Rense Epson printerhoved for indtørret blæ~
Fra : Andersen [3650]

Dato : 24-09-11 18:58

Har en Epson Stylus Photo RX585 somn har stået i længere tid
uden at blive brugt. Nu vil vi gerne gøre brug af den igen, men
er løbet ind i problemet med indtørret blæk i hovedet.
Har fundet noget "vidunder" væske på nettet, men har ikke helt
tiltro til dette. Er der en der kan anbefale noget??
Enten metode med husholdnings kemi eller noget på nettet som
der vides virke.

Fra : Mcwm

Dato : 24-09-11 20:01

Den 24-09-2011 19:58, Andersen [3650] skrev:
> [...]
> tiltro til dette. Er der en der kan anbefale noget??
> Enten metode med husholdnings kemi eller noget på nettet som
Ved det er et lidt dumt spørgsmål, men du har forsøgt med det i
printeren indbyggede renseprogram, gentagne gange, ikke?

Venligst
Mcwm

Fra : Andersen [3650]

Dato : 24-09-11 20:18

Den 24-09-2011 21:00, Mcwm skrev:
> Ved det er et lidt dumt spørgsmål, men du har forsøgt med det i
> printeren indbyggede renseprogram, gentagne gange, ikke?
>
> Venligst
> Mcwm
Ja det var et dumt spørgsmål
Selvfølgelig har jeg det. Mindst 20 gange,
og det har da også givet lidt, meget lidt.

Fra : admin

Dato : 24-09-11 20:57

Andersen [3650] wrote:

> Ja det var et dumt spørgsmål
> Selvfølgelig har jeg det. Mindst 20 gange,
> og det har da også givet lidt, meget lidt.

og da du alligevel har drukket lidt af spritdunken
kunne du vel afse lidt til printerhovedet

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-09-11 22:31

"Andersen [3650]" <FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> skrev i meddelelsen

> Ja det var et dumt spørgsmål
> Selvfølgelig har jeg det. Mindst 20 gange,
> og det har da også givet lidt, meget lidt.

Epson bruger vel samme slags blæk som alle andre, og så kan det opløses med
vand. Put lunkent vand i en tallerken i en højde, så du får dækket de huller
som er indtørret og lad patronen stå i vandet i 15-30 min.

Kurt

Fra : Mcwm

Dato : 24-09-11 22:35

Den 24-09-2011 23:31, Kurt B. Andersen skrev:
> Epson bruger vel samme slags blæk som alle andre, og så kan det opløses
> med vand. Put lunkent vand i en tallerken i en højde, så du får dækket
> de huller som er indtørret og lad patronen stå i vandet i 15-30 min.
Problemet er, at dysserne ikke sidder på patronerne...

Venligst
Mcwm

Fra : Leif Neland

Dato : 27-09-11 10:55

"Mcwm" <me@home.invalid> skrev i en meddelelse

> Problemet er, at dysserne ikke sidder på patronerne...

Dysser er oftest lavet af sten i oldtiden (stendysser)
En printer har dyser.

Leif

Fra : Mcwm

Dato : 27-09-11 11:29

Den 27-09-2011 11:54, Leif Neland skrev:
> En printer har dyser.
Den dysser vi ned

Venligst
Mcwm

Fra : Klaus Petersen

Dato : 24-09-11 23:36

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> opløses med vand. Put lunkent vand i en tallerken i en højde, så du
> får dækket de huller som er indtørret og lad patronen stå i vandet i

Glemte at sige at det naturligvis er efter han har fundet ud af hvordan
han piller printerhovedet ud

Når patronerne er blevet pillet ud, så kan man typisk se en lille vippe
kontakt der skal køres i opad stående stilling. Når det er gjort kan
printerhovedet nemt pilles ud med 2 fingre for at blive renset manuelt
på din velfungerende metode.

Hvis det så ikke lige virker 100% i første omgang, så kan man bruge lidt
varmere vand til samme metode og så lade den stå natten over og trække.

Virker fint med en Canon, så hvorfor ikke også med en Epson.

--
Mak tal shree! Lok tak. Mekta satak Oz!

Fra : Mcwm

Dato : 25-09-11 00:30

Den 25-09-2011 00:36, Klaus Petersen skrev:
> Glemte at sige at det naturligvis er efter han har fundet ud af hvordan
> han piller printerhovedet ud
God fornøjelse

http://www.inkproducts.com/epson-printhead-removal.htm

Venligst
Mcwm

Fra : Mcwm

Dato : 24-09-11 22:40

Den 24-09-2011 21:18, Andersen [3650] skrev:
> Ja det var et dumt spørgsmål
> Selvfølgelig har jeg det. Mindst 20 gange,
> og det har da også givet lidt, meget lidt.
Man kunne muligvis få tyndet det resterende blæk(i patronen)op med
isopropylalkohol i en sådan grad at renseprogrammet kan "gnave sig
igennem" det indtørrede lagt på dyserne?

Det skal understreges at jeg *ikke* selv har forsøgt det, men hælder
mere til isopropylalkohol, end vand.

Venligst
Mcwm

Fra : Mcwm

Dato : 24-09-11 22:46

Den 24-09-2011 23:39, Mcwm skrev:
Tillæg;

http://www.powerklin.co.uk/index.html

Kig/læs ved ill. 3.

Venligst
Mcwm

Fra : Mcwm

Dato : 25-09-11 00:38

Den 24-09-2011 23:46, Mcwm skrev:
> Den 24-09-2011 23:39, Mcwm skrev:
> [...]
Advarsel; rekvalme

http://www.youtube.com/watch?v=BKcEbE8yn5E

Venligst
Mcwm

Fra : Klaus Petersen

Dato : 25-09-11 02:29

Mcwm wrote:

> Advarsel; rekvalme

Glemte du at skrive ved den anden link også, da det er et link
til en forhandler site, så ergo har du spammet gruppen to gange
lige efter hendanden.

Youtube er gjort opmærksom på at den pågældende video er spam
der er postet hos dem.

--
Mak tal shree! Lok tak. Mekta satak Oz!

Fra : Mogens

Dato : 25-09-11 09:23

Den 25-09-2011 03:29, Klaus Petersen skrev:

> [...]
> lige efter hendanden.
>
> Youtube er gjort opmærksom på at den pågældende video er spam

Det er da flot at når du ikke kan hjælpe med at løse problemet, kan
finde ud af at genere andre der hjælper.

Mogens

Fra : Klaus Petersen

Dato : 25-09-11 12:41

Mogens wrote:

> Det er da flot at når du ikke kan hjælpe med at løse problemet, kan
> finde ud af at genere andre der hjælper.

Det har jeg gjort, du skal vist få bestilt tid hos en optiker
til en synsprøve.

--
Mak tal shree! Lok tak. Mekta satak Oz!

Fra : Mcwm

Dato : 25-09-11 15:21

Den 25-09-2011 03:29, Klaus Petersen skrev:
> Glemte du at skrive ved den anden link også, da det er et link
> til en forhandler site, så ergo har du spammet gruppen to gange
> lige efter hendanden.
Nu var det der illustreret, hvordan dysserne fjerens på en Epson, så det
var relevent, i modsætning til dine "vippekontakter" så den var lidt
mere brugbar end dit forslag. Du valgte bare ikke at lære, men at brokke.

Enhver sin smag.

Venligst
Mcwm

Fra : Andersen [3650]

Dato : 25-09-11 07:59

Takker alle for at bidrage med forslag, specielt
Mcwm som fandt nogle gode links
Ærgeligt printhovedet ikke kan tages ud lige så
nemt som på min Canon IP4200. Men nu har jeg da
set fra flere steder at det med en lille slange
på en sprøjte er vejen frem, så den må jeg prøve.

Fra : Mcwm

Dato : 25-09-11 15:23

Den 25-09-2011 08:58, Andersen [3650] skrev:
> Takker alle for at bidrage med forslag, specielt
> Mcwm som fandt nogle gode links

Håber det lykkedes dig at få hul igennem.

Held og lykke med det.

Venligst
Mcwm