a. for sen ingriben, men financielle markeder
kan ikke dø, nogle aktører falder nok om men markedet består.
At nogen går ned og andre opstår er et naturligt led i finansverdenen som
alle andre steder.

Det kan ganske enkelt aldrig blive for sent.
Verden, menneskeheden og de financielle markeder går videre uanset hvad man
gør eller ikke gør, og det vil altid være muligt at tage "action" på den ene
eller den anden måde.

Nu skriver han så bare cancer i bred forstand, i så fald kan det heller ikke
nogen sinde blive for sent at at gøre noget,
det skulle da være hvis cancer forsvinder af sig selv inden man når at finde
en kur.

Hvis den financielle krise forsvinder inden man når at gøre noget, er det
for sent at gøre noget ved krisen, det er den eneste måde det kan blive for
sent.

Dine links har jeg ikke set, jeg formoder du har citeret det du finder af
betydning.

mvh
Alex Christensen

Fra : KL

Dato : 28-09-11 19:16

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message
> "KL" skrev

> Det er det rene vås,

Som alm. trader, bare det at 'take action' kan jo ligeså godt gå hen og være det
forkerte, så det behøver ikke nødvendigvis føre noget individuelt positivt med
sig at bare stresse og 'gøre noget'.

> [...]
> alle andre steder.
>
> Det kan ganske enkelt aldrig blive for sent.

Dette kan kun være et ret mangelfuldt synspunkt.
Det kan ses på to måder, den ene er at det kan være for sent for den enkelte, den
anden er at systemET kan bryde sammen, at det ikke er bæredygtig og derfor aldrig
har været det. Det kan betyde slutten på en økonomisk tidsperiode.
Begge disse to måder betyder at det kan være 'for sent', selv om der for enhver
altid vil være visse muligheder for handling.

> [...]
> for sent at gøre noget ved krisen, det er den eneste måde det kan blive for

Det er ingen naturlov som siger at en krise bare forsvinder. Der ligger konkrete
'policy' beslutninger bag en krises opståen og en krises 'forsvinden'.

> Dine links har jeg ikke set, jeg formoder du har citeret det du finder af
> betydning.

For at kunne kommentere mere præcist er det nok stadigvæk bedst at se klippet på
ca 3 minutter. De andre links er bare et par steder hvor andre media outlets har
kommenteret på historien.

Fra : Knud

Dato : 28-09-11 00:04

"KL" <bfodsdy@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> people
> would see their savings devastated and that this was 'just the

I søndags var der flere såkaldte eksperter / trader / aktie-analytikere der
gav den ikke for lidt med, hvilken massakre der ville komme mandag(26/9 )
når markedet åbnede, og hvad skete der ? aktierne gik op ! og i går (
tirsdag ) gik de rekord op med over 4 % ; så jeg vil ikke gi' en en skid
for hvad en enkelt trader har af dommedags profetier.

Fra : Knud

Dato : 28-09-11 00:22

"Knud" <ingen@ingen.ru> skrev i meddelelsen
> [...]
> og i går ( tirsdag ) gik de rekord op med over 4 % ; så jeg vil ikke gi'
> en en skid for hvad en enkelt trader har af dommedags profetier.

Hov hov hov - der med vil jeg ikke sige det fortsætter på den måde ( optur
med aktierne etc ) men skal tage alt det bullshit der bliver fyret af med en
gran salt. Men ham traderen har virkelig fået sine 15 minutter i går

Fra : Knud

Dato : 28-09-11 16:26
Fra : KL

Dato : 28-09-11 17:41

"Knud" <ingen@ingen.ru> wrote in message
> Ikk en skid iflg dette :
>
> http://www.business.dk/finans/kontroversielt-boershandler-interview-afsloeret

Sandsynligvis falder du lidt i her.
Jeg vil ikke stå inde for Alessio Rastanis udtalelser, men med al respekt, denne
artikel, eller den i The Telegraph (link under) afslører intet om hvorvidt han
taler sandt eller ej, eller om han bringer relevante insider oplysninger.
Det må jo være det som tæller.

Artiklerne bringer nogle mere eller mindre irrelevante oplysninger som skal
forestille at være afslørende og miskrediterende. Dette tyder oftest på at der er
mere i snakken end man vil erkende.

http://www.telegraph.co.uk/finance/economics/8792829/BBC-financial-expert-Alessio-Rastani-Im-an-attention-seeker-not-a-trader.html

Fra : KL

Dato : 28-09-11 17:59

"Knud" <ingen@ingen.ru> wrote in message
> Ikk en skid iflg dette :
>
> http://www.business.dk/finans/kontroversielt-boershandler-interview-afsloeret

Sandsynligvis falder du lidt i her.
Jeg vil ikke stå inde for Alessio Rastanis udtalelser, men denne
artikel, ej eller den i The Telegraph (link under) afslører intet om hvorvidt han
taler sandt eller ej, eller om han bringer relevante insider oplysninger.
Det må jo være det som tæller.

Artiklerne bringer nogle mere eller mindre irrelevante oplysninger med spin på